Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 12 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 289651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 9-10-2004 13:44 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


dan zou ik gewoon een 70cc kopen, want door die zeta te tunen gaat je slijtage omhoog en je rijcomfort (voor zover een zeta dat heeft) omlaag en zo heel veel is er niet uit te halen voor een beginner


nee, maar t is wel leuk (voor hem denk) om er gewoon IETS meer kracht uit te halen....en dan kan je rijcomfort ook opzeker wel iets omhoog gaan
 
Chille Tune shit dan
arie-de-arier 9-10-2004 13:56 Print reply

Posts: 10000
wat ir rijcomfort op 2takt?
 
Allah is beter
[RRT] Lost-P 9-10-2004 14:01 Print reply
Posts: 4578
Dat je niet METEEN als je ook maar een bocht ziet (of ff moet remmen) meteen 18 keer terug moet schakelen ofzo???
 
Chille Tune shit dan
Tsxdude AKU MicheL 9-10-2004 14:06 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

Dat je niet METEEN als je ook maar een bocht ziet (of ff moet remmen) meteen 18 keer terug moet schakelen ofzo???

Of tegen een paaltje opknalt



(nummer 6)
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
arie-de-arier 9-10-2004 15:20 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

Dat je niet METEEN als je ook maar een bocht ziet (of ff moet remmen) meteen 18 keer terug moet schakelen ofzo???


dat is dus redelijk onmogelijk op een 2takt 50cc met 6 versnellingen als ie ook nog hard moet gaan (hang natuurlijk van de bocht af)
 
Allah is beter
[RRT] Lost-P 10-10-2004 11:27 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


dat is dus redelijk onmogelijk op een 2takt 50cc met 6 versnellingen als ie ook nog hard moet gaan (hang natuurlijk van de bocht af)


Dat is zo ja
 
Chille Tune shit dan
hondambx 16-10-2004 14:01 Print reply
Posts: 359
kan iemand die corrigeer berekening nu eens uitleggen want ik kom er niet aan uit, ik heb hem volgens mij goed ingetypt maar er komt iets van min 35.36 uit




ik doe nu dus 7200:166.504416=43.24209776 dan doe ik sin en zet ik die 43blabla ervoor dan enter en dan keer 53 dan kom eruit -35.74506251
dat is dus de breedtje in mm ofnie, maar die min hoort erniet te staan ofwel

 
www.tipsforlife.nl/forum
-Tom- 17-10-2004 13:00 Print reply

Posts: 4151
Hier simpele poortmap van een 50cc (boring 40mm) Fs-1 cilinder (immi).


Maak 'm wel een andere keer af ofzow
BTW, spoelpoortne zijn ook 10mm hoog (na nog een keer goed gemeten te hebben)

Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 17-10-2004 13:00

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 17-10-2004 14:26
 
FTS Member
-Wheelie-Johie- 17-10-2004 13:44 Print reply

Posts: 2814
ja en nu?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Tom- 17-10-2004 13:49 Print reply

Posts: 4151
Weet niet , misschien leuk dat mensen weten hoe dat zo'n cilinder eruit ziet ofzow
 
FTS Member
-Wheelie-Johie- 17-10-2004 13:50 Print reply

Posts: 2814
ow joepie post hier allemaal je poortmaps, daar zullen we wat aan hebben
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Ariej 17-10-2004 13:51 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

ow joepie post hier allemaal je poortmaps, daar zullen we wat aan hebben



ja, dan hoeven sommige mensen het zelf niet te meten
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Blorn 17-10-2004 14:26 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Weet niet , misschien leuk dat mensen weten hoe dat zo'n cilinder eruit ziet ofzow
Jammer dat je alleen niet de bovenkant van de cilinder erbij getekend hebt.
 
arrier 18-10-2004 18:46 Print reply
Posts: 2221
ik heb hier een mt cilinder en met poortmap en berekening en dergelijk kwame we op een blowdown uit van 35, maar nu heb ik eens zitte denke en de blowdown word tog groter als je de uitlaatpoort naar boven verder uitvijld? maar dan gaat het toch weer van je compressie af omdat je 'compressieslag' dan korter word? ohja en hoe kan je regelen dat je een brede powerband heb kan dat door de cilinder te tune of door de uitlaat ofwat. en de uitlaatpoort mag toch 66% van de diameter zijn?
en hoe kan je berekenen hoe ver je kop afgedraait moet worden voor een goeie squis?

Dit bericht is ge-edit door arrier op 18-10-2004 18:47
 
hondambx 18-10-2004 19:14 Print reply
Posts: 359
iemand uitleg please, ik kan niet verder zo
 
www.tipsforlife.nl/forum

Dit topic is 289651 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved