[RRT] Lost-P |
9-10-2004 13:44 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
dan zou ik gewoon een 70cc kopen, want door die zeta te tunen gaat je slijtage omhoog en je rijcomfort (voor zover een zeta dat heeft) omlaag en zo heel veel is er niet uit te halen voor een beginner
nee, maar t is wel leuk (voor hem denk) om er gewoon IETS meer kracht uit te halen....en dan kan je rijcomfort ook opzeker wel iets omhoog gaan
|
|
Chille Tune shit dan |
|
arie-de-arier |
9-10-2004 13:56 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2778/avatar) Posts: 10000 |
wat ir rijcomfort op 2takt?
|
|
Allah is beter |
|
[RRT] Lost-P |
9-10-2004 14:01 |
Posts: 4578 |
Dat je niet METEEN als je ook maar een bocht ziet (of ff moet remmen) meteen 18 keer terug moet schakelen ofzo???
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Tsxdude AKU MicheL |
9-10-2004 14:06 |
|
arie-de-arier |
9-10-2004 15:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2778/avatar) Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
Dat je niet METEEN als je ook maar een bocht ziet (of ff moet remmen) meteen 18 keer terug moet schakelen ofzo???
dat is dus redelijk onmogelijk op een 2takt 50cc met 6 versnellingen als ie ook nog hard moet gaan (hang natuurlijk van de bocht af ![](img/post/s/smile.gif) )
|
|
Allah is beter |
|
[RRT] Lost-P |
10-10-2004 11:27 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
[...]
dat is dus redelijk onmogelijk op een 2takt 50cc met 6 versnellingen als ie ook nog hard moet gaan (hang natuurlijk van de bocht af )
Dat is zo ja
|
|
Chille Tune shit dan |
|
hondambx |
16-10-2004 14:01 |
Posts: 359 |
kan iemand die corrigeer berekening nu eens uitleggen want ik kom er niet aan uit, ik heb hem volgens mij goed ingetypt maar er komt iets van min 35.36 uit
ik doe nu dus 7200:166.504416=43.24209776 dan doe ik sin en zet ik die 43blabla ervoor dan enter en dan keer 53 dan kom eruit -35.74506251
dat is dus de breedtje in mm ofnie, maar die min hoort erniet te staan ofwel
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|
-Tom- |
17-10-2004 13:00 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2766/avatar) Posts: 4151 |
Hier simpele poortmap van een 50cc (boring 40mm) Fs-1 cilinder (immi).
Maak 'm wel een andere keer af ofzow
BTW, spoelpoortne zijn ook 10mm hoog (na nog een keer goed gemeten te hebben)
Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 17-10-2004 13:00
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 17-10-2004 14:26
|
|
FTS Member |
|
-Wheelie-Johie- |
17-10-2004 13:44 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2816/avatar) Posts: 2814 |
ja en nu?
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
-Tom- |
17-10-2004 13:49 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2766/avatar) Posts: 4151 |
Weet niet ![](img/post/s/v.gif) , misschien leuk dat mensen weten hoe dat zo'n cilinder eruit ziet ofzow
|
|
FTS Member |
|
-Wheelie-Johie- |
17-10-2004 13:50 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2816/avatar) Posts: 2814 |
ow joepie ![](img/post/s/z.gif) post hier allemaal je poortmaps, daar zullen we wat aan hebben
|
|
trots BMW e30 325i eigenaar |
|
Ariej |
17-10-2004 13:51 |
|
Blorn |
17-10-2004 14:26 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/566/avatar) Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Weet niet , misschien leuk dat mensen weten hoe dat zo'n cilinder eruit ziet ofzow
Jammer dat je alleen niet de bovenkant van de cilinder erbij getekend hebt.
|
|
|
|
arrier |
18-10-2004 18:46 |
Posts: 2221 |
ik heb hier een mt cilinder en met poortmap en berekening en dergelijk kwame we op een blowdown uit van 35, maar nu heb ik eens zitte denke en de blowdown word tog groter als je de uitlaatpoort naar boven verder uitvijld? maar dan gaat het toch weer van je compressie af omdat je 'compressieslag' dan korter word? ohja en hoe kan je regelen dat je een brede powerband heb kan dat door de cilinder te tune of door de uitlaat ofwat. en de uitlaatpoort mag toch 66% van de diameter zijn?
en hoe kan je berekenen hoe ver je kop afgedraait moet worden voor een goeie squis?
Dit bericht is ge-edit door arrier op 18-10-2004 18:47
|
|
|
|
hondambx |
18-10-2004 19:14 |
Posts: 359 |
iemand uitleg please, ik kan niet verder zo
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|