Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1162 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 19 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 15-12-2004 12:22 Print reply

Posts: 14825
Sja.. dan moet je met msv waardes gaan werken

Of simpeler gewoon ff je squishband oppervlakte bepalen wat je wilt hebben.. en dit in je kop draaien.. en vervolgens je squish naar .6 brengen. Wel opletten voor detonatie, als je dat hebt ff 1 stapje terug
 
Tomos 50 15-12-2004 12:25 Print reply

Posts: 925
Ik heb geen zin om alles te gaan berekenen enzo, hoeveel zou ik er iig vanaf kunnen halen?
 
Neonlampje 15-12-2004 12:32 Print reply

Posts: 14825
dat heb ik al gezegt.. tot je squish rond de .7 zit
 
arie-de-arier 15-12-2004 12:38 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

dat heb ik al gezegt.. tot je squish rond de .7 zit


.6? :P
 
Allah is beter
mxmaster 15-12-2004 12:44 Print reply

Posts: 736
zou het maken van fluitpoorten in een 50 snel veel nut hebben? en zoja voor welk toeren gebied

ik ben een 50cc crosser aan het bouwen op basis van een honda mt5

heeft iemand nog meer tips om de cilinder aan te passen zodat hij goed veel trekkracht heeft in de lage middel en hoge toeren??
 
sorry he
arie-de-arier 15-12-2004 12:53 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxmaster

zou het maken van fluitpoorten in een 50 snel veel nut hebben? en zoja voor welk toeren gebied

ik ben een 50cc crosser aan het bouwen op basis van een honda mt5

heeft iemand nog meer tips om de cilinder aan te passen zodat hij goed veel trekkracht heeft in de lage middel en hoge toeren??


fluitpoortjes hebben wel zin, ori derbi cils hebben ze ook
 
Allah is beter
mxmaster 15-12-2004 13:33 Print reply

Posts: 736
ok dan ga ik ze maken
 
sorry he
-Wheelie-Johie- 15-12-2004 15:04 Print reply

Posts: 2814
waarom wil je perse een 50cc?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
arie-de-arier 15-12-2004 15:04 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Wheelie-Johie-

waarom wil je perse een 50cc?


omdat 50cc ownt?
 
Allah is beter
-Niellesie- 15-12-2004 16:17 Print reply

Posts: 6454
50cc zuigt groter is btr
 
allalallalallalalallalala
Joscross 15-12-2004 16:19 Print reply

Posts: 12501
Met zo min mogelijk zo hard mogelijk gaan
 
Tomos 50 15-12-2004 19:47 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

dat heb ik al gezegt.. tot je squish rond de .7 zit

Wat gebeurt er als ik daar onder ga zitten? krijg ik dan detonatie?
De blowdown is al wel verhoogt dus daar heb ik compressie aan verspeeld.


 
buldogo2 15-12-2004 20:30 Print reply

Posts: 2101
Ik ben beetje bezig met orgineele cilinder van me mtx-sh maar nu heb ik ergens eens gelezen dat je een extra inlaat poort boven de bestaande kan maken, nu wou ik weten of dit klopt hoe hoog i moet zijn en of dit voordeel heeft.

En nog een vraag, als ik me spoelpoorten omhoog wil brengen hoe moet ik dat dan doen en waar moet ik hierbij op letten (bijv. op hoeveel graden ze staan.)

Dit bericht is ge-edit door buldogo2 op 15-12-2004 20:33
 
Born to ride
[RRT] Lost-P 15-12-2004 21:34 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2

Ik ben beetje bezig met orgineele cilinder van me mtx-sh maar nu heb ik ergens eens gelezen dat je een extra inlaat poort boven de bestaande kan maken, nu wou ik weten of dit klopt hoe hoog i moet zijn en of dit voordeel heeft.

En nog een vraag, als ik me spoelpoorten omhoog wil brengen hoe moet ik dat dan doen en waar moet ik hierbij op letten (bijv. op hoeveel graden ze staan.)

Dit bericht is ge-edit door buldogo2 op 15-12-2004 20:33


Zo te horen begin je net, dus blijf maar mooi van je spoelpoortjes af

een Boostpoort (extra inlaatpoort dus) scheelt idd behoorlijk veel (Dat is mijn ervaring ermee iig ).
Qua plaatsing, ik doe ze meestal ongeveer ter hoogte van mn spoelpoorten...En maak ze meestal ook ongeveer even groot als een spoelpoort (of ietsjes groter )

Verder moet jij dus nog ff van je spoelpoorten afblijven, je moet wel ff je uitlaatpoort moeilijk veel aanpassen (Als t een ori. cil. is) want die zijn echt TE klein en Blowdown is ook TE laag van die dingen, dus check de FAQ voor t tunen enz. ffies, dan kan je dat mooi berekenen

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 15-12-2004 21:35
 
Chille Tune shit dan
buldogo2 15-12-2004 21:46 Print reply

Posts: 2101
Uitlaat poort heb ik al berekent word 16,5 hoog vanaf ondrste doode punt alleen breete moet ik nog bereekenen maar kan nergens meer die corecties vinden van poortmap naar werkelijke maat. Hier is me poortmap
(sorry dat afbeelding zo groot is)

En wat atviseer je voor de breete van de boostpoort?

Dit bericht is ge-edit door buldogo2 op 15-12-2004 21:47
 
Born to ride

Dit topic is 289678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved