Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 20 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 15-12-2004 22:52 Print reply
Posts: 4578
Ik doe ze meestal 1.5 keer de breedte van de spoelers....Maar ik ben hier nog geen berekeningen voor tegengekomen oid, dus van mij is in principe ook alleen maar "gokwerk"...Moet je gewoon ff experimenteren...

btw: Gec. breedte van een poort:
sin((Poortmapbreedte * 180) / (Pi * Boring)) * Boring


Edit:
Je uitlaatpoort is nu dus een 56.26% vd Boring (Gecorrigeerd)...Je kan tot een 67/68% vd Boring gaan...

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 15-12-2004 22:54
 
Chille Tune shit dan
Neonlampje 15-12-2004 23:03 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


.6? :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50

[...]

Wat gebeurt er als ik daar onder ga zitten? krijg ik dan detonatie?
De blowdown is al wel verhoogt dus daar heb ik compressie aan verspeeld.



.6 als je je cilinderkop qua vorm bij werkt... .7 als je hem zo laat.. misschien zelfs .8

Verder als je te laag gaat met je squish krijg je detonatie jah...
 
buldogo2 15-12-2004 23:09 Print reply

Posts: 2101
Oke thnx kan ik weer aan de slag.
 
Born to ride
mxmaster 16-12-2004 9:47 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Met zo min mogelijk zo hard mogelijk gaan

juist
 
sorry he
mxmaster 16-12-2004 10:06 Print reply

Posts: 736
ok ik heb er dus 3 voetpakkingen onder gelegd voor de spoelers in odp helemaal los stonden
maarjah nu komt de zuiger neit meer helemaal bovenin de clinder scheelt ong 1.2mm
dan zit ik nog met de rand in mijn kop die is ook ong 0,9
das samen al 2,1 moet ik nu een stukkie (1,2mm) van de clinder afdraaien?
 
sorry he
Neonlampje 16-12-2004 11:36 Print reply

Posts: 14825
Cilinderkop kun je ook in je cilinder laten vallen... Dat kun je doen als de cilinder niet in te spannen is in je draaibank... Wel ff opletten dat het niet precies dezelfde maat moet zijn ivm uitzettingen enzo
 
mxmaster 16-12-2004 11:58 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Cilinderkop kun je ook in je cilinder laten vallen... Dat kun je doen als de cilinder niet in te spannen is in je draaibank... Wel ff opletten dat het niet precies dezelfde maat moet zijn ivm uitzettingen enzo

is al ge gebeurt 1,2mm eraf
 
sorry he
mxmaster 17-12-2004 10:05 Print reply

Posts: 736
pastte ook maar NET in de draaibank trouwens
ik denk niet dat het nou al helemaal optimaal is maar tis vast al een stuk beter dan eerst

bene cht heel benieuw hoe dit gaat lopen
met die fluitpoorten erbij en 2 gaten in de zuiger en uitlaatpoort 27mm breed en 23 vanaf deck
 
sorry he
mxmaster 17-12-2004 12:57 Print reply

Posts: 736
ik heb de timingen even berekend en ik dnek niet dat dit zo goed gaat lopen ben ik bang
ik kom op een uitlaatpoort 193 graden en een spoelpoort van 114 graden
wat dus betekent een blowdown van 39,5

ik heb zo'n voorgevoel dat ik het een beetje verprutst

of valt het mee??
 
sorry he
mxmaster 17-12-2004 13:00 Print reply

Posts: 736
owjah gecorrigeerde breedte uitlaatpoort is 27mm en fluiters zijn 4mm
 
sorry he
mxmaster 17-12-2004 13:34 Print reply

Posts: 736
zou iemand mij kunnen helpen?

 
sorry he
Joostvdw 17-12-2004 13:56 Print reply

Posts: 4789
een blowdown van 39,5 is idd errug hoog, zal niet lekker rijden en alleen vermogen in een hoge en korte powerband hebben

de breedte weet ik zo niet, hoeveel procent van je boring is dat? (check post bovenaan pagina, kheb zelf geen rekenmachine atm)

ik had 25mm brede uitlaatpoort met 59% breedte, 27mm zal dus op de rand zitten gok ik zo

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 17-12-2004 13:57
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mxmaster 17-12-2004 14:22 Print reply

Posts: 736
69 procent
maar gaat het uberheupt wel rijden? want anders kap ik er direct mee
 
sorry he
arie-de-arier 17-12-2004 14:30 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxmaster

69 procent
maar gaat het uberheupt wel rijden? want anders kap ik er direct mee


ja rijden doet het wel hoor maar blowdown van 29/33 is waar meestal naar gestreefd word
 
Allah is beter
mxmaster 17-12-2004 14:32 Print reply

Posts: 736
ach
ik bouw hem er gewoon op ak een nieuwe big end heb
end an zie ik het vanzelf wel
twas eigenlijk de bedoeling dat het een cross cilinder werd maar dat kan ik nu wss wel vergeten naja
dan moettie maar op een mb om lekker janken want denk dattie HEEL hoogtoerig is
 
sorry he

Dit topic is 289679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved