de cr80 uit 1980 tot 84 lijkt qua blok nog het meest op de honda schakelbrommer,.
-je zult echter nieuwe bevestigingspuntne moet lassen.
-je blok moeten richten (tandwielen in 1 lijn),
-je blok moet waterpas met de grond staan
-je uitlaat moet nog goed op de cilinder kunnen (reekening mee houden, weinig ruimte altijd!)
-je moet rekening houden met je carb, dat kan meestal wel, maar je luchtfilter wordt een probleem! ook rekening mee houden me tde ruimte dus!
-van het cr80 blok is de achterophanging orgineel bevestingd door de as van de achterbrug, dit zul je dus ook moeten veranderen
- je blok moet zwevend in je frame hangen, hij mag dus nergens je frame raken als die er in zit! anders tril je van je brommer af en trilt ook alles kapot!
- je blok moet redelijk horizontaal hangen, omdat je oliepeil anders niet goed is en sommige delen niet goed gesmeerd gaan worden in het blok!
- je bent er echt dan nog niet, want je zult dan nog veel moeten lassen, slijpen, buigen e.d om uitlaat goed te krijgen. fatsoenlijke radiateur er op te maken, want de mtx80 radiateur koelt te weinig (als je hem lc maakt)
voor de rest zit het tandwiel wel aan de goede kant.
je moet gewoon genoeg tijd hebben en geen haast! dan lukt het wel
of is het nu te veel moeite?
edit: wat hierboven staat geld overgens voor
elke type blok wat je onder je frame wil bakken!
edit alweer
:, met dit alles ben ik dus ook bezig, alleen de omgekeerde weg, onder een crosser een brommerblok bouwen
of zie je dat het nu zoveel werk is en doe je niet eens moeite meer om te reageren?
Dit bericht is ge-edit door barry op 31-8-2004 21:36