Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1235 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 18 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-jaZper- 19-11-2004 13:41 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LLLoonY

[...]


ok tnx, der is dus totaal geen beperking of berekening ivm hoogte en breedte enzo ?

dan zal ik er niet mee overdrijven


ik gebruik de halve breete van de 1ste spoelpoort (die naast de uitlaat poort zit).
dus de fluiter houd halverwege de spoelpoort op, de fluiter loopt dus over de spoelpoort heen, beetje secuur werkje.

had zelf ook nog een vraagje, ik maak de bovenkanten van de uitlaatpoorten even hoog, is dit het beste of kan er beter een variabele hoogte gebruikt worden?

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 19-11-2004 13:41
 
groene motoren gaan harder
Hans F 19-11-2004 13:42 Print reply
Posts: 4326
alles tegelijk open geeft een lekker sterke puls, of je dat wilt (ivm toepassing en uitlaat) is een tweede
 
MC Beuner 3-12-2004 20:13 Print reply

Posts: 3687
wat is de maximale breedte van je uitlaatpoort?
 
Vivatje snor
bart de scootergek 3-12-2004 20:22 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder

wat is de maximale breedte van je uitlaatpoort?


68% van je boring. wel gecorriceerde breedte nemen.
 
Honda RC-33
MC Beuner 3-12-2004 20:24 Print reply

Posts: 3687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


68% van je boring. wel gecorriceerde breedte nemen.


0,68 x 55 = 37,4

dus 37,4 mm breed?

oke dan ga ik dalijk ff een cilinder vernaaien
 
Vivatje snor
[RRT] Lost-P 3-12-2004 21:05 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


68% van je boring. wel gecorriceerde breedte nemen.


Als je een goede zuiger hebt (met goede veren uiteraard) Denk aan ProX oid, dan kan je miss. wel tot de 69/70 gaan....is dan wel iets minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar oke
 
Chille Tune shit dan
Pingu 11-12-2004 17:57 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


Als je een goede zuiger hebt (met goede veren uiteraard) Denk aan ProX oid, dan kan je miss. wel tot de 69/70 gaan....is dan wel iets minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar oke
is allemaal nogal erg afhankelijk van de poortvorm natuurlijk.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
[RRT] Lost-P 11-12-2004 17:58 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]
is allemaal nogal erg afhankelijk van de poortvorm natuurlijk.


klopt ja ...

maja, meeste mensen die dr cilinder hier "ffies willen tunen" houden toch wel een ovale vorm aan denk k
 
Chille Tune shit dan
Pingu 12-12-2004 16:03 Print reply
Posts: 1842
Mwa.. ik hou meestal een niet al te ovale vorm aan, maar laat in plek daarvan de poort wat smaller, zodat je wel hetzelfde opp. haalt, met meer opp bovenin de poort.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
[RRT] Lost-P 12-12-2004 17:28 Print reply
Posts: 4578
Ik ook meestal ja, maar volgens mij houden de meeste "beginnende" gasten, of mensen die ffies wat tunen meestal wel een "ovale" poort aan...


omdat meeste fabrikanten dit ook standaard wel doen, denk k

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 14-12-2004 0:00
 
Chille Tune shit dan
Tomos 50 15-12-2004 11:04 Print reply

Posts: 925
kan je berekenen hoe ver je je cilinderkop kan afvlakken?

 
-Niellesie- 15-12-2004 11:46 Print reply

Posts: 6454
jups moet het volume enzo en max compressieverhouding enz weten en dan kan je het uitrekenen
 
allalallalallalalallalala
Tomos 50 15-12-2004 11:49 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

jups moet het volume enzo en max compressieverhouding enz weten en dan kan je het uitrekenen

Ok daar ben ik dus te lui voor, zou je voor Tomos/puch 1mm kunnen doen?
 
Neonlampje 15-12-2004 12:13 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

jups moet het volume enzo en max compressieverhouding enz weten en dan kan je het uitrekenen
was het maar zo makkelijk :(
Maargoed er zit een verschil tussen afvlakken.. en tunen he als je hem af wilt vlakken moet je gewoon je squish meten tot die op .7 oid zit...
 
Tomos 50 15-12-2004 12:19 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
was het maar zo makkelijk :(
Maargoed er zit een verschil tussen afvlakken.. en tunen he als je hem af wilt vlakken moet je gewoon je squish meten tot die op .7 oid zit...

Jah ik wil em tunen, compressieverhogen.
Van mijn ori cil. heb ik de uitlaatpoort vergroot(blowdown 26.5) en ik heb nu in lage toeren heel weinig power. Dus ik wil maximaal aan compressie.

 

Dit topic is 289675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved