-jaZper- |
19-11-2004 13:41 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LLLoonY
[...]
ok tnx, der is dus totaal geen beperking of berekening ivm hoogte en breedte enzo ?
dan zal ik er niet mee overdrijven
ik gebruik de halve breete van de 1ste spoelpoort (die naast de uitlaat poort zit).
dus de fluiter houd halverwege de spoelpoort op, de fluiter loopt dus over de spoelpoort heen, beetje secuur werkje.
had zelf ook nog een vraagje, ik maak de bovenkanten van de uitlaatpoorten even hoog, is dit het beste of kan er beter een variabele hoogte gebruikt worden?
Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 19-11-2004 13:41
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Hans F |
19-11-2004 13:42 |
Posts: 4326 |
alles tegelijk open geeft een lekker sterke puls, of je dat wilt (ivm toepassing en uitlaat) is een tweede
|
|
|
|
MC Beuner |
3-12-2004 20:13 |
Posts: 3687 |
wat is de maximale breedte van je uitlaatpoort?
|
|
Vivatje snor |
|
bart de scootergek |
3-12-2004 20:22 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder
wat is de maximale breedte van je uitlaatpoort?
68% van je boring. wel gecorriceerde breedte nemen.
|
|
Honda RC-33 |
|
MC Beuner |
3-12-2004 20:24 |
Posts: 3687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
68% van je boring. wel gecorriceerde breedte nemen.
0,68 x 55 = 37,4
dus 37,4 mm breed?
oke dan ga ik dalijk ff een cilinder vernaaien
|
|
Vivatje snor |
|
[RRT] Lost-P |
3-12-2004 21:05 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
68% van je boring. wel gecorriceerde breedte nemen.
Als je een goede zuiger hebt (met goede veren uiteraard) Denk aan ProX oid, dan kan je miss. wel tot de 69/70 gaan....is dan wel iets minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar oke
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pingu |
11-12-2004 17:57 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
[...]
Als je een goede zuiger hebt (met goede veren uiteraard) Denk aan ProX oid, dan kan je miss. wel tot de 69/70 gaan....is dan wel iets minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar oke
is allemaal nogal erg afhankelijk van de poortvorm natuurlijk.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
[RRT] Lost-P |
11-12-2004 17:58 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
is allemaal nogal erg afhankelijk van de poortvorm natuurlijk.
klopt ja ...
maja, meeste mensen die dr cilinder hier "ffies willen tunen" houden toch wel een ovale vorm aan denk k
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pingu |
12-12-2004 16:03 |
Posts: 1842 |
Mwa.. ik hou meestal een niet al te ovale vorm aan, maar laat in plek daarvan de poort wat smaller, zodat je wel hetzelfde opp. haalt, met meer opp bovenin de poort.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
[RRT] Lost-P |
12-12-2004 17:28 |
Posts: 4578 |
Ik ook meestal ja, maar volgens mij houden de meeste "beginnende" gasten, of mensen die ffies wat tunen meestal wel een "ovale" poort aan...
omdat meeste fabrikanten dit ook standaard wel doen, denk k
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 14-12-2004 0:00
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Tomos 50 |
15-12-2004 11:04 |
Posts: 925 |
kan je berekenen hoe ver je je cilinderkop kan afvlakken?
|
|
|
|
-Niellesie- |
15-12-2004 11:46 |
Posts: 6454 |
jups moet het volume enzo en max compressieverhouding enz weten en dan kan je het uitrekenen
|
|
allalallalallalalallalala |
|
Tomos 50 |
15-12-2004 11:49 |
Posts: 925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-
jups moet het volume enzo en max compressieverhouding enz weten en dan kan je het uitrekenen
Ok daar ben ik dus te lui voor , zou je voor Tomos/puch 1mm kunnen doen?
|
|
|
|
Neonlampje |
15-12-2004 12:13 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-
jups moet het volume enzo en max compressieverhouding enz weten en dan kan je het uitrekenen
was het maar zo makkelijk :(
Maargoed er zit een verschil tussen afvlakken.. en tunen he als je hem af wilt vlakken moet je gewoon je squish meten tot die op .7 oid zit...
|
|
|
|
Tomos 50 |
15-12-2004 12:19 |
Posts: 925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
was het maar zo makkelijk :(
Maargoed er zit een verschil tussen afvlakken.. en tunen he als je hem af wilt vlakken moet je gewoon je squish meten tot die op .7 oid zit...
Jah ik wil em tunen, compressieverhogen.
Van mijn ori cil. heb ik de uitlaatpoort vergroot(blowdown 26.5) en ik heb nu in lage toeren heel weinig power. Dus ik wil maximaal aan compressie.
|
|
|
|