Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ik ben slecht in inrijden is er een mogelijkheid dat ik dit doe..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1209 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2165 - Ik ben slecht in inrijden is er een...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ali 13-11-01?11:00 Print topicpost
Posts: 667
Nou ik heb dus een nieuwe 70cc ZETA op mijn SH liggen en ik ben gewoon zeer slecht in inrijden. Ik heb de eerste 100km niet meer dan 7000toeren gemaakt. De 50km erna van de 100 tot de 150 km heb ik al af en toe een keertje flink door getrokken. Maar de 100km erna dus van de 150 na de 250 heb ik ong. 30 tot 40 km volgas gereden. Niet aan 1 stuk maar wel af en toe 3km 9000 toeren. Maar ook veel stukken gewoon rustig aan gedaan. Dit is nou niet echt te noemen perfect inrijden ik weet het. Maar ik gebruik wel TTS olie en smeer 1:40. Maar ik heb het idee dat ie toch wat minder vermogen heb. Als ik na het inrijden netjes de zuigerveertjes vervang en daarna die 50km heel perfect inrijdt is er dan niets aan de hand? Want je beschadigd toch de zuigerveren en niet de cilinder onder het inrijden tenminste zo heb ik het geleerd en dat lijkt me ook het zeer waarschijnlijktse want de veren zijn minder hard als de cilinderwand (chroom). En met een nieuwe cil. verwijder je de braampjes bij met je zuigerveren. Dus de braampjes worden verwijderd maar doordat ik meer toeren draai verneuk ik dus de veren is dat juist of niet?
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

Ploemen 13-11-01?12:11 Print reply
Posts: 130
bij het inrijden laat je de zuiger+zuigerveren en de cilinder op elkaar inslijten!!!dus bij een bij een niewe cil+zuiger is het voornaam dat je eerst je brommer goed laat warm draaien en uiteraard wat neer olie gebruiken!dan als je dan wegrijdt niet te lang blijven rijden 10min of zo en wisselend rijden dus afwisselen in toeren het slechts wat je kan doen is steeds 1 toerental blijven rijden dus ook de hele tijd een laag toerental rijden is slecht dan word je cilinder "lui" en doortrekken tot je max.toerental is in het begin ook niet goed maar na 100km mag je dadt wel een keer doen mits je niet lang op hoge toeren blijft rijden. Als je nu nog nieuwe zuigerveren wil kopen helpt dat niet meer om je nieuwe cilinder in te rijden!dat is immers al ver gebeurt!verder is bij een alu cilinder met nicasil wand 250km wel voldoende om in te rijden en bij een gietijzeren wand 400 oook ruim voldoende!je moet het natuurlijk wel opbouwen niet in een keer bij bijv. 200 of 250km een heel stuk volgas rijden!Zoals met alles rustig naar de climax werken!en goed smeren!!!!greeetz
 
Woeter 13-11-01?13:33 Print reply

Posts: 2832
Volgens mij staat op de macdizzy site dat je moet inrijden met dezelfde smering als dat je na het inrijden mee gaat rijden.
kan ik me wel goed voorstellen want het is natuurlijk met meer olie ingerede en dan krijgt ie ineens minder, dat kan ook niet erg goed zijn denk ik
Warmrijden is idd ook erg belangrijk dat je dat netjes doet
 
Rens 13-11-01?13:37 Print reply

Posts: 6863
Kortom Nix meer aan doen gewoon de zuigerveren laten zitten en gaan rijden.
Die zeta cilinders kunnen echt wel ergens tegen hoor ik reed ook altijd hele stukken voluit..
 
achter de maan is alles beter
MB50TUNED 13-11-01?17:00 Print reply
Posts: 1054
gedurende ?250 km rustig inrijden met een mengverhouding van 1:25 volgens zeta. Ik bouw rustig de prestaties op altijd. M
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Slammer 13-11-01?22:19 Print reply
Posts: 333
Nog wat over inrijden: ik had met m'n Eurocilyndro dat ik eerst in m'n 2e versnelling niet volle toeren KON maken, als ik dan naar m'n eerste versnelling ging en ik reed wel eventjes tot bovenin, dan kwam ie in de 2e versnelling al verder, zelfde verhaal met hogere versnellingen...
Et leek net alsof ie voordat je een versnelling hoger ging eerst iets van een randje er moest uitstoten (niet dat zoiets gebeurde ofzo, maar als het zou kunnen leek het daar op, klink het al vaag?)
Iemand daar ervaring mee?
 
Ali 13-11-01?23:18 Print reply
Posts: 667
Maar hij trekt toch duidelijk iets minder hard door de toeren heen. En op top maakt hij eerst ong. 10000 toeren nu nog maar 9000 tot 9500 met veel moeite....
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
-Michiel RS- 14-11-01?00:16 Print reply
Posts: 2803
dan heb je misschien aan je afstelling zitten klote, of je cilinderkop is gaan lekken.

of je zuiger is nu al naar de klote maar dat lijkt me vreemd.
 
Ali 14-11-01?12:36 Print reply
Posts: 667
Dan zal men kop zal wel wat meer lekken

 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

Dit topic is 623 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved