Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 21 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R-O-Y 21-12-2004 15:52 Print reply
Posts: 76
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik zit met een probleempje Ik heb een poortmap gemaakt volgens het faq en van alles opgemeten enz en ik ben tot de volgende resultaten gekomen:

t = 70,75
R = 19,85
L = 79,4
E = 29,5
C = 1

als ik dit in de volgende formule invul:
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

d = (180-cos^-1(1,92)*2

Maar een inverse cosinus van 1,92 dat gaat niet. Wat o wat heb ik fout gedaan?


zijn deze maten van een yamaha dt? jeplaatje lijkt er namelijk op en die slag is hetzelfde
 
spitfire5 21-12-2004 16:19 Print reply

Posts: 503
waarschijnlijk wel hij rijdt zelf namelijk op een een dt (zie zijn profiel)
 
's avonds een vent 's ochtends absent
Hondalover19 16-1-2005 23:44 Print reply

Posts: 1255
was daarstrak aant zien na men ar 50 cil hoe die aansluit op het carter , spoelkanalen sluit nie echt goed aan op het carter er is ongeveer een 0.5mm randje .cil is dus iets dikker als carter als ik dit beetje aanschuin en de scherpe hoeken in men carter afrond zonder teveel materiaal weg te halen zou dit toch voor een iets betere flow moeten zorgen van de spoeling niet ?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Jarco 18-1-2005 21:52 Print reply

Posts: 4520
ok ik heb een vraag, ik heb deze pagina's doorgelezen.

Ik krijg dus wss morgen een 70 cc puch maxi cilinder, ori, met zuiger, van een kameraad.

Maar als ik de uitlaatpoort 68% van de boring maak, hoe moet ik dan het opp van de uitlaatpoort berekenen?

En moet ik dan ook nog wat veranderen aan de inlaatpoort, of aan de zuiger?


 
Joostvdw 18-1-2005 21:56 Print reply

Posts: 4789
blowdown is toch verschil tussen spoelpoorten en uitlaatpoort en hoe hoger je blowdown, hoe krachtiger, korter en hoger in je toeregebied je powerband ligt? (simpel gezegd dan)

wat nou, als je eerst je blowdown op bijv 30 zet en dan je spoelers hoger maakt zodat je blowdown weer 20 wordt bijv. wat voor rijgedrag krijg je dan?

ik dacht, omdat je poorten zo hoog liggen zal hij weinig compressie hebben en onderin toeren dus niet zo lekker lopen maar door de lage blowdown zou hij dan juist beter moeten lopen onderin

enlighten me :P
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Jarco 18-1-2005 21:58 Print reply

Posts: 4520
is dat een reply op mijn vorige post?
 
Joostvdw 18-1-2005 22:03 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

is dat een reply op mijn vorige post?


nee

maar om je toch te helpen :P kzou inlaat en spoelers lekker vanaf blijven, blowdown zou ik ook redelijk laten zoals die is, want tis automaatje dus niet te hoog maken (komt ie niet weg)

en je hoeft niet de opp van je uitlaatpoort te hebben maar simpelweg de gecorrigeerde breedte, voor die formule moet je ff uhm 2de post van dit topic ofzo kijken, staat heel stuk getypt met info
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Jarco 18-1-2005 22:04 Print reply

Posts: 4520
maar de inlaat kan niet breder of hoger?

en de zuiger dan?
 
Joostvdw 18-1-2005 22:07 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

maar de inlaat kan niet breder of hoger?

en de zuiger dan?


inlaat zijn wat moeilijkere berekeningen dus kan je beter niet doen als je weinig/geen ervaring hebt (no offence)

zuiger kan je boogjes uithalen aan de inlaatkant en/of gaten maken voor extra spoeling van je small-end

maar ik dacht dat meeste 70cc zuigers dat al hadden van puch...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
buldogo2 8-2-2005 11:40 Print reply

Posts: 2101
Ik ben bezig met een boost poort bij te maken in me orgineele sh cilinder maar nu vroeg ik me af of ik de randen van de boostpoort spits moet maken of rond, en heeft toevalig iemand een foto van hoe die hem gemaakt heeft?

En de spijl die tussen de inlaatpoorten zit kan ik die wat smaller maken of zegen jullie blijf daar maar lekker vanaf

ook wil ik wel eens weeten hoe jullie de spoelpoorten omhoog vijlen/dremolen, da ga ik nog niet aan beginnen maar ben er gewoon benieuwd naar.
 
Born to ride
brutus 8-2-2005 11:43 Print reply

Posts: 7934
dremel met hoekstukje
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
buldogo2 8-2-2005 11:49 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

dremel met hoekstukje


oke thnx das al een opheldering
 
Born to ride
Neonlampje 8-2-2005 11:50 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

dremel met hoekstukje
past dat wel in een 50cc?

Ik gebruik daarvoor een laboratorium-frees
 
brutus 8-2-2005 11:56 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2

[...]


oke thnx das al een opheldering


klinkt enigzinds sarcastisch
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
brutus 8-2-2005 11:57 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
past dat wel in een 50cc?

Ik gebruik daarvoor een laboratorium-frees

nooit geprobeerd....

en niet iedereen heeft ene laberatorium frees tot ze beschikking
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..

Dit topic is 289812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 21 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved