Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 25 van 95
|
Dit topic is 290210 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joostvdw |
10-3-2005 20:09 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ties
bij een vriend van me is op ze scoot een ovale met fluiters op 80% ongecorigeerd. gedaan door iemand die vroeger kreidlers tunen, en nu nog crossmotors enzo.
wat is dat dan gecorrigeerd? want daar heeft iedereen het hier over
en dattie vroeger altjid kreidlers tunede betekend niet dattie et altijd goed deed
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
ties |
10-3-2005 20:39 |
Posts: 1333 |
hij wel, reden mee met nk 50cc. gingen 180 ofzo,
weet niet wat et gecorigeerd is. boring is 40mm
tis een minarelli horizontaal.
poort is 32mm op poortmap zonder fluiters.
die vent heet co looijyestein.
|
|
|
|
S1lv3r |
10-3-2005 21:32 |
 Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz
Kan je ook nog berekenen hoe breed je je uitlaatpoort het beste kunt maken?
Of is het gewoon de breedte + die 65% van de boring en vlammen maar?
nee, je gecorrigeerde uitlaatpoortbreedte moet niet groter worden als 65% van de boring. Er is wel zon FAQ waar instaat hie je die gecorrigeerde uitlaatpoortbreedte bereknt :p
|
|
|
|
Bassie_nr1 |
13-3-2005 14:09 |
 Posts: 1488 |
Hoooi, ik heb zitten zoeken hier op het forum naar info over hoe ik mijn Mtx-sh cilinder ( overigens een standaard cilinder) het best kan tunen. Wat kanik utvijlen en hoe veel enzow, ik had al een eerder post gedaan maar kom ern og steedsn iet uit.
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Bassie_nr1 |
13-3-2005 15:53 |
 Posts: 1488 |
Ojah en dat is ook zow, hoe kan ik aan mijn poortmap zien hoe ik moet vijlen.
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Kietel Tuning |
13-3-2005 20:23 |
 Posts: 863 |
aan de hand van die poortmap kun je berekeningen maken. zoals timingen. daar staat ook uitleg over in begin van dit topic de 2de link. zo kun door de poorten hoger te fresen of vijlen. je cilinder meer toeren laten draaien. maat dit hangt allemaal samen met de rest. dus dan (moet) je ook weer andere uitlaat gaan bereken. andere caburateur erop etc.
|
|
|
|
Joostvdw |
13-3-2005 20:25 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
aan de hand van die poortmap kun je berekeningen maken. zoals timingen. daar staat ook uitleg over in begin van dit topic de 2de link. zo kun door de poorten hoger te fresen of vijlen. je cilinder meer toeren laten draaien. maat dit hangt allemaal samen met de rest. dus dan (moet) je ook weer andere uitlaat gaan bereken. andere caburateur erop etc.
andere carb + uitlaat hoeft niet, als je alles eruit wilt halen wat erin zit moet het wel, maar gewoon om ff wat sneller te rijden, is alleen tunen en afstellen goed genoeg.
tenzij heel je sh nog origineel is, dan kan je beter beginnen met andere carb en uitlaat
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Kietel Tuning |
13-3-2005 20:30 |
 Posts: 863 |
ja had ook al tussen ( ) gezet. maarja als je toch al berekeningen gaat maken dan is gelijk leuk om eens zoon uitlaat zelf te maken. en vooral als die dan beter loopt, dan zon geval uit de winkel.
|
|
|
|
nickvanlaer |
13-3-2005 20:30 |
Posts: 3 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: POM
Kan je bij een MT ook een bougi met langere schacht plaatsen voor een hogere compressie en centrale verbranding? of is dit nadelig ivm gat in de zuiger branden of zuiger die zich in de bougi ramt. Wat voor schacht moet ik dan hebben van welk merk?
heb nu NGK B9HS@
Malossi 64cc
extreem afgevlakte 166-s kop hij pingelt neit.
volgens mij is me squish ook niet echt relaxed
zie me afbeelding ik kan beter iets uit me kop laten draaien denk ik
afbeelding
Dit bericht is ge-edit door POM op 31-10-2004 16:15
Hallo , seg waar laat jij je kop afvlakken , in hoeverre kan je dit doen , en hoeveel kost het?
|
|
|
|
buldogo2 |
13-3-2005 20:40 |
 Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
ja had ook al tussen ( ) gezet. maarja als je toch al berekeningen gaat maken dan is gelijk leuk om eens zoon uitlaat zelf te maken. en vooral als die dan beter loopt, dan zon geval uit de winkel.
Kijk onderaan pagina 19 van dit topic, daar staat mijn poortmap en berekeningen van de hoogte van de uitlaat poort meschien heb je er wat aan.
|
|
Born to ride |
|
Bassie_nr1 |
13-3-2005 20:46 |
 Posts: 1488 |
OOw okey, mijn hele sh is standaart jah, dat baal ik wle ff van eigenlijk, mijn doel ik on deze brommer sneller te laten lopen met originele onderdelen, 25 jaar terug waren er ook bijna geen opvoer onderdelen te koop, dus toen deden ze het oko alleen met vijlen, dusj ik zat eraan te denken om mijn uitlaatpoort 2 tot 3 mm naar boven uittevijlen. Zal dat wat effect hebben??
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Kietel Tuning |
13-3-2005 20:48 |
 Posts: 863 |
ja als je je cabaruteur niet gaat vervangen heeft dat vijlen wel zin. maar dan trekt die nog net zolangzaam op maar zal wel harder gaan lopen. dan kun je ook gelijk bij hemd van de cilinder een scherpe rand vijlen naar spoelpoorten.
|
|
|
|
Bassie_nr1 |
13-3-2005 20:56 |
 Posts: 1488 |
Okey dat klinkt dan goed, ik heb nu een 80 sproeier, deze is standaart, zou een 85 dan ook nut hebben?? En met een rechte rand maar mijn spoelpoort vijlen, daarmee bedoel je toch dat gedeelte van de cilinder dat in het motorblok komt??
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Bassie_nr1 |
13-3-2005 20:56 |
 Posts: 1488 |
Ojah en 2 mm naar boven is at goed of al te veel
|
|
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter |
|
Kietel Tuning |
13-3-2005 21:09 |
 Posts: 863 |
ja dat hemd is dat gedeelte wat in je kruks asholte komt ja en dan kun je door middel van een soort van poortmap van de onderkant van de cilinder de maken ook kijken of je spoelpoorten mooi op carter aansluiten.
maar als je hele sh standaart is. zou je dan niet eerst de begrenzing er uithalen. weet niet gelijk wat allemaal voor begrenzing op zit maar volgens mij voor in de bocht van uitlaat een ring die er uitslijpen. en luchtfilter slang aan passen. misschien kun je de ontsteking nog ietjes vervroegen.
|
|
|
|
Dit topic is 290210 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 25 van 95
|
|