Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 15 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 24-10-2004 13:25 Print reply

Posts: 2524
Oke maar opp vergroten van je uitlaat poort da is dus op de grove gok? of is het meestal zoveel mm. Of kun je het ergens goed mee berekenen?

en hoe zit het met inlaat opp vergroten? (en de timing daar kan ik trouwens ook nix van vinden..)
 
[RRT] Lost-P 24-10-2004 13:32 Print reply
Posts: 4578
Zijn (dacht ik hoor, weet niet eens zeker) wel berekeningen voor die "opp. verhoudingen", maar ik gebruik ze iig ook nooit, gewoon opletten dat het verschil niet al te groot wordt zeg maar.....

En de inlaat zelf (de timing dan) zou ik niet zo gek veel aan veranderen, je zou het eventueel wat breder kunnen maken, maar...dat zal miss. alleen nadelig werken voor de stroming enz...

Je kan wel de timing van de inlaat aanpassen dmv de zuiger aanpassen, dus een klein randje aan de onderkant van de zuiger afhalen (aan de inlaatkant dus he, Duh )...dan gaat de inlaatpoort eerder open/later dicht...
 
Chille Tune shit dan
Teunmenator 24-10-2004 18:10 Print reply

Posts: 2524
Ik denk dat de timing goed is van m'n inlaat poort. Er zitten in de cilinderwand 2 kleine poorten voor de inlaat en deze zitten ook op de zuiger. Nou viel me op dat die poorten op de zuiger iets kleiner zijn. zal ik die evengroot maken?

Ik heb nu berekend dat met een blowdown van 34 bovenkant uitlaatpoort 22.2mm van de bovenrand moet komen. De spoelers daar kom ik dan niet aan. Ik ga es kijke hoeveel dat er onder van de zuiger af mag. En die fluiters krijgen dan het liefst dezelfde hoogte? en ik zit te denke om ze dan iets minder laag te maken zodat ze minder lang openstaan, dat werkt hoop ik in mijn voordeel bij de wat hogere toeren omdat de uitlaat nooit helemaal geweldig erbij past.
Kan dit een beetje kloppen?

Hoe geven jullie trouwens iets aan op de cilinderwand? dan bedoel ik hoe ver je mag dremelen ofzo? met watervaste stift?

alvast bedankt kben al een stuk verder nu
 
Tomos 50 25-10-2004 15:07 Print reply

Posts: 925
Hoeveel mm kan je de koppelingsveer inkorten van een tomos(meer trekkracht)?
 
hondambx 28-10-2004 21:19 Print reply
Posts: 359
ik ben dus bezig met de berekning van de uitlaatporrt enz, maar nu zit ik met een probleem dat mijn rekenmachine de berekning niet pakt. stel ik doe 180-schiftcos en dan zet ik daar12949,74 : 4632,66 voor en ik doe dan enter dan geeft ie een error, maar de berekening klopt want ik heb sommige effe nagereknt op dit forum.
wie help mij????
 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 28-10-2004 21:31 Print reply
Posts: 359
als ik kleine getallen gebruik doet ie het wel bijvoorbeeld 180-schift cos 1.4343343:3200 dan geeft ie wel een antwoord
 
www.tipsforlife.nl/forum
arie-de-arier 28-10-2004 21:33 Print reply

Posts: 10000
dan kan je rekenmachine het niet aan?
 
Allah is beter
hondambx 28-10-2004 22:06 Print reply
Posts: 359
hoezo ? oplossing?

 
www.tipsforlife.nl/forum
Kietel Tuning 28-10-2004 22:11 Print reply

Posts: 863
reken op de computer uit die kan vele grotere getal aan

in exel ofzo of reken apparaat op computer
 
hondambx 28-10-2004 22:37 Print reply
Posts: 359
kzal het eens proberen


 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 28-10-2004 23:09 Print reply
Posts: 359
ik kom er niet aan uit hoor, die berekning invoegen enz in excel hoe doe je da
 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 28-10-2004 23:15 Print reply
Posts: 359
hebben meer mensen die problem of ligt het aan dit rekemachientje, lijkt me sterk kost 150 euro. het is een texas instruments TI-83 plus
 
www.tipsforlife.nl/forum
John Huijben 29-10-2004 10:35 Print reply

Posts: 2433
bij mij doetie dat ook niet , ik krijg domain error, kzal ns kijke of ik het in excel kan zetten
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
MWvdK 29-10-2004 10:38 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

bij mij doetie dat ook niet , ik krijg domain error, kzal ns kijke of ik het in excel kan zetten


Ik heb wel een sheetje waar je gewoon in kan vullen, zal hem wel ff posten (eerst ff op coryright controleren )


Edt: http://home.planet.nl/~kooij482/Timingen.xls


Kzou btw niet weten hoe ik eraan kom, maja boeiend..

Dit bericht is ge-edit door MWvdK op 29-10-2004 10:41
 
John Huijben 29-10-2004 10:47 Print reply

Posts: 2433
zo'n excel ding is veel gemakkelijker idd ( kmaak er zelf ook gebruik van )
deze is ook sn gepost door iemand hier op brommerforum, naam weet ik niet meer :

http://home.deds.nl/~dhb/Timingen.xls

bij eigenschappen staat dat ie door ene sander is gemaakt

edit: link werkte niet

Dit bericht is ge-edit door John Huijben op 29-10-2004 10:50
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 289668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved