Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - CR80 blok onder mtx sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 807 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21649 - CR80 blok onder mtx sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mr.MTX 31-8-2004 20:47 Print topicpost

Posts: 1854
Heb de search gebruikt, maar nix bruikbaars kunnen vinden...
Ik wil een CR80 blok onder mijn mtx sh zetten, beunen, lassen, maar aan welke kant zit het tandwiel van het blok???
En als het tandwiel aan de rechter kant zit, zou ik dan gewoon mijn achterwiel kunnen omdraaien?
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!

mt80 31-8-2004 20:59 Print reply

Posts: 2071
weet niet hoe het bij de nieuwere types zit, maar bij de oudere type zit het tandwiel gewoon links lijkt me (omdat de versnellingsbak in de honda brommerblokjes past)
 
Luc 31-8-2004 21:02 Print reply

Posts: 3590
Gebruik de search functie eens, zijn verschillende topics over geweest dacht ik..
 
Mr.MTX 31-8-2004 21:06 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Gebruik de search functie eens, zijn verschillende topics over geweest dacht ik..

Ik zei toch dat ik de search heb gebruikt, maar dat ging over dat zo'n cr80 blok paste, maar ik wil ook weten aan welke kant het tandwiel zit...
Ik wil me er gewoon wat meer in verdiepen...
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
Mr.MTX 31-8-2004 21:07 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

weet niet hoe het bij de nieuwere types zit, maar bij de oudere type zit het tandwiel gewoon links lijkt me (omdat de versnellingsbak in de honda brommerblokjes past)

Maar het moet een niet te oud blokkie zijn, hij moet wel watergekoelt zijn...
Denk dat ik binnenkort even langs Boneberg in Harderwijk ga, die heeft nog wel wat leuks staan...
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
barry 31-8-2004 21:09 Print reply

Posts: 7387
de cr80 uit 1980 tot 84 lijkt qua blok nog het meest op de honda schakelbrommer,.

-je zult echter nieuwe bevestigingspuntne moet lassen.
-je blok moeten richten (tandwielen in 1 lijn),
-je blok moet waterpas met de grond staan
-je uitlaat moet nog goed op de cilinder kunnen (reekening mee houden, weinig ruimte altijd!)
-je moet rekening houden met je carb, dat kan meestal wel, maar je luchtfilter wordt een probleem! ook rekening mee houden me tde ruimte dus!
-van het cr80 blok is de achterophanging orgineel bevestingd door de as van de achterbrug, dit zul je dus ook moeten veranderen
- je blok moet zwevend in je frame hangen, hij mag dus nergens je frame raken als die er in zit! anders tril je van je brommer af en trilt ook alles kapot!
- je blok moet redelijk horizontaal hangen, omdat je oliepeil anders niet goed is en sommige delen niet goed gesmeerd gaan worden in het blok!
- je bent er echt dan nog niet, want je zult dan nog veel moeten lassen, slijpen, buigen e.d om uitlaat goed te krijgen. fatsoenlijke radiateur er op te maken, want de mtx80 radiateur koelt te weinig (als je hem lc maakt)

voor de rest zit het tandwiel wel aan de goede kant.

je moet gewoon genoeg tijd hebben en geen haast! dan lukt het wel

of is het nu te veel moeite?

edit: wat hierboven staat geld overgens voor
elke type blok wat je onder je frame wil bakken!

edit alweer:, met dit alles ben ik dus ook bezig, alleen de omgekeerde weg, onder een crosser een brommerblok bouwen

of zie je dat het nu zoveel werk is en doe je niet eens moeite meer om te reageren?








Dit bericht is ge-edit door barry op 31-8-2004 21:36
 
He?
MC Beuner 31-8-2004 22:08 Print reply

Posts: 3678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

de cr80 uit 1980 tot 84 lijkt qua blok nog het meest op de honda schakelbrommer,.

-je zult echter nieuwe bevestigingspuntne moet lassen.
-je blok moeten richten (tandwielen in 1 lijn),
-je blok moet waterpas met de grond staan
-je uitlaat moet nog goed op de cilinder kunnen (reekening mee houden, weinig ruimte altijd!)
-je moet rekening houden met je carb, dat kan meestal wel, maar je luchtfilter wordt een probleem! ook rekening mee houden me tde ruimte dus!
-van het cr80 blok is de achterophanging orgineel bevestingd door de as van de achterbrug, dit zul je dus ook moeten veranderen
- je blok moet zwevend in je frame hangen, hij mag dus nergens je frame raken als die er in zit! anders tril je van je brommer af en trilt ook alles kapot!
- je blok moet redelijk horizontaal hangen, omdat je oliepeil anders niet goed is en sommige delen niet goed gesmeerd gaan worden in het blok!
- je bent er echt dan nog niet, want je zult dan nog veel moeten lassen, slijpen, buigen e.d om uitlaat goed te krijgen. fatsoenlijke radiateur er op te maken, want de mtx80 radiateur koelt te weinig (als je hem lc maakt)

voor de rest zit het tandwiel wel aan de goede kant.

je moet gewoon genoeg tijd hebben en geen haast! dan lukt het wel

of is het nu te veel moeite?

edit: wat hierboven staat geld overgens voor
elke type blok wat je onder je frame wil bakken!

edit alweer:, met dit alles ben ik dus ook bezig, alleen de omgekeerde weg, onder een crosser een brommerblok bouwen

of zie je dat het nu zoveel werk is en doe je niet eens moeite meer om te reageren?








Dit bericht is ge-edit door barry op 31-8-2004 21:36


hmmm..
is dat alles
effe een nsr 125 blok kopen dan

 
Vivatje snor
Mr.MTX 31-8-2004 22:19 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder

[...]


hmmm..
is dat alles
effe een nsr 125 blok kopen dan


Dies niet gemaakt voor cross...
Ik ga hem dan ook niet gebruiken voor de cross, maar ik wel graag over de wegen rijden, dus om nou met 125 cc aan te komen zetten, lijkt me een beetje over-kill... (maarjah en 80cc dan )
Maaruh, wat voor ontsteking heeft een CR80 van pak en beet 1993???
Ik zou er wel een begrenzer op willen...
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
barry 31-8-2004 22:32 Print reply

Posts: 7387
die ontstekingen zijn niet echt te begrenzen denk ik zo...

altans, niet zo te begrenzen dat het niet opvalt...
 
He?
bart de scootergek 31-8-2004 23:20 Print reply

Posts: 8916
op mijn cr80 94 zit gewoon buitenrotor op, natuurlijk wel erg licht, maar zal wel te begrenzen zijn maar dan weet ik niet hoe het ding dan nog rijd.
 
Honda RC-33

Dit topic is 1403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved