Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 644 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 25 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 290210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 10-3-2005 20:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

bij een vriend van me is op ze scoot een ovale met fluiters op 80% ongecorigeerd. gedaan door iemand die vroeger kreidlers tunen, en nu nog crossmotors enzo.


wat is dat dan gecorrigeerd? want daar heeft iedereen het hier over

en dattie vroeger altjid kreidlers tunede betekend niet dattie et altijd goed deed
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
ties 10-3-2005 20:39 Print reply
Posts: 1333
hij wel, reden mee met nk 50cc. gingen 180 ofzo,
weet niet wat et gecorigeerd is. boring is 40mm
tis een minarelli horizontaal.
poort is 32mm op poortmap zonder fluiters.
die vent heet co looijyestein.
 
S1lv3r 10-3-2005 21:32 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

Kan je ook nog berekenen hoe breed je je uitlaatpoort het beste kunt maken?

Of is het gewoon de breedte + die 65% van de boring en vlammen maar?


nee, je gecorrigeerde uitlaatpoortbreedte moet niet groter worden als 65% van de boring. Er is wel zon FAQ waar instaat hie je die gecorrigeerde uitlaatpoortbreedte bereknt :p
 
Bassie_nr1 13-3-2005 14:09 Print reply

Posts: 1488
Hoooi, ik heb zitten zoeken hier op het forum naar info over hoe ik mijn Mtx-sh cilinder ( overigens een standaard cilinder) het best kan tunen. Wat kanik utvijlen en hoe veel enzow, ik had al een eerder post gedaan maar kom ern og steedsn iet uit.
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Bassie_nr1 13-3-2005 15:53 Print reply

Posts: 1488
Ojah en dat is ook zow, hoe kan ik aan mijn poortmap zien hoe ik moet vijlen.
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Kietel Tuning 13-3-2005 20:23 Print reply

Posts: 863
aan de hand van die poortmap kun je berekeningen maken. zoals timingen. daar staat ook uitleg over in begin van dit topic de 2de link. zo kun door de poorten hoger te fresen of vijlen. je cilinder meer toeren laten draaien. maat dit hangt allemaal samen met de rest. dus dan (moet) je ook weer andere uitlaat gaan bereken. andere caburateur erop etc.
 
Joostvdw 13-3-2005 20:25 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning

aan de hand van die poortmap kun je berekeningen maken. zoals timingen. daar staat ook uitleg over in begin van dit topic de 2de link. zo kun door de poorten hoger te fresen of vijlen. je cilinder meer toeren laten draaien. maat dit hangt allemaal samen met de rest. dus dan (moet) je ook weer andere uitlaat gaan bereken. andere caburateur erop etc.


andere carb + uitlaat hoeft niet, als je alles eruit wilt halen wat erin zit moet het wel, maar gewoon om ff wat sneller te rijden, is alleen tunen en afstellen goed genoeg.

tenzij heel je sh nog origineel is, dan kan je beter beginnen met andere carb en uitlaat
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Kietel Tuning 13-3-2005 20:30 Print reply

Posts: 863
ja had ook al tussen ( ) gezet. maarja als je toch al berekeningen gaat maken dan is gelijk leuk om eens zoon uitlaat zelf te maken. en vooral als die dan beter loopt, dan zon geval uit de winkel.
 
nickvanlaer 13-3-2005 20:30 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

Kan je bij een MT ook een bougi met langere schacht plaatsen voor een hogere compressie en centrale verbranding? of is dit nadelig ivm gat in de zuiger branden of zuiger die zich in de bougi ramt. Wat voor schacht moet ik dan hebben van welk merk?
heb nu NGK B9HS@
Malossi 64cc
extreem afgevlakte 166-s kop hij pingelt neit.

volgens mij is me squish ook niet echt relaxed
zie me afbeelding ik kan beter iets uit me kop laten draaien denk ik
afbeelding

Dit bericht is ge-edit door POM op 31-10-2004 16:15

Hallo , seg waar laat jij je kop afvlakken , in hoeverre kan je dit doen , en hoeveel kost het?
 
buldogo2 13-3-2005 20:40 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning

ja had ook al tussen ( ) gezet. maarja als je toch al berekeningen gaat maken dan is gelijk leuk om eens zoon uitlaat zelf te maken. en vooral als die dan beter loopt, dan zon geval uit de winkel.


Kijk onderaan pagina 19 van dit topic, daar staat mijn poortmap en berekeningen van de hoogte van de uitlaat poort meschien heb je er wat aan.
 
Born to ride
Bassie_nr1 13-3-2005 20:46 Print reply

Posts: 1488
OOw okey, mijn hele sh is standaart jah, dat baal ik wle ff van eigenlijk, mijn doel ik on deze brommer sneller te laten lopen met originele onderdelen, 25 jaar terug waren er ook bijna geen opvoer onderdelen te koop, dus toen deden ze het oko alleen met vijlen, dusj ik zat eraan te denken om mijn uitlaatpoort 2 tot 3 mm naar boven uittevijlen. Zal dat wat effect hebben??
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Kietel Tuning 13-3-2005 20:48 Print reply

Posts: 863
ja als je je cabaruteur niet gaat vervangen heeft dat vijlen wel zin. maar dan trekt die nog net zolangzaam op maar zal wel harder gaan lopen. dan kun je ook gelijk bij hemd van de cilinder een scherpe rand vijlen naar spoelpoorten.
 
Bassie_nr1 13-3-2005 20:56 Print reply

Posts: 1488
Okey dat klinkt dan goed, ik heb nu een 80 sproeier, deze is standaart, zou een 85 dan ook nut hebben?? En met een rechte rand maar mijn spoelpoort vijlen, daarmee bedoel je toch dat gedeelte van de cilinder dat in het motorblok komt??
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Bassie_nr1 13-3-2005 20:56 Print reply

Posts: 1488
Ojah en 2 mm naar boven is at goed of al te veel
 
70cc Eurocilindro, zuiger met enkele zuigerveer, 70cc kop , 4 kleps membraan, 20mm mikuni carburateur en spruit, proma onderlangs, Home made filter
Kietel Tuning 13-3-2005 21:09 Print reply

Posts: 863
ja dat hemd is dat gedeelte wat in je kruks asholte komt ja en dan kun je door middel van een soort van poortmap van de onderkant van de cilinder de maken ook kijken of je spoelpoorten mooi op carter aansluiten.
maar als je hele sh standaart is. zou je dan niet eerst de begrenzing er uithalen. weet niet gelijk wat allemaal voor begrenzing op zit maar volgens mij voor in de bocht van uitlaat een ring die er uitslijpen. en luchtfilter slang aan passen. misschien kun je de ontsteking nog ietjes vervroegen.
 

Dit topic is 290210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 25 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved