Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen tuning topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21660 - Algemeen tuning topic
Pagina 11 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 248014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arie-de-arier 28-9-2004 18:27 Print reply

Posts: 10000
nee maar jij hebt je breedtes wsl ook nog niet gecorrigeerd
 
Allah is beter
hondambx 29-9-2004 21:58 Print reply
Posts: 359
wat is de formule dan om hem te corrigeren?
 
www.tipsforlife.nl/forum
[RRT] Lost-P 29-9-2004 22:08 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondambx

wat is de formule dan om hem te corrigeren?


Sin((Poortmapbreedte * 180) / (pi * Boring)) *Boring

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 29-9-2004 22:08
 
Chille Tune shit dan
hondambx 30-9-2004 14:10 Print reply
Posts: 359
ik kom niet echt uit de berekening om hem te corrigeren, kun je hem een beetje uitleggen aub

 
www.tipsforlife.nl/forum
Neonlampje 30-9-2004 14:12 Print reply

Posts: 14825
utfs
 
Pingu 30-9-2004 15:00 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondambx

ik kom niet echt uit de berekening om hem te corrigeren, kun je hem een beetje uitleggen aub

Pak de breedte die je op de poortmap hebt gemeten, doe die x180. Dat getal deel je door de uitkomst van pi x de boring (diameter cilinder). Dan druk je op sin, en vul je de uitkomst van de vorige berekening in. Deze uitkomst doe je weer x de boring. Lastig he?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
hondambx 30-9-2004 15:18 Print reply
Posts: 359
dat is precies hoe ik het doe maar ik krijg iets van 8532323232 als uitkomst, probeer maar, mijn poortmapbreedte is 40mm en mijn diameter 53mm. kijken wat jij eruit krijgt
 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 30-9-2004 15:26 Print reply
Posts: 359
ik doe nu dus 7200:166.504416=43.24209776 dan doe ik sin en zet ik die 43blabla ervoor dan enter en dan keer 53 dan kom eruit -35.74506251
dat is dus de breedtje in mm ofnie, maar die min hoort erniet te staan ofwel

 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 30-9-2004 15:27 Print reply
Posts: 359
dan mag er 2mm bij
 
www.tipsforlife.nl/forum
Hans F 30-9-2004 15:35 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

volgens mij is hij nou iets van 77%

2*pi*(49/2)=153,9
43/153,9=0,279
0,279*360=100 graden

sin 50 = ?/(49/2)
?=19,0mm
19,0*2=37,9
(37,9/49)*100%=77%

je kan het ongeveer zo breed maken als je wil

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 8-9-2004 9:46

 
hondambx 30-9-2004 18:32 Print reply
Posts: 359
klopt dat antwoord of nie

 
www.tipsforlife.nl/forum
hondadriver_chris 7-10-2004 17:08 Print reply

Posts: 1042
heey beste mede brommer en snorbrommer bestuurders (klinkt goed)

ik heb sinds kort een leuk 50cc zetatje op me mtx liggen met een zuigertje met zo inlaatpoortje of hoe het ook heet maar ik wil em wat kietelen

wie heeft er tips het gaat me niet om meer toeren want hij rijd nu 9k ofzo en te veel toeren wil ik nie
maar om wat meer kracht maar voor ik de cilinder ga mollen met me dremeltje wil ik tog wel ff weten of het verstandig is en hoe ik moet tunen
ik dacht aan de uitlaatpoort verbreden en heeft iemand hier ervaring mee met zeta en mischien een poortmap en hoeveel mm er weg kan?

ik heb nu een luhao voorbocht is dat een beetje goed?
want ik heb ook nog een kunda (senda) voorbocht liggen maar die meot ik nog omlassen
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Joostvdw 7-10-2004 17:14 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris

heey beste mede brommer en snorbrommer bestuurders (klinkt goed)

ik heb sinds kort een leuk 50cc zetatje op me mtx liggen met een zuigertje met zo inlaatpoortje of hoe het ook heet maar ik wil em wat kietelen

wie heeft er tips het gaat me niet om meer toeren want hij rijd nu 9k ofzo en te veel toeren wil ik nie
maar om wat meer kracht maar voor ik de cilinder ga mollen met me dremeltje wil ik tog wel ff weten of het verstandig is en hoe ik moet tunen
ik dacht aan de uitlaatpoort verbreden en heeft iemand hier ervaring mee met zeta en mischien een poortmap en hoeveel mm er weg kan?

ik heb nu een luhao voorbocht is dat een beetje goed?
want ik heb ook nog een kunda (senda) voorbocht liggen maar die meot ik nog omlassen


zeta's zijn standaard al snelle cils, ik had er eentje, mits goed afgesteld haal je de 80-85 wel

spoelpoorten zijn zowieso erg groot al, uitlaatpoort is ook hoog genoeg, maybe iets breder maar ik zou der lekker vanaf blijven (ook irri dremelen met chroom wand denk ik zo) en eerst de rest van je setup goed krijgen en goed afstellen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
hondadriver_chris 7-10-2004 17:17 Print reply

Posts: 1042
haal ik ook wel wil alleen iets harder en beetje weely power
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Joostvdw 7-10-2004 17:19 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris

haal ik ook wel wil alleen iets harder en beetje weely power


dan zou ik gewoon een 70cc kopen, want door die zeta te tunen gaat je slijtage omhoog en je rijcomfort (voor zover een zeta dat heeft) omlaag en zo heel veel is er niet uit te halen voor een beginner
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 248014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 95
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 93, 94, 95Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved