Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1140 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 13 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondambx 18-10-2004 21:53 Print reply
Posts: 359
kan iemand nu eens even zeggen of ik die corigeer berekening goed doe en wil die hem desnoods zelf narekenen zoda ze zien dat hij klopt. het gaat hier om:
ik doe nu dus 7200:166.504416=43.24209776 dan doe ik sin en zet ik die 43blabla ervoor dan enter en dan keer 53 dan kom eruit -35.74506251
dat is dus de breedtje in mm ofnie, maar die min hoort erniet te staan ofwel

 
www.tipsforlife.nl/forum
Hans F 18-10-2004 22:08 Print reply
Posts: 4326
geen idee
ik gebruik eigengemaakte formule
2*pi*(49/2)=153,9
43/153,9=0,279
0,279*360=100 graden

sin 50 = ?/(49/2)
?=19,0mm
19,0*2=37,9
(37,9/49)*100%=77%


49 is hier de boring
43 de breedte op de poortmap
50 is de helft van 100 :P
 
arrier 18-10-2004 22:11 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

ik heb hier een mt cilinder en met poortmap en berekening en dergelijk kwame we op een blowdown uit van 35, maar nu heb ik eens zitte denke en de blowdown word tog groter als je de uitlaatpoort naar boven verder uitvijld? maar dan gaat het toch weer van je compressie af omdat je 'compressieslag' dan korter word? ohja en hoe kan je regelen dat je een brede powerband heb kan dat door de cilinder te tune of door de uitlaat ofwat. en de uitlaatpoort mag toch 66% van de diameter zijn?
en hoe kan je berekenen hoe ver je kop afgedraait moet worden voor een goeie squis?

Dit bericht is ge-edit door arrier op 18-10-2004 18:47

 
-Wheelie-Johie- 18-10-2004 22:19 Print reply

Posts: 2814
powerband ligt aan uitlaat en cilinder met je uitlaat kun je heel wat veranderen aan je band. een blowdown van 35 is fukkin hoog , niet ophogen dus en de uitlaatpoort mag 67 van zijn (wel gecorrigeerde breedte), behalve bij een vlinderpoort daar mag hij nog veel breder

je sguish bepaal je door je zuiger in bdp te zetten. (zet er zoveel voetpakkingen op dat je spoelpoorten volledig opengaan) en dan met een voelermaatje de ruimte tussen zuiger en bovenkant cilinder opmeten. deze waarde plus je koppakking plus de eventuele rand van je kop is je squish
 
trots BMW e30 325i eigenaar
arrier 18-10-2004 22:20 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

powerband ligt aan uitlaat en cilinder met je uitlaat kun je heel wat veranderen aan je band. een blowdown van 35 is fukkin hoog , niet ophogen dus en de uitlaatpoort mag 67 van zijn (wel gecorrigeerde breedte), behalve bij een vlinderpoort daar mag hij nog veel breder

je sguish bepaal je door je zuiger in bdp te zetten. (zet er zoveel voetpakkingen op dat je spoelpoorten volledig opengaan) en dan met een voelermaatje de ruimte tussen zuiger en bovenkant cilinder opmeten. deze waarde plus je koppakking plus de eventuele rand van je kop is je squish

en wat is dan een goede squish?
en wat kan je nog aan inlaatpoort en spoelpoort ed doen?

Dit bericht is ge-edit door arrier op 18-10-2004 22:21
 
-Wheelie-Johie- 18-10-2004 22:24 Print reply

Posts: 2814
spoelpoorten afblijven die zijn zo berekend, als je ze wil berekenen moet je lude heten dus laat maar. inlaat poort kun je zo maken dat alles lekker vloeit maar maak het niet glad ofzo, dit gaan te koste van de verdeling. sguish van rond 0,7
 
trots BMW e30 325i eigenaar
arrier 18-10-2004 22:54 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

spoelpoorten afblijven die zijn zo berekend, als je ze wil berekenen moet je lude heten dus laat maar. inlaat poort kun je zo maken dat alles lekker vloeit maar maak het niet glad ofzo, dit gaan te koste van de verdeling. sguish van rond 0,7

ok thanx,
je weet dat ik lastig ben he,
maar hoe reken je dan een opmaat uitlaat uit? ik bedoel ik heb van nog niemand van t forum gehoord dat zon bimotion uitdraai ook echt goed werkt,weet iemand alle formules ed.om een uitlaat te bereken of staat dat in het boek van die blair ofzoiets 'tuning en simulation 2stroke' ofzoiets?
 
Neonlampje 18-10-2004 23:22 Print reply

Posts: 14825
Blair programma in dos draaien is best wel een goede optie hoor

Voor de formules moet je ff op google zoeken naar blair 2stroke exhaust oid.
Voor formules van frits overmars moet je bij 2stroke-tuning.nl in de artikelen database gaan zoeken
 
arrier 19-10-2004 10:39 Print reply
Posts: 2221
is dit wat? [link]http://www.rd350.nl/expansiepijpen/Expansie_uitlaten.pdf[link]
 
-Wheelie-Johie- 19-10-2004 12:01 Print reply

Posts: 2814
ja dat is wat alleen daar moet je de berkeningen eruit vissen, gebruik gewoon bimotion
 
trots BMW e30 325i eigenaar
John Huijben 19-10-2004 12:11 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Blair programma in dos draaien is best wel een goede optie hoor

Voor de formules moet je ff op google zoeken naar blair 2stroke exhaust oid.
Voor formules van frits overmars moet je bij 2stroke-tuning.nl in de artikelen database gaan zoeken


hier :

http://www.2stroke-t...aat_moto73/index.htm
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
arrier 19-10-2004 19:54 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

[...]


hier :

http://www.2stroke-t...aat_moto73/index.htm

die had ik dus net gevonde maar thanx anyway deze link is iets duidelijker gescand
 
Teunmenator 20-10-2004 22:35 Print reply

Posts: 2524
Ik zit met een probleempje Ik heb een poortmap gemaakt volgens het faq en van alles opgemeten enz en ik ben tot de volgende resultaten gekomen:

t = 70,75
R = 19,85
L = 79,4
E = 29,5
C = 1

als ik dit in de volgende formule invul:
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

d = (180-cos^-1(1,92)*2

Maar een inverse cosinus van 1,92 dat gaat niet. Wat o wat heb ik fout gedaan?
 
arrier 21-10-2004 19:07 Print reply
Posts: 2221
betekent ^ delta?
 
Teunmenator 21-10-2004 20:33 Print reply

Posts: 2524
nee ^ betekend tot de macht in dit geval (is op een grafische rekenmachine ook zo..)
 

Dit topic is 289661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved