Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb5 vragen (erg lang)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21617 - honda mb5 vragen (erg lang)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

djfisjtik 30-8-2004 20:27 Print topicpost

Posts: 18
Hoi,

Afgelopen zondag heb ik een tweedehands Honda MB5 gekocht. 400 euro, versnellingen werken, electrisch goede staat, alleen motorisch behoorlijk brak.

Je moest hem aan rennen. Eenmaal gestart moest je hem op toeren houden. Eigenlijk alle symptomen die bij de valse lucht FAQ staan. Ik heb er dan ook nog niet zo veel op gereden, omdat dat nu behoorlijk irritant is. Hij maakt ook een pokke herrie.

Dit is mijn eerste posting op dit forum. Ik heb nog geen technische ervaring met dit type (schakel) brommer. Een paar jaar geleden was ik wel erg fanatiek met scootertjes opvoeren.

Ik heb dus de carburateur er af gehaald. Het eerste dat opviel tijdens de demontage was dat er een powerfilter op zat. Ook zat de carb niet super strak op het spruitstuk. Verder lekte hij bij het vlotterkamer bakje benzine. Dit is dus waarschijnlijk de reden waarom hij zo kut reed.

Om ruimte te maken voor het powerfilter heeft 1 van de vorige eigenaren het originele luchtfilter kastje uitgehold, en het gat richting de carb aanzienlijk groter gemaakt.

Ik heb dus een lege luchtfilter kast, met nog wel een kap. Ik wil niet rijden met een powerfilter, vooral door de herrie, en ik niet geloof dat het voor mij nuttig is. Ik heb eerst gezocht naar een compleet nieuw origineel type luchtfilter, maar die heb ik niet kunnen vinden. Hier zijn alle onderdelen die ik denk nodig te hebben:
http://www.50cc.nl/z...489,3017,17435,17434
Dat is 28,24euro aan luchtfilter onderdeeltjes, en dan weet ik niet zeker of het er zo zonder meer in gestopt kan worden.

Bij de link staat ook een twin air filter. Deze is dus goedkoper, en heeft ook schuimrubber. Maakt een Twin air veel minder herrie dan een powerfilter? En geeft het ook meer luchtweerstand dan een powerfilter? En is hij zo op de carb te hangen, zonder dat het schuimrubber bedekt is? Als iemand alternatieve luchtfilters weet hoor ik dat graag.

Dan de carb. Die is opzich nog wel goed volgens mij. Hij is standaard zoals hier bovenaan te zien is:
http://members.home....pers/carburateur.htm
Er zit geen pakking rubbertje bij het vlotterkamer bakje. 1 van de vorige eigenaren heeft de gleuf met een soort siliconenkit dicht gesmeerd, wat dus niet goed werkt (hij lekt). Ik heb online gekeken maar heb niet zo'n rubber ringetje kunnen vinden. Weet iemand of die te krijgen zijn? Anders moet ik nieuwe carb kopen?
Verder vroeg ik me af wat de functie van het tuitje boven de stationair stel schroef is.


De cilinderkop heeft een gat dat aan het frame gezet kan worden. Het gat op de kop zit alleen niet in het midden van de gaten op het frame. Hij is zit hier dus los. Als ik het de cilinder/blok naar boven zou kunnen duwen, zou hij meer richting het midden zitten, en zou er eventueel een bout in gestopt kunnen worden. Er zit echter geen beweging in. Kan ik ergens iets los draaien waardoor ik de kop makkelijker aan het frame kan monteren?

Dat waren mijn vragen. Als iemand in Den Haag woont en tijd over heeft om wat sleutel advies, onderdelen tips, etc. zou ik dat wel relaxed vinden. Ik heb ook MSN.

50cc.nl lijkt het meest te hebben. Zijn er nog goeie onderdelen adressen in Den Haag?

Alvast bedankt.
 

Ariej 30-8-2004 21:22 Print reply

Posts: 3685
een powerfilter maakt niet echt meer herrie, meer een zwaarder geluid, dus waarschijnlijk ligt de ''herrie'' aan je uitlaat/demperwol.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Joscross 30-8-2004 21:23 Print reply

Posts: 12501
powerfilter maakt veel meer herrie
 
Ariej 30-8-2004 21:23 Print reply

Posts: 3685
net hoe je het bekijkt
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
tomosman 30-8-2004 21:25 Print reply
Posts: 147
Ja vaak maakt het toch wel wat meer herrie vooral onderin de toeren scheelt het nogal.
 
Joostvdw 30-8-2004 21:28 Print reply

Posts: 4789
nou zonder luchtfilter maakte mijn brommer toch wel aanzienlijk meer lawaai (zoveel dat ik een piep in me oren kreeg)

over dat ophangpunt, haal de andere bouten van je blok eens los, niet eruit, maar los, dan kan je je hele blok een beetje op en neer bewegen en dan past die bout door je cilkop ook weer

je kan ipv rubberen ringetje een rubberen sliertje kopen, dat kan je ook wel tussen je carb en vlotterbak doen en is mss wat makkelijker te vinden

als je twin-air wilt moet je em inolien dan istie wel goed, maar je kan em dan beter alsnog in je ori filterhuis doen zodat hij nog wat word beschermt tegen regen en rotzooi

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
mr200r 30-8-2004 21:42 Print reply
Posts: 5122
Loop eens een keer rond op de brommersloop.
Daar vind je wel een goede bak.
 
mr200r
S1lv3r 30-8-2004 21:50 Print reply

Posts: 5213
ik heb precies hetzelfde met de ophangpunten, het motorblok zit bij mij 2-3 cm beneden het ophangpunt. Ik heb het opgelost maar ik vraag me wel af hoe het kan dat het ophangpunt anders zit dan moet

 
djfisjtik 30-8-2004 23:44 Print reply

Posts: 18
Bedankt voor de reacties. Ik heb de moeren die het onderste deel van het blok vasthouden los gedraaid, en kon hierdoor de kop wel vast zetten met een bout.

Ik denk dat ik dan maar een Twin Air ga halen. In de carb zit trouwens een 82 sproeier, is dat standaard? Hopelijk rijdt hij dan wel een beetje fatsoenlijk.
 
djfisjtik 30-8-2004 23:56 Print reply

Posts: 18
Laat maar, ik lees net dat 60 de standaard sproeier is.
 
Speakerfreak 31-8-2004 0:00 Print reply

Posts: 4941
god 5.40? voor zon fuck klemmetje bij 50cc jesus
 
Vieze naaiers hier
Saknet 11-9-2004 2:19 Print reply

Posts: 10355
je kan ook lekker lomp een voorvork rubber pakke van crossaparaat en een malossi powerfilter in de (overblijfselen van) je luchtbak stoppe
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rio88 11-9-2004 9:20 Print reply

Posts: 841
je kan ipv rubberen ringetje een rubberen sliertje kopen, dat kan je ook wel tussen je carb en vlotterbak doen en is mss wat makkelijker te vinden




als je dat tog niet kan vinden zou ik vloeibare pakking gebruiken
 

Dit topic is 1206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved