Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 27 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 290234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pepijn 27-3-2005 14:38 Print reply
Posts: 1287
zou iemand hem ook nog uit kunnen rekenen voor de spoelers, ter controle of ik het goed heb



D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

R = 21,5
L = 90

T = 77,3

ik kwam uit op 120 graden

Dit bericht is ge-edit door pepijn op 27-3-2005 14:38
 
John Huijben 27-3-2005 15:01 Print reply

Posts: 2433
Uitlaattiming = 169,8 graden
Spoelpoorttiming = 120 graden
Blowdown = 24,9 graden

ja, klopt
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
pepijn 27-3-2005 17:16 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

Uitlaattiming = 169,8 graden
Spoelpoorttiming = 120 graden
Blowdown = 24,9 graden

ja, klopt


ja nu heb ik deze maten wel allemaal, maar wat kan ik er nu precies mee, ik weet zo toch niet wat mooie waardes zijn..... en hoe ik ze aan kan passen
 
Exision 29-3-2005 9:12 Print reply
Posts: 283
kijk ff naar de 1e pagina, daar staat dat allemaal mooi uitgelegd.
 
pepijn 29-3-2005 22:07 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exision

kijk ff naar de 1e pagina, daar staat dat allemaal mooi uitgelegd.


is niet precies wat ik bedoel
 
[RRT] Lost-P 29-3-2005 22:24 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

[...]


is niet precies wat ik bedoel


ik neem aan dat je geen tandartsboor/freesje hebt, dus je kunt je spoelers niet aanpassen....Geeft niet, 120 graden is opzich wel een redelijke spoelpoorttiming

Je uitlaatpoorttiming mag wel wat omhoog, hou gewoon een Blowdown van 30/31 aan, dan komt t wel goed

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 29-3-2005 22:25
 
Chille Tune shit dan
Exision 29-3-2005 22:26 Print reply
Posts: 283
volgensmij is het voor puch, beter probeer je eerst iets van 28 ofzo, dan houd je nog een makklelijk vermogen over .
 
pepijn 29-3-2005 22:28 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


ik neem aan dat je geen tandartsboor/freesje hebt, dus je kunt je spoelers niet aanpassen....Geeft niet, 120 graden is opzich wel een redelijke spoelpoorttiming

Je uitlaatpoorttiming mag wel wat omhoog, hou gewoon een Blowdown van 30/31 aan, dan komt t wel goed

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 29-3-2005 22:25


Kijk maar dit is dus wat ik bedoel, jij zegt me dat blowdown 30/31 mooi is maar dat moet ik ook maar aannemen en dat is gelijk mijn grootste struikelblok, ik wil zelf weten.
De enige manier waarop dat mijn inziens kan is door zelf te testen, en spoelers wou ik zowiezo voorlopig afblijven.
Van wat ik gelezen heb komt dat zeer nauwkeurig kwa freezen
 
pepijn 29-3-2005 22:28 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exision

volgensmij is het voor puch, beter probeer je eerst iets van 28 ofzo, dan houd je nog een makklelijk vermogen over .


dat raade iemand anders ind ook aan ja, en is ind voor puch had jij goed gezien
 
[RRT] Lost-P 29-3-2005 22:34 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

[...]


dat raade iemand anders ind ook aan ja, en is ind voor puch had jij goed gezien


oow! haha, euhm, ja dan kan je qua Blowdown beter rond de 28 oid gaan zitten ja ...

of je past je koppeling gewoon "ff" aan
 
Chille Tune shit dan
pepijn 29-3-2005 22:34 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


oow! haha, euhm, ja dan kan je qua Blowdown beter rond de 28 oid gaan zitten ja ...

of je past je koppeling gewoon "ff" aan


koppeling moet ook aangepast, maar daarna zegmaar, als je dat goed wil doen is het trouwens ook meer werk dan je verwacht....
 
[RRT] Lost-P 29-3-2005 22:37 Print reply
Posts: 4578
klopt
 
Chille Tune shit dan
[RRT] Lost-P 6-4-2005 10:27 Print reply
Posts: 4578
Ben btw laatst verder gegaan met mn 70cc eurocilindro (mt/mb)...

Timingen zijn nu:
Uitlaattiming: 189.45
Spoelpoorttiming: 126.37
Blowdown: 31.54

Uitlaatpoort is nu:
31.22mm (poortmapbreedte: 34.5) --> 69.38% vd Boring

Voor de rest de uitlaat en spoelkanalen afgewerkt, inlaat/membraangedeelte ook afgewerkt.
De Boostpoort heeft nagenoeg dezelfde timing als de spoelpoorten, wrs. IETS lager En is behoorlijk breed geworden...

Squish is iets van 0,7
Zuiger is extra spoeling in gemaakt ook voor smering van t naaldlager, en is aan de inlaatkant een 1,5mm weggehaald aan de onderkant.

Ben nu ook bezig met een opmaat pijpje voor deze cilinder!
 
Chille Tune shit dan
theredone51 6-4-2005 10:38 Print reply

Posts: 2506
hey, ik ben dus bezig met berekenen, alleen me inlaatpoort ligt dus onder BDC, met als gevolg dat er geen timing te verkrijgen is, hoe moet ik nu de timing toch kunnen berekenen?

kan niet met gradenschijf ofzo, want de poort word alleen geopend door de gaten in de zuiger
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Neonlampje 6-4-2005 11:28 Print reply

Posts: 14825
je moet ook de bovenkant van de poort pakken ipv de onderkant
 

Dit topic is 290234 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 27 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved