Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 14 van 95
|
Dit topic is 289664 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
arie-de-arier |
21-10-2004 22:13 |
|
Teunmenator |
22-10-2004 19:51 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1651/avatar) Posts: 2524 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
Ik zit met een probleempje Ik heb een poortmap gemaakt volgens het faq en van alles opgemeten enz en ik ben tot de volgende resultaten gekomen:
t = 70,75
R = 19,85
L = 79,4
E = 29,5
C = 1
als ik dit in de volgende formule invul:
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
d = (180-cos^-1(1,92)*2
Maar een inverse cosinus van 1,92 dat gaat niet. Wat o wat heb ik fout gedaan?
iemand?? ik wacht al 2 dagen ![](img/post/s/wink.gif) kheb vakantie dus ik wil verder :p
|
|
|
|
orange |
22-10-2004 19:56 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2310/avatar) Posts: 672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
[...]
iemand?? ik wacht al 2 dagen kheb vakantie dus ik wil verder :p
Quote: Neonlampje @ ander forumAuthor Post
Neonlampje
?Dremel Goeroe?
Registration Date: June 2003
Location: Groningen
Posts: 738
Excel en andere handige !!BASIC!! reken programmatjes
Voor de beginners onder ons, en die toch redelijk snel resultaten willen boeken op het tuningsgebied, open ik deze thread...
De bedoeling is niet om hier de halve wereld aan excel sheats te posten van de meest lastige onderwerpen, maar juist de wat simpelere aspecten van het tunen, waar vooral een beginnende tuner veel aan zal hebben. (het scheelt uit tekenen, en andere dingen.. waar de gemiddelde mens momenteel te lui voor is geworden )
Om eventjes af te trappen heb ik een sheatje gemaakt om snel je durations uit te rekenen, op basis van Tjark Heeres formule, te vinden op zijn internet site.
Veel plezier ermee:
Timing Simple.xls
__________________
Get your kicks mit 2-Takt-Mix!!
08.10.2003 | 00:40
|
|
|
|
Neonlampje |
22-10-2004 20:47 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
bronvermelding:
http://www.2stroke-tuning.nl
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
[...]
welke gebruik jij dan(A) of van welke denk jij dat die het beste werken?
Combinatie van blair en frits, samen met wat zelfgemaakte formuletjes voor multi-stage baffle en wat praktijkwaarden.
Precies wat enzo zeg ik niet ![](img/post/s/smile.gif) Alleen dat blair gewoon qua calculaties enzo preciezer is dan frits, en frits wat goed id'en heeft over de powerband in verband met de baffle
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 22-10-2004 20:47
|
|
|
|
Leen |
22-10-2004 20:53 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2858/avatar) Posts: 26877 |
|
|
|
|
honda_2takt_power |
22-10-2004 20:55 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4446/avatar) Posts: 6744 |
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
Neonlampje |
22-10-2004 20:57 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
|
|
|
|
honda_2takt_power |
22-10-2004 20:59 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4446/avatar) Posts: 6744 |
k dan maar ik ken geen eens de formules ik kan alleen beunhaastuning
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
Neonlampje |
22-10-2004 21:01 |
|
honda_2takt_power |
22-10-2004 21:08 |
|
theredone51 |
22-10-2004 22:09 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1943/avatar) Posts: 2506 |
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Teunmenator |
24-10-2004 12:05 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1651/avatar) Posts: 2524 |
dank je ![](img/post/s/e.gif) Maar als je gewenste blowdown in wilt vullen dan zegt hij dat ie beveiligd is. wil je die beveiliging eraf halen dan vraagt hij om een wachtwoord...
edit kheb net van hem vernomen dat het programmatje nog niet af is
waar ik nu mee zit he, want ik kom nou ook uit de berekening zelf. als ik een streven heb naar een blowdown van 34. En ik ga terug rekenen. Kun je dan het beste zeg maar je veranderingen verdelen over beide poorten?
dus dat ik de spoelpoorten en de uitlaat poort beide ga veranderen?
en ik heb heel goed mogelijkheid om fluitpoorten te maken, maar nou vraag ik me af hoe het werkt met oppervlaktes. ik neem aan dat ik dit niet zomaar ff erbij kan doen zolang de timing maar niet verandert? (links zijn ook welkom ![](img/post/s/wink.gif) kheb er al een paar maar daar staat het niet bij)
Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 24-10-2004 12:17
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
24-10-2004 12:53 |
Posts: 4578 |
Om er fluitpoorten bij te zetten hoef je niet persee je timingen te veranderen hoor, je cre?ert simpelweg meet poortoppervlak (vooral in de breedte dus) ![](img/post/s/smile.gif) ...
Verder zou ik (als k jou was ![](img/post/s/wink.gif) ) om de blowdown aan te passen alleen de uitlaatpoort aanpassen, omdat de spoelers een bepaalde "richting" hebben, en het nogal moeilijk is voor een "beginner" om dat weer helemaal netjes te krijgen
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Teunmenator |
24-10-2004 13:13 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1651/avatar) Posts: 2524 |
Maar wat is het beste?
Maar alleen je uitlaatpoort veranderen. verandert net zo goed je blowdown als alleen je spoelers of beide in de juiste verhouding?
en mag je zomaar mee opp creeren? of moet je dan ergens rekening mee houden?
en als ik fluitpoorten maak hoe kun je het dan zonder honen perfect glad krijgen in de cilinderwand?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
24-10-2004 13:18 |
Posts: 4578 |
Als je je spoelpoorten omhoog haalt, dan wordt je Blowdown lager...En volgens mij (wat ik ervan kan maken ![](img/post/s/wink.gif) ) wil jij m juist HOGER hebben, dus haal je de uitlaatpoort iets omhoog...
Verder met dat opp. cre?eren, t werkt natuurlijk niet als je totale uitlaatopp. 3x zo veel is als je spoel opp. nee, Daar moet je een beetje rekening mee houden
En in principe, als je de fluitpoorten geboord hebt, en er zitten eventueel wat braampjes/randjes van t boren, dan kan je dat je dremel/schuurpapier wat bijwerken/netjes afwerken...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Dit topic is 289664 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 14 van 95
|
|