Brommerforum.nl wordt gehost door: |
![Zeke Internet Services](img/zekelogo.jpg) |
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 13 van 95
|
Dit topic is 289661 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
hondambx |
18-10-2004 21:53 |
Posts: 359 |
kan iemand nu eens even zeggen of ik die corigeer berekening goed doe en wil die hem desnoods zelf narekenen zoda ze zien dat hij klopt. het gaat hier om:
ik doe nu dus 7200:166.504416=43.24209776 dan doe ik sin en zet ik die 43blabla ervoor dan enter en dan keer 53 dan kom eruit -35.74506251
dat is dus de breedtje in mm ofnie, maar die min hoort erniet te staan ofwel
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|
Hans F |
18-10-2004 22:08 |
Posts: 4326 |
geen idee
ik gebruik eigengemaakte formule
2*pi*(49/2)=153,9
43/153,9=0,279
0,279*360=100 graden
sin 50 = ?/(49/2)
?=19,0mm
19,0*2=37,9
(37,9/49)*100%=77%
49 is hier de boring
43 de breedte op de poortmap
50 is de helft van 100 :P
|
|
|
|
arrier |
18-10-2004 22:11 |
Posts: 2221 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arrier
ik heb hier een mt cilinder en met poortmap en berekening en dergelijk kwame we op een blowdown uit van 35, maar nu heb ik eens zitte denke en de blowdown word tog groter als je de uitlaatpoort naar boven verder uitvijld? maar dan gaat het toch weer van je compressie af omdat je 'compressieslag' dan korter word? ohja en hoe kan je regelen dat je een brede powerband heb kan dat door de cilinder te tune of door de uitlaat ofwat. en de uitlaatpoort mag toch 66% van de diameter zijn?
en hoe kan je berekenen hoe ver je kop afgedraait moet worden voor een goeie squis?
Dit bericht is ge-edit door arrier op 18-10-2004 18:47
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
18-10-2004 22:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2816/avatar) Posts: 2814 |
powerband ligt aan uitlaat en cilinder met je uitlaat kun je heel wat veranderen aan je band. een blowdown van 35 is fukkin hoog , niet ophogen dus en de uitlaatpoort mag 67 van zijn (wel gecorrigeerde breedte), behalve bij een vlinderpoort daar mag hij nog veel breder
je sguish bepaal je door je zuiger in bdp te zetten. (zet er zoveel voetpakkingen op dat je spoelpoorten volledig opengaan) en dan met een voelermaatje de ruimte tussen zuiger en bovenkant cilinder opmeten. deze waarde plus je koppakking plus de eventuele rand van je kop is je squish
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
arrier |
18-10-2004 22:20 |
Posts: 2221 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh
powerband ligt aan uitlaat en cilinder met je uitlaat kun je heel wat veranderen aan je band. een blowdown van 35 is fukkin hoog , niet ophogen dus en de uitlaatpoort mag 67 van zijn (wel gecorrigeerde breedte), behalve bij een vlinderpoort daar mag hij nog veel breder
je sguish bepaal je door je zuiger in bdp te zetten. (zet er zoveel voetpakkingen op dat je spoelpoorten volledig opengaan) en dan met een voelermaatje de ruimte tussen zuiger en bovenkant cilinder opmeten. deze waarde plus je koppakking plus de eventuele rand van je kop is je squish
en wat is dan een goede squish?
en wat kan je nog aan inlaatpoort en spoelpoort ed doen?
Dit bericht is ge-edit door arrier op 18-10-2004 22:21
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
18-10-2004 22:24 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2816/avatar) Posts: 2814 |
spoelpoorten afblijven die zijn zo berekend, als je ze wil berekenen moet je lude heten dus laat maar. inlaat poort kun je zo maken dat alles lekker vloeit maar maak het niet glad ofzo, dit gaan te koste van de verdeling. sguish van rond 0,7
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
arrier |
18-10-2004 22:54 |
Posts: 2221 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh
spoelpoorten afblijven die zijn zo berekend, als je ze wil berekenen moet je lude heten dus laat maar. inlaat poort kun je zo maken dat alles lekker vloeit maar maak het niet glad ofzo, dit gaan te koste van de verdeling. sguish van rond 0,7
ok thanx,
je weet dat ik lastig ben he, ![](img/post/s/e.gif)
maar hoe reken je dan een opmaat uitlaat uit? ik bedoel ik heb van nog niemand van t forum gehoord dat zon bimotion uitdraai ook echt goed werkt,weet iemand alle formules ed.om een uitlaat te bereken of staat dat in het boek van die blair ofzoiets 'tuning en simulation 2stroke' ofzoiets?
|
|
|
|
Neonlampje |
18-10-2004 23:22 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/44/avatar) Posts: 14825 |
Blair programma in dos draaien is best wel een goede optie hoor
Voor de formules moet je ff op google zoeken naar blair 2stroke exhaust oid.
Voor formules van frits overmars moet je bij 2stroke-tuning.nl in de artikelen database gaan zoeken
|
|
|
|
arrier |
19-10-2004 10:39 |
Posts: 2221 |
is dit wat? [link]http://www.rd350.nl/expansiepijpen/Expansie_uitlaten.pdf[link]
|
|
|
|
-Wheelie-Johie- |
19-10-2004 12:01 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2816/avatar) Posts: 2814 |
ja dat is wat ![](img/post/s/rijdend.gif) alleen daar moet je de berkeningen eruit vissen, gebruik gewoon bimotion
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
John Huijben |
19-10-2004 12:11 |
|
arrier |
19-10-2004 19:54 |
|
Teunmenator |
20-10-2004 22:35 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1651/avatar) Posts: 2524 |
Ik zit met een probleempje ![](img/post/s/wink.gif) Ik heb een poortmap gemaakt volgens het faq en van alles opgemeten enz en ik ben tot de volgende resultaten gekomen:
t = 70,75
R = 19,85
L = 79,4
E = 29,5
C = 1
als ik dit in de volgende formule invul:
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
d = (180-cos^-1(1,92)*2
Maar een inverse cosinus van 1,92 dat gaat niet. Wat o wat heb ik fout gedaan?
|
|
|
|
arrier |
21-10-2004 19:07 |
Posts: 2221 |
betekent ^ delta?
|
|
|
|
Teunmenator |
21-10-2004 20:33 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/1651/avatar) Posts: 2524 |
nee ^ betekend tot de macht in dit geval (is op een grafische rekenmachine ook zo..)
|
|
|
|
Dit topic is 289661 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 13 van 95
|
|