Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 14 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arie-de-arier 21-10-2004 22:13 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Blair programma in dos draaien is best wel een goede optie hoor

Voor de formules moet je ff op google zoeken naar blair 2stroke exhaust oid.
Voor formules van frits overmars moet je bij 2stroke-tuning.nl in de artikelen database gaan zoeken


welke gebruik jij dan(A) of van welke denk jij dat die het beste werken?
 
Allah is beter
Teunmenator 22-10-2004 19:51 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ik zit met een probleempje Ik heb een poortmap gemaakt volgens het faq en van alles opgemeten enz en ik ben tot de volgende resultaten gekomen:

t = 70,75
R = 19,85
L = 79,4
E = 29,5
C = 1

als ik dit in de volgende formule invul:
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

d = (180-cos^-1(1,92)*2

Maar een inverse cosinus van 1,92 dat gaat niet. Wat o wat heb ik fout gedaan?


iemand?? ik wacht al 2 dagen kheb vakantie dus ik wil verder :p
 
orange 22-10-2004 19:56 Print reply

Posts: 672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

[...]


iemand?? ik wacht al 2 dagen kheb vakantie dus ik wil verder :p


Quote:
Neonlampje @ ander forumAuthor Post

Neonlampje
?Dremel Goeroe?



Registration Date: June 2003
Location: Groningen
Posts: 738
Excel en andere handige !!BASIC!! reken programmatjes

Voor de beginners onder ons, en die toch redelijk snel resultaten willen boeken op het tuningsgebied, open ik deze thread...

De bedoeling is niet om hier de halve wereld aan excel sheats te posten van de meest lastige onderwerpen, maar juist de wat simpelere aspecten van het tunen, waar vooral een beginnende tuner veel aan zal hebben. (het scheelt uit tekenen, en andere dingen.. waar de gemiddelde mens momenteel te lui voor is geworden )

Om eventjes af te trappen heb ik een sheatje gemaakt om snel je durations uit te rekenen, op basis van Tjark Heeres formule, te vinden op zijn internet site.

Veel plezier ermee:

Timing Simple.xls

__________________
Get your kicks mit 2-Takt-Mix!!



08.10.2003 | 00:40


 
Neonlampje 22-10-2004 20:47 Print reply

Posts: 14825
bronvermelding:
http://www.2stroke-tuning.nl




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


welke gebruik jij dan(A) of van welke denk jij dat die het beste werken?

Combinatie van blair en frits, samen met wat zelfgemaakte formuletjes voor multi-stage baffle en wat praktijkwaarden.
Precies wat enzo zeg ik niet Alleen dat blair gewoon qua calculaties enzo preciezer is dan frits, en frits wat goed id'en heeft over de powerband in verband met de baffle

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-10-2004 20:47
 
Leen 22-10-2004 20:53 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

bronvermelding:
http://www.2stroke-tuning.nl




[...]

Combinatie van blair en frits, samen met wat zelfgemaakte formuletjes voor multi-stage baffle en wat praktijkwaarden.
Precies wat enzo zeg ik niet Alleen dat blair gewoon qua calculaties enzo preciezer is dan frits, en frits wat goed id'en heeft over de powerband in verband met de baffle

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-10-2004 20:47



multi stage baffen?


 
honda_2takt_power 22-10-2004 20:55 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

bronvermelding:
http://www.2stroke-tuning.nl




[...]

Combinatie van blair en frits, samen met wat zelfgemaakte formuletjes voor multi-stage baffle en wat praktijkwaarden.
Precies wat enzo zeg ik niet Alleen dat blair gewoon qua calculaties enzo preciezer is dan frits, en frits wat goed id'en heeft over de powerband in verband met de baffle

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-10-2004 20:47
combinatie van mij
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Neonlampje 22-10-2004 20:57 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

[...]
combinatie van mij
Geen id, ik heb in ieder geval nix gejat oid allemaal zelf bedacht
En als we wel het zelfde hebben.. dan is dat mooi toch kunnen we concluderen dat de theorie klopt
 
honda_2takt_power 22-10-2004 20:59 Print reply

Posts: 6744
k dan maar ik ken geen eens de formules ik kan alleen beunhaastuning
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Neonlampje 22-10-2004 21:01 Print reply

Posts: 14825
pffft.. lamzak
 
honda_2takt_power 22-10-2004 21:08 Print reply

Posts: 6744
nee maar ik zag me naam staan en ik krik zo me posts wel op
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
theredone51 22-10-2004 22:09 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

[...]


iemand?? ik wacht al 2 dagen kheb vakantie dus ik wil verder :p


timing in graden: 142,417

http://users.pandora...m/fotos/Timingen.xls : excel sheetje door mij

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Teunmenator 24-10-2004 12:05 Print reply

Posts: 2524
dank je Maar als je gewenste blowdown in wilt vullen dan zegt hij dat ie beveiligd is. wil je die beveiliging eraf halen dan vraagt hij om een wachtwoord...

edit kheb net van hem vernomen dat het programmatje nog niet af is

waar ik nu mee zit he, want ik kom nou ook uit de berekening zelf. als ik een streven heb naar een blowdown van 34. En ik ga terug rekenen. Kun je dan het beste zeg maar je veranderingen verdelen over beide poorten?

dus dat ik de spoelpoorten en de uitlaat poort beide ga veranderen?

en ik heb heel goed mogelijkheid om fluitpoorten te maken, maar nou vraag ik me af hoe het werkt met oppervlaktes. ik neem aan dat ik dit niet zomaar ff erbij kan doen zolang de timing maar niet verandert? (links zijn ook welkom kheb er al een paar maar daar staat het niet bij)

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 24-10-2004 12:17
 
[RRT] Lost-P 24-10-2004 12:53 Print reply
Posts: 4578
Om er fluitpoorten bij te zetten hoef je niet persee je timingen te veranderen hoor, je cre?ert simpelweg meet poortoppervlak (vooral in de breedte dus) ...
Verder zou ik (als k jou was ) om de blowdown aan te passen alleen de uitlaatpoort aanpassen, omdat de spoelers een bepaalde "richting" hebben, en het nogal moeilijk is voor een "beginner" om dat weer helemaal netjes te krijgen
 
Chille Tune shit dan
Teunmenator 24-10-2004 13:13 Print reply

Posts: 2524
Maar wat is het beste?

Maar alleen je uitlaatpoort veranderen. verandert net zo goed je blowdown als alleen je spoelers of beide in de juiste verhouding?

en mag je zomaar mee opp creeren? of moet je dan ergens rekening mee houden?

en als ik fluitpoorten maak hoe kun je het dan zonder honen perfect glad krijgen in de cilinderwand?
 
[RRT] Lost-P 24-10-2004 13:18 Print reply
Posts: 4578
Als je je spoelpoorten omhoog haalt, dan wordt je Blowdown lager...En volgens mij (wat ik ervan kan maken) wil jij m juist HOGER hebben, dus haal je de uitlaatpoort iets omhoog...

Verder met dat opp. cre?eren, t werkt natuurlijk niet als je totale uitlaatopp. 3x zo veel is als je spoel opp. nee, Daar moet je een beetje rekening mee houden

En in principe, als je de fluitpoorten geboord hebt, en er zitten eventueel wat braampjes/randjes van t boren, dan kan je dat je dremel/schuurpapier wat bijwerken/netjes afwerken...
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 289664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 14 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved