Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 23 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kampersjaak 28-2-2005 16:33 Print reply

Posts: 12285
owkee ,
maar het mooiste is als je alles op de gelijke hoogte hebt liggen dacht ik zo,

het kan er niet beter van presteren.
maar zijn dat snelle puch cilinders dan?
 
oderint dum metuant
Tijzzz 28-2-2005 16:34 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

de spoelpoorten liggen een stuk lager dan je uitlaatpoort, ik weet haast wle zeker dat die niet helemaal opengaan, als je zuiger onderaa nstaat wat is dan open ?? die lengte moet je nemen, dus zuiger onderaan zetten, kijken waartie staat ( ws. onderkant uitlaatpoort ) en streep trekken op poortmap waar dat is, en de poorthoogtes vanaf daar bekijken, alleen het gedeelte wat geopend word door de zuiger telt nl. mee


Maar als mn zuiger niet lager gaat, wordt de hoek van mn spoelpoorten dus groter en krijg ik een nog kleinere blowdown.

Toch?
 
Hans F 28-2-2005 16:35 Print reply
Posts: 4326
Ik kan vrijwel niet geloven dat je het goed hebt opgemeten, 15mm hoge spoelers? Of het is geen zeta, maar een immi.
 
Tijzzz 28-2-2005 16:36 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Ik kan vrijwel niet geloven dat je het goed hebt opgemeten, 15mm hoge spoelers? Of het is geen zeta, maar een immi.


12mm hoog, 15 breed

Edit: en aan de onderkant van de cilinder bij de uitlaatpoort staat Zeta.

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 28-2-2005 16:37
 
Kampersjaak 28-2-2005 16:37 Print reply

Posts: 12285
beetje krom neergezet tijzz
 
oderint dum metuant
Hans F 28-2-2005 16:41 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

beetje krom neergezet tijzz


nogal ja, want in het krukastekeningtje staat ook die 15mm

Ik hoop maar voor je dat je inziet dat er verder ook iets niet klopt in die tekening.

Daarnaast is het opmeten van poorten uit een poortmap naar mijn idee compleet nutteloos omdat het zo slordig is.
 
Tijzzz 28-2-2005 16:42 Print reply

Posts: 4215
Ik denk dat ik al zie waar t aan ligt.

Ik heb vanaf BDC 18mm hoger een horizontale lijn gezet: uitlaatpoort.

Ik heb ook vanaf BDC 15mm hoger een horizontale lijn gezet: spoelpoorten.

Maar het verschil in hoogte op mn poortmap is veel meer als 3mm.

Als ik dat nu verander, poorten liggen ongeveer 1cm lager, en ik meet dan een hoek op kom ik op 64 graden en dus op een blowdown van 26.

Dat zou op zich toch wel kunnen kloppen?
 
Hans F 28-2-2005 16:44 Print reply
Posts: 4326
is niet te zeggen, monteer de cilinder zonder kop, meet de deckheight, en meet de afstand poort-deck.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 28-2-2005 16:50
 
John Huijben 28-2-2005 17:04 Print reply

Posts: 2433
idd zo is het erg onnauwkeurig.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Kampersjaak 28-2-2005 17:14 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

is niet te zeggen, monteer de cilinder zonder kop, meet de deckheight, en meet de afstand poort-deck.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 28-2-2005 16:50


mischien ook moeren aandraaien op de cil zit die vast een aangedrukt
 
oderint dum metuant
Hans F 1-3-2005 22:25 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]


mischien ook moeren aandraaien op de cil zit die vast een aangedrukt


er staat toch ook monteer
 
Skeez 1-3-2005 23:30 Print reply

Posts: 1339
Ben afgelopen vrijdag 13 mei (ja ik weet 't ) aangehouden met mijn AF1 en moest op de rollerbank... de naald van de teller ging over de 2KW en ze konden dus het aantal KW niet precies meten, maar het was dus sowieso teveel.
Nu wil ik mijn brommer wel wat terug tunen (blijf steeds gezeik met de pliezie houden), maar vraag me af hoe het komt dat de Aprilia zoveel vermogen heeft (hij is immers niet zo extreem opgevoerd volgens mij), hij is uit Itali? ge?moporteerd en er zit een 70cc Malossi op maar met gewoon een 14mm carburateur en met volgens mij gewoon een standaard uitlaat (staat tenminste gewoon Aprilia op, maar weet niet of 'ie begrensd of onbegrensd is).
Ik denk dat als ik er een ori 50cc erop zet nog steeds gezeik met de politie blijf houden (zal zo extreem veel vermogen verschil toch niet maken?) of is een begrenzer de uitkomst?
Wat kan er met mijn Aprilia zijn dat 'ie zoveel vermogen heeft en hoe kan ik dat weer terug brengen?
 
-Wheelie-Johie- 1-3-2005 23:34 Print reply

Posts: 2814
houd dit(1 van de weinige serieuse topics..) ff schoon aub! de vraag die je stelt hoort hier niet echt in thuis. en om je vraag te beantwoorden. de rollerbank meet geen vermogen maar snelheid! hij geeft je snelheid aan in vermogen!
 
trots BMW e30 325i eigenaar
DaVaRo 1-3-2005 23:50 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Skeez

Ben afgelopen vrijdag 13 mei (ja ik weet 't ) aangehouden met mijn AF1 en moest op de rollerbank... de naald van de teller ging over de 2KW en ze konden dus het aantal KW niet precies meten, maar het was dus sowieso teveel.
Nu wil ik mijn brommer wel wat terug tunen (blijf steeds gezeik met de pliezie houden), maar vraag me af hoe het komt dat de Aprilia zoveel vermogen heeft (hij is immers niet zo extreem opgevoerd volgens mij), hij is uit Itali? ge?moporteerd en er zit een 70cc Malossi op maar met gewoon een 14mm carburateur en met volgens mij gewoon een standaard uitlaat (staat tenminste gewoon Aprilia op, maar weet niet of 'ie begrensd of onbegrensd is).
Ik denk dat als ik er een ori 50cc erop zet nog steeds gezeik met de politie blijf houden (zal zo extreem veel vermogen verschil toch niet maken?) of is een begrenzer de uitkomst?
Wat kan er met mijn Aprilia zijn dat 'ie zoveel vermogen heeft en hoe kan ik dat weer terug brengen?

Een begrenzern KAN de uitkomst bieden mits je niet al te opvallend rijd: als ze je zien rijden met 100k/m pu en ze zetten je op de roller waar ze de 55 klokken hebben ze meteen in de gaten dat er iets niet klopt...
Wat ik zou doen is een begrenzer nemen en deze afstellen op zo'n 60 to 65 km (dan krijg je een boete maar dit zal niet veel zijn) en voorzichtig rijden...
Mijn tip is: stel de begrenzer niet af op 45/50 dat is namelijk opvallend
 
Neonlampje 2-3-2005 0:51 Print reply

Posts: 14825
Lekker tunings-gerelateerd zeg
 

Dit topic is 289899 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved