Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1135 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 17 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Wheelie-Johie- 31-10-2004 15:18 Print reply

Posts: 2814
dit is het tuning topic dit gaat over cilinders endergelijke! zoek het ff ergens anders
 
trots BMW e30 325i eigenaar
POM 31-10-2004 16:04 Print reply

Posts: 757
Kan je bij een MT ook een bougi met langere schacht plaatsen voor een hogere compressie en centrale verbranding? of is dit nadelig ivm gat in de zuiger branden of zuiger die zich in de bougi ramt. Wat voor schacht moet ik dan hebben van welk merk?
heb nu NGK B9HS@
Malossi 64cc
extreem afgevlakte 166-s kop hij pingelt neit.

volgens mij is me squish ook niet echt relaxed
zie me afbeelding ik kan beter iets uit me kop laten draaien denk ik


Dit bericht is ge-edit door POM op 31-10-2004 16:15
 
Teunmenator 31-10-2004 16:05 Print reply

Posts: 2524
Wat je nu hebt kan goed kloppen ja. Je kunt niet zomaar een lange schacht erin zetten want dan kan je zuiger niet meer op en neer. en om er revetten tussen te gaan zetten zodat het precies wel zou kunnen lijkt me ook niet verstandig..
 
SIWWN 31-10-2004 16:06 Print reply
Posts: 7079
Zuiger knalt tegen de buigie aan wss, had ik iig wel, je kan het proberen met steeds een koperen ringetje eronder te leggen.

En wat bedoel je met centrale verbranding?

 
POM 31-10-2004 16:18 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

Zuiger knalt tegen de buigie aan wss, had ik iig wel, je kan het proberen met steeds een koperen ringetje eronder te leggen.

En wat bedoel je met centrale verbranding?



nu zit de vonk bovenin dat gaat volgens mij ten nadele van de verbrandingssnelheid als de vonk in het midden zit kan de verbranding alle kanten op... weet alleen niet hoe het dan zit met turbulenti in het stukje langs de schacht

kan ik niet beter iets van het stuk waar de zuiger bijna de kop raakt iets uit de kop draaien en dan de zuiger iets hoger laten komen
(dunnere voetpakking)

Dit bericht is ge-edit door POM op 31-10-2004 16:21
 
LLLoonY 7-11-2004 13:05 Print reply
Posts: 382
FF poortmapje gemaakt van een leuk cillindertje waar veel in kan gewerkt worden en ff uitgerekend hoe ver ik met mijn uitlaatpoort zou kunnen gaan.



Neonlampje zei me dat fluiters hier ook nog wel zouden bijkunnen, kan iemand me er wat meer informatie over geven ? want ik veronderstel dat je fluiters niet zomaar kan gaan boren...

wie kan me helpen ?
 
- keep on shifting -
Exision 9-11-2004 18:13 Print reply
Posts: 283
oefen eerst op n oude cil, en kijk eerst ff of je wand een beetje goed is.
 
LLLoonY 9-11-2004 22:49 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Exision

oefen eerst op n oude cil, en kijk eerst ff of je wand een beetje goed is.


ok tnx, der is dus totaal geen beperking of berekening ivm hoogte en breedte enzo ?

dan zal ik er niet mee overdrijven
 
- keep on shifting -
[RRT] Lost-P 18-11-2004 8:25 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LLLoonY

[...]


ok tnx, der is dus totaal geen beperking of berekening ivm hoogte en breedte enzo ?

dan zal ik er niet mee overdrijven


Lude had een tijd terug een heel stuk voor me uitgetypt....k zal ff kijken voor je...

Edit:

hoe ik t doe is vrij simpel...

ik ga ff uit van een alu cilinder, die zijn het lastigste...

Wat ik eerst doe is kijken of het uberhaupt past.. ik neem het profiel op met een speciaal gereedschapje (een soort rij met allemaal metalen staafies, die je op een profiel kunt zetten (staafjes drukken in)) hiermee kun je bij een ac cil vrij precies bepalen of je genoeg ruimte hebt..
bij lc is het gewoon wat uitmeten enzo..

Eerst slijp ik een gaatje in de wand waar de poort moet komen, als je vanuit de poort gaat boren, wil het nogal eens weg spatten nl (en dat kan vaak meer zijn dan de bedoeling is!)

Als je dit weg hebt ga ik vanuit de poort beginnen met eerst een stukje van de zeikant van de poort weg te frezen... zodat mn boortje strax wat grip krijgt
Als je een goede sterke frees hebt kun je het grootste deel van het kanaal al wel frezen (Tot je spijl zegmaar) en het laatste stukje boren.
Boren doe ik met een dremel, hier zet ik een klein boortje in.. werkt super lekker, en rustig een gaatje boren richting je kale plek (niet ernaast dus!)


Als ik een klein gaatje hebt kun je met een freesje de rest van je poort frezen... je wand moet je niet met een frees doen, maar met zo'n slijpsteentje... en nooit van binnen naar buiten dat steentje bewegen.. anders zegt je wand knap

Zo moet het wel lukken toch?

Plaatsing en grootte verschilt per toepassing...
Over het algemeen wil je de bovenkant van je poort niet te recht hebben.. dus teken een mooie poort met een glooiende bovenkant.
Bij een scooter ofzo kun je hem gewoon horizontaal gelijk aan de hoofdpoort maken.

De grootte vershilt ook wel.. je moet ook niet te dicht bij je spoelers gaan zitten, ivm koeling en valse spoelingen.
Ook de spijl in je poort moet je niet te klein maken, toch wel n 3mm ofzo exclusief bevel.. maar dat is ook maar niet hoeveel lef je hebt

Het opp kan wel redelijk groot zijn, aangezien je poort onder een rare hoek staat zal je geprojecteerde oppervlakte kleiner zijn dan het opp op je poortmap.
Maar let wel op dat je ze niet te groot maakt (maar vaak zit je dan al weer in de buitenlucht te kutten )


Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 18-11-2004 8:28
 
Chille Tune shit dan
MotoCrossIpkiss[stan] 18-11-2004 20:31 Print reply

Posts: 7744
Ehm.. mensen zeggen wel us... "carters getund" wat word er dan pricies aan gedaan?
 
hoi
theredone51 18-11-2004 20:36 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

Ehm.. mensen zeggen wel us... "carters getund" wat word er dan pricies aan gedaan?


blok aangepast op de spoelpoorten, enz. van de cilinder
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
MotoCrossIpkiss[stan] 18-11-2004 20:37 Print reply

Posts: 7744
ehm aha.. enne scheelt dat erg veel ofnie?
 
hoi
theredone51 18-11-2004 20:49 Print reply

Posts: 2506
ligt eraan welke cilinder, hoeveel de spoelpoorten schelen met origineel, enz.
maar meestal helpt het wel wat ja
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
arrier 19-11-2004 10:55 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

[...]


nu zit de vonk bovenin dat gaat volgens mij ten nadele van de verbrandingssnelheid als de vonk in het midden zit kan de verbranding alle kanten op... weet alleen niet hoe het dan zit met turbulenti in het stukje langs de schacht

kan ik niet beter iets van het stuk waar de zuiger bijna de kop raakt iets uit de kop draaien en dan de zuiger iets hoger laten komen
(dunnere voetpakking)

Dit bericht is ge-edit door POM op 31-10-2004 16:21

een hoger liggende zuiger kan ook nadelen hebben onderandere dat de uitlaatpoort te laat of niet helemaal opend
 
bart de scootergek 19-11-2004 13:03 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

Ehm.. mensen zeggen wel us... "carters getund" wat word er dan pricies aan gedaan?


de stroming word gewoon aangepast, zodat het mengsel met zo min mogelijk omleiding naar de spoelkanalen kan. dode hoeken worden eruit gehaald bv en er zijn meerdere theorieen om je carter te tunen

kijk eens op scooterforum.net bij gevorderden daar is een mooi groot topic over carter tuning.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 19-11-2004 13:04
 
Honda RC-33

Dit topic is 289674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 17 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved