Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 27 van 95
|
Dit topic is 290234 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
pepijn |
27-3-2005 14:38 |
Posts: 1287 |
zou iemand hem ook nog uit kunnen rekenen voor de spoelers, ter controle of ik het goed heb
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
R = 21,5
L = 90
T = 77,3
ik kwam uit op 120 graden
Dit bericht is ge-edit door pepijn op 27-3-2005 14:38
|
|
|
|
John Huijben |
27-3-2005 15:01 |
 Posts: 2433 |
Uitlaattiming = 169,8 graden
Spoelpoorttiming = 120 graden
Blowdown = 24,9 graden
ja, klopt
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
pepijn |
27-3-2005 17:16 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
Uitlaattiming = 169,8 graden
Spoelpoorttiming = 120 graden
Blowdown = 24,9 graden
ja, klopt
ja nu heb ik deze maten wel allemaal, maar wat kan ik er nu precies mee, ik weet zo toch niet wat mooie waardes zijn..... en hoe ik ze aan kan passen
|
|
|
|
Exision |
29-3-2005 9:12 |
Posts: 283 |
kijk ff naar de 1e pagina, daar staat dat allemaal mooi uitgelegd.
|
|
|
|
pepijn |
29-3-2005 22:07 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Exision
kijk ff naar de 1e pagina, daar staat dat allemaal mooi uitgelegd.
is niet precies wat ik bedoel
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
29-3-2005 22:24 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pepijn
[...]
is niet precies wat ik bedoel
ik neem aan dat je geen tandartsboor/freesje hebt, dus je kunt je spoelers niet aanpassen....Geeft niet, 120 graden is opzich wel een redelijke spoelpoorttiming
Je uitlaatpoorttiming mag wel wat omhoog, hou gewoon een Blowdown van 30/31 aan, dan komt t wel goed
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 29-3-2005 22:25
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Exision |
29-3-2005 22:26 |
Posts: 283 |
volgensmij is het voor puch, beter probeer je eerst iets van 28 ofzo, dan houd je nog een makklelijk vermogen over  .
|
|
|
|
pepijn |
29-3-2005 22:28 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
ik neem aan dat je geen tandartsboor/freesje hebt, dus je kunt je spoelers niet aanpassen....Geeft niet, 120 graden is opzich wel een redelijke spoelpoorttiming 
Je uitlaatpoorttiming mag wel wat omhoog, hou gewoon een Blowdown van 30/31 aan, dan komt t wel goed 
Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 29-3-2005 22:25
Kijk maar dit is dus wat ik bedoel, jij zegt me dat blowdown 30/31 mooi is maar dat moet ik ook maar aannemen en dat is gelijk mijn grootste struikelblok, ik wil zelf weten.
De enige manier waarop dat mijn inziens kan is door zelf te testen, en spoelers wou ik zowiezo voorlopig afblijven.
Van wat ik gelezen heb komt dat zeer nauwkeurig kwa freezen
|
|
|
|
pepijn |
29-3-2005 22:28 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Exision
volgensmij is het voor puch, beter probeer je eerst iets van 28 ofzo, dan houd je nog een makklelijk vermogen over .
dat raade iemand anders ind ook aan ja, en is ind voor puch had jij goed gezien
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
29-3-2005 22:34 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pepijn
[...]
dat raade iemand anders ind ook aan ja, en is ind voor puch had jij goed gezien
oow! haha, euhm, ja dan kan je qua Blowdown beter rond de 28 oid gaan zitten ja  ...
of je past je koppeling gewoon "ff" aan
|
|
Chille Tune shit dan |
|
pepijn |
29-3-2005 22:34 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
oow! haha, euhm, ja dan kan je qua Blowdown beter rond de 28 oid gaan zitten ja ...
of je past je koppeling gewoon "ff" aan
koppeling moet ook aangepast, maar daarna zegmaar, als je dat goed wil doen is het trouwens ook meer werk dan je verwacht....
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
29-3-2005 22:37 |
Posts: 4578 |
klopt
|
|
Chille Tune shit dan |
|
[RRT] Lost-P |
6-4-2005 10:27 |
Posts: 4578 |
Ben btw laatst verder gegaan met mn 70cc eurocilindro (mt/mb)...
Timingen zijn nu:
Uitlaattiming: 189.45
Spoelpoorttiming: 126.37
Blowdown: 31.54
Uitlaatpoort is nu:
31.22mm (poortmapbreedte: 34.5) --> 69.38% vd Boring
Voor de rest de uitlaat en spoelkanalen afgewerkt, inlaat/membraangedeelte ook afgewerkt.
De Boostpoort heeft nagenoeg dezelfde timing als de spoelpoorten, wrs. IETS lager  En is behoorlijk breed geworden...
Squish is iets van 0,7
Zuiger is extra spoeling in gemaakt ook voor smering van t naaldlager, en is aan de inlaatkant een 1,5mm weggehaald aan de onderkant.
Ben nu ook bezig met een opmaat pijpje voor deze cilinder!
|
|
Chille Tune shit dan |
|
theredone51 |
6-4-2005 10:38 |
 Posts: 2506 |
hey, ik ben dus bezig met berekenen, alleen me inlaatpoort ligt dus onder BDC, met als gevolg dat er geen timing te verkrijgen is, hoe moet ik nu de timing toch kunnen berekenen?
kan niet met gradenschijf ofzo, want de poort word alleen geopend door de gaten in de zuiger
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Neonlampje |
6-4-2005 11:28 |
 Posts: 14825 |
je moet ook de bovenkant van de poort pakken ipv de onderkant
|
|
|
|
Dit topic is 290234 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 27 van 95
|
|