Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
|
Pagina 11 van 95
|
Dit topic is 248014 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
arie-de-arier |
28-9-2004 18:27 |
Posts: 10000 |
nee maar jij hebt je breedtes wsl ook nog niet gecorrigeerd
|
|
Allah is beter |
|
hondambx |
29-9-2004 21:58 |
Posts: 359 |
wat is de formule dan om hem te corrigeren?
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|
[RRT] Lost-P |
29-9-2004 22:08 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondambx
wat is de formule dan om hem te corrigeren?
Sin((Poortmapbreedte * 180) / (pi * Boring)) *Boring
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 29-9-2004 22:08
|
|
Chille Tune shit dan |
|
hondambx |
30-9-2004 14:10 |
Posts: 359 |
ik kom niet echt uit de berekening om hem te corrigeren, kun je hem een beetje uitleggen aub
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|
Neonlampje |
30-9-2004 14:12 |
Posts: 14825 |
utfs
|
|
|
|
Pingu |
30-9-2004 15:00 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondambx
ik kom niet echt uit de berekening om hem te corrigeren, kun je hem een beetje uitleggen aub
Pak de breedte die je op de poortmap hebt gemeten, doe die x180. Dat getal deel je door de uitkomst van pi x de boring (diameter cilinder). Dan druk je op sin, en vul je de uitkomst van de vorige berekening in. Deze uitkomst doe je weer x de boring. Lastig he?
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
hondambx |
30-9-2004 15:18 |
Posts: 359 |
dat is precies hoe ik het doe maar ik krijg iets van 8532323232 als uitkomst, probeer maar, mijn poortmapbreedte is 40mm en mijn diameter 53mm. kijken wat jij eruit krijgt
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|
hondambx |
30-9-2004 15:26 |
Posts: 359 |
ik doe nu dus 7200:166.504416=43.24209776 dan doe ik sin en zet ik die 43blabla ervoor dan enter en dan keer 53 dan kom eruit -35.74506251
dat is dus de breedtje in mm ofnie, maar die min hoort erniet te staan ofwel
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|
hondambx |
30-9-2004 15:27 |
Posts: 359 |
dan mag er 2mm bij
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|
Hans F |
30-9-2004 15:35 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
volgens mij is hij nou iets van 77%
2*pi*(49/2)=153,9
43/153,9=0,279
0,279*360=100 graden
sin 50 = ?/(49/2)
?=19,0mm
19,0*2=37,9
(37,9/49)*100%=77%
je kan het ongeveer zo breed maken als je wil
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 8-9-2004 9:46
|
|
|
|
hondambx |
30-9-2004 18:32 |
Posts: 359 |
klopt dat antwoord of nie
|
|
www.tipsforlife.nl/forum |
|
hondadriver_chris |
7-10-2004 17:08 |
Posts: 1042 |
heey beste mede brommer en snorbrommer bestuurders (klinkt goed)
ik heb sinds kort een leuk 50cc zetatje op me mtx liggen met een zuigertje met zo inlaatpoortje of hoe het ook heet maar ik wil em wat kietelen
wie heeft er tips het gaat me niet om meer toeren want hij rijd nu 9k ofzo en te veel toeren wil ik nie
maar om wat meer kracht maar voor ik de cilinder ga mollen met me dremeltje wil ik tog wel ff weten of het verstandig is en hoe ik moet tunen
ik dacht aan de uitlaatpoort verbreden en heeft iemand hier ervaring mee met zeta en mischien een poortmap en hoeveel mm er weg kan?
ik heb nu een luhao voorbocht is dat een beetje goed?
want ik heb ook nog een kunda (senda) voorbocht liggen maar die meot ik nog omlassen
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
Joostvdw |
7-10-2004 17:14 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris
heey beste mede brommer en snorbrommer bestuurders (klinkt goed)
ik heb sinds kort een leuk 50cc zetatje op me mtx liggen met een zuigertje met zo inlaatpoortje of hoe het ook heet maar ik wil em wat kietelen
wie heeft er tips het gaat me niet om meer toeren want hij rijd nu 9k ofzo en te veel toeren wil ik nie
maar om wat meer kracht maar voor ik de cilinder ga mollen met me dremeltje wil ik tog wel ff weten of het verstandig is en hoe ik moet tunen
ik dacht aan de uitlaatpoort verbreden en heeft iemand hier ervaring mee met zeta en mischien een poortmap en hoeveel mm er weg kan?
ik heb nu een luhao voorbocht is dat een beetje goed?
want ik heb ook nog een kunda (senda) voorbocht liggen maar die meot ik nog omlassen
zeta's zijn standaard al snelle cils, ik had er eentje, mits goed afgesteld haal je de 80-85 wel
spoelpoorten zijn zowieso erg groot al, uitlaatpoort is ook hoog genoeg, maybe iets breder maar ik zou der lekker vanaf blijven (ook irri dremelen met chroom wand denk ik zo) en eerst de rest van je setup goed krijgen en goed afstellen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
hondadriver_chris |
7-10-2004 17:17 |
Posts: 1042 |
haal ik ook wel wil alleen iets harder en beetje weely power
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
Joostvdw |
7-10-2004 17:19 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris
haal ik ook wel wil alleen iets harder en beetje weely power
dan zou ik gewoon een 70cc kopen, want door die zeta te tunen gaat je slijtage omhoog en je rijcomfort (voor zover een zeta dat heeft) omlaag en zo heel veel is er niet uit te halen voor een beginner
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Dit topic is 248014 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 11 van 95
|
|