Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opvoeren Fox

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1071 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21652 - Opvoeren Fox
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5931 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fireball 31-8-2004 21:36 Print topicpost
Posts: 8
hey,

ik heb poosje geleden een fox gekocht.. toen ik hem kocht was alleen de vario ring eruit en reed ie op de teller rond de 60. sinds kort heb ik een gianelle terugloop eronder gelegt en grotere sproeier ( 78 ipv 72 ) toen liep ie rond de 70/75.. dag daarna heb ik nieuwe rolletjes gekocht en wat ik altijd hoorde is dat je zwaardere nodig heb om harder te rijden... dus ik naar de winkel en naar rolletjes gevraagt en kreeg 7 gram mee.. wij die rolletjes vervangen en wat bleek dat die rolletjes die erin zaten zwaarder waren... tog maar vervangen en toen liep ie ineens 80 (op teller en op de motorteller 70). ik wil um nu nog sneller maken of sneller laten trekken of beide... hoe kan ik dit doen? nog 1 ding.. alz ik iets van 100 meter heb gereden trekt ie ineens niet meer zo hard en rijd ie ook maar ineens rond de 75.. hoe kan dit? greetz Rich
 

TomosRaging 31-8-2004 22:50 Print reply

Posts: 647
dat ie niet zo hard wil trekken komt denk ik door dat ie warm is geworden ( je cilinder is van metaal en dat zet uit oftewel je krijgt minder compressie, correct me if i am wrong)

en andere rolletjes een sneller gaan? dat klopt volges mij niet. Je rolletjes is puur afstelling...als jij erg zware rolletjes erin heb zitten trek je hem heel erg snel bij et optrekken maar daarna duurt het langer voordat je op je top zit. Als je dan ligtere erin doet trek je hem minder hard ( minder uitwaardse kr8 ) maar daarna komt ie beter op toeren.

als et goed is klopt et zo
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
wiebutt 31-8-2004 22:51 Print reply

Posts: 6264
Je krijgt tog juist meer compressie als die warm is ?
Omdat je zuiger uitzet ?
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
wiebutt 31-8-2004 22:51 Print reply

Posts: 6264
En sproeier denk te groot
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
koen-z 31-8-2004 22:52 Print reply

Posts: 3702
kdenk dat als je cilinder warm word dat je juist meer compressie heb omdat het allemaal ff krapper word.

maar die rolletjes heb ik echt helemaal geen flikker verstand van
 
TomosRaging 31-8-2004 22:54 Print reply

Posts: 647
neeh tis tog egt zo dat je minder compressie heb als ie warm word(tenminste ik heb et heel veel keer zien staan hier op brommer forum)

maarja dat ken verschillen met de soorten cilinders heh. Giet is et wel zo d8 ik.
 
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
Polleke 31-8-2004 23:40 Print reply
Posts: 419
je hebt iig minder vermogen als je cilinder door en door warm is. vooral bij een luchtkoeling erg goed merkbaar.
 
Crazy Honda Team
Superfunk 1-9-2004 0:08 Print reply

Posts: 1442
Als ik logisch nadenk, en weet niet of mengsel ook genoeg koelt en andere factoren gelden, maar een zuiger zal meer uitzetten door dat de cilinder door rijwind of vloeistof sneller en beter gekoeld word.
Dus compressie zou hoger moeten worden nadat hij warmer word.
En hoe lichter de rollen, hoe meer toeren hij maakt als je weg wil trekken.
Hoe zwaarder, hoe eerder hij oppakt.
Maar om echt hard te gaan moet je niet alleen rollen vervangen ook trekveertjes en druk veer.

Dit bericht is ge-edit door Superfunk op 1-9-2004 0:11
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Supernova 1-9-2004 7:47 Print reply

Posts: 7654
Vriend van me had ook een fox en dat zieke ding reed dik 85..

hoe weet ik niet precies de 1ste 2 seconden was t net een oma met een rollater maar daarna... niet te houden

Misschien moet je een malossie vario ofzo derin zetten?

Andere trekveertjes enzo..
 
WP Car Customs
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-9-2004 8:32 Print reply

Posts: 8591
De meeste brommers rijden beter als ze koud zijn. Dat is een soort intercooler effect, koude lucht bevat meer zuurstof. Ze slijten wel meer koud. In de winter heb je de voordelen van de twee : warme cilinder en koude lucht.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
bart de scootergek 1-9-2004 10:23 Print reply

Posts: 8916
je zoek gewoon de rollen, waar hij geen dips mee heeft tussen de 30 en top, dat het toerental dus niet meer inzakt. als het toerental nu rond de 50 bijvoorbeeld ietsje zakt, ga je net ietsje lichter zitten.
drukveer moet je een sterkere in doen, als hij niet lekker oppakt, dus als je het gas dicht doet, en dan weer open, als hij dan even een seconde wacht en dan pas weer oppakt moet je er een sterkere in doen.
trekveren is voor het wegrijden, als hij niet genoeg toeren maakt dan moet je sterkere trekveertjes erop doen en dan net zo lang tot het de beste acceleratie geeftt




edit: carburateur afstelling in orde? heeft ook nog invloed op alles.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 1-9-2004 10:24
 
Honda RC-33
furia robert 1-9-2004 15:25 Print reply
Posts: 80
het is een peugeot..
bij peugeot boeit het toch niet of je er een andre drukveer in zet?(iig minder dan bij andere merken)
 

Dit topic is 5931 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved