Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda 4takt kopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21612 - Honda 4takt kopen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 30-8-2004 19:09 Print topicpost

Posts: 2468
Hoi,

Ik wil dus binnenkort een Honda 4takt gaan kopen.

Wat ik kan kopen:

Een Honda CB50 > 400 euro
Een Honda CY50> +/- 400 euro

Wat is hiervan de beste keus?
Blokjes lopen beide prima, alleen de CY50 heeft een lege accu, zeg maar gewoon kapot, want een lege loodaccu, lap je niet meer op.
Verder mist ie een zijkapje en lekt ie via de uitlaatpakking.

Ik vind 400 euro vrij veel voor een brommer, aangezien ik hiernaast ook nog een crosser heb.

Is 400 euro veel voor een CY50/CB50?
En wat zal de beste keus wezen? (heb de voorkeur aan de CY50)

En wat gaat me dit kosten voor de verzekering?
 

de_koen 30-8-2004 19:17 Print reply

Posts: 5595
cy is zeldzamer, en voor het model moet je zijn.

ze zijn beide betrouwbaar genoeg, en 400? is normale prijs met tikkeltje werk aan.

je kan evt als oldtimer verzekeren voor 30? ofzo daar zijn al zat topics over.


Je moet dus gewoon beoordelen op smaak, of je koopt ze beide
 
Honda 5-Bak te koop
Markos 30-8-2004 19:19 Print reply

Posts: 5048
maar let op de cb50 is illegaal (in nederland iig)
de CY50 weet ik niet..
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Ollie 30-8-2004 19:19 Print reply

Posts: 2468
Okee, maar 400 euro is dus niet veel teveel?

En ff over de verzekering? Moet je dan geen 2de vervoersmiddel erbij hebben en ouder zijn dan 18 of 21?

En dan mag je zeker ook niet rijden onder bepaalde omstandigheden o.a. regen, sneeuw e.d.??
 
de_koen 30-8-2004 19:26 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Okee, maar 400 euro is dus niet veel teveel? nee da's een leuke prijs vind ik, piston pen paultje zal wrslk zo wel reageren met zijn mening, hij heeft ook enkele 4-takten, ed cb50j ook, maar die zwanst soms nogal

En ff over de verzekering? Moet je dan geen 2de vervoersmiddel erbij hebben en ouder zijn dan 18 of 21?


En dan mag je zeker ook niet rijden onder bepaalde omstandigheden o.a. regen, sneeuw e.d.?? soms wel, soms niet, hangt van maatschappij tot maatschappij af, zijn zat topics over


cy en cb zijn beiden illegaan in nederland btw
 
Honda 5-Bak te koop
rogier - mt5 30-8-2004 19:50 Print reply

Posts: 257
volgens mij waren ze niet illegaal hoor, alleen weten veel mensen dat niet..
een kennis van mij heeft honda c70 en zit bij een honda vereniging, dan kun je onder de boetes uit komen (omdat politie je die wel geeft omdat je 70 cc hebt)
 
Markos 30-8-2004 19:55 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rogier - mt5

volgens mij waren ze niet illegaal hoor, alleen weten veel mensen dat niet..
een kennis van mij heeft honda c70 en zit bij een honda vereniging, dan kun je onder de boetes uit komen (omdat politie je die wel geeft omdat je 70 cc hebt)
de c50 is volgens mij wel legaal, net als de cd50 en ss50. Maar de cb50 niet (en de CY50 dus blijkbaar ook niet..)
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
Ed Honda CB50J 30-8-2004 20:45 Print reply

Posts: 4190
CB en CY zijn beide idd illegaal *fluit-smiley*

Maar ik denk dat als de brommers op kenteken gaan ( September 2005 ) dat dat zal veranderen. omdat ze allebij gewoon 45km/u rijden. Dus eigenlijk is er niks illegaals aan...
Maarja, iig ik zou voor de CB gaan CY is net een soort Monkey en lijkt me nou niet echt lekker rijden. Van de CB weet ik iig dat hij heel erg lekker rijd.
Het eerst wat me opviel toen ik ging rijden was de wegligging, hij ligt echt als een blok op de weg. Hij rijd dus echt super lekker.
En er wordt mee geraced in Japan/China dus de nodige opvoersetjes zijn ook gewoon te krijgen.

CB punten - ligt stevig op de weg - en een bloed snel blokje als je dat wilt - en comfortabel.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Pistonpen Paultje 30-8-2004 21:33 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]





(k)

Maaruh, beide illegaal, beide lastig met onderdelen. Maar ik denk dat Cy nog wel ff een tikkeltje of 10 keer moeilijker is dan CB. CB zijkappies kom ik zo aan bijv. Bij Cy is dat ff zoeken

Verder: Beide erg langzaam, maar beide degelijk, beide zuinig enz. Beide vet

Oohja, CB heeft natuurlijk schijfrem eh En wat voor een! Mechanische degelijkheid
 
Ollie 30-8-2004 21:42 Print reply

Posts: 2468
Ahja, okee.
En wat over de SS50?
Schijnt dat deze blokjes meer slijten omdat ze liggen??
Ipv. dat ze staan??

 
Ed Honda CB50J 30-8-2004 21:50 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

[...]


(k)

Maaruh, beide illegaal, beide lastig met onderdelen. Maar ik denk dat Cy nog wel ff een tikkeltje of 10 keer moeilijker is dan CB. CB zijkappies kom ik zo aan bijv. Bij Cy is dat ff zoeken

Verder: Beide erg langzaam, maar beide degelijk, beide zuinig enz. Beide vet

Oohja, CB heeft natuurlijk schijfrem eh En wat voor een! Mechanische degelijkheid


Hmm.. Mijn CB loopt anders gewoon 70 met alleen een ''snel'' vliegwiel hoor. Vind ik dan wel meevallen met langzaam. Snelle nokkenas en hij loopt 80/85. Grotere cil en hij loopt 90/95/100.
Kan ik nou niet echt LANGZAAM noemen hoor...

edit : SS blokjes slijten idd harder als CB blokjes. Maar noem het niet hard slijten.
Blokjes lopen ook harder als CB maar zijn minder deugenlijk. Dus ! STEL ! je kan met een CB 60000km rijden kan je met een SS 45000/50000km rijden. Is alleen maar een voorbeeld he ! Maar zal wel een beetje in die verhouding liggen.
Voordeel van een SS is ook dat die gewoon legaal is en onderdelen is helemaal geen probleem, zijn overal te krijgen. En wss ook goedkoper op te voeren als een CB.

Als je keus zou hebben tussen CB en SS zou ik voor SS gaan omdat die gewoon legaal is en zeker geen gezeik mee krijgt, en onderdelen zijn makkelijker te vinden !

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 30-8-2004 21:55
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ollie 30-8-2004 21:57 Print reply

Posts: 2468
Je hebt idd gelijk, maar ik vind ze zo ontiegelijk duur.
Iemand een leuke SS staan toevallig?

(weet ik, is geen sales)
 
Pistonpen Paultje 30-8-2004 22:03 Print reply

Posts: 8678
SS zal niet zo heeel veel ondeugdelijker zijn hoor.

En mijn CB loopt idd met VVV ook 65. Maar vraag niet hoe. Wel eens langs een originele MB gestaan? Die rijd je er meestal aardig uit. (niet op top, maargoed.)

Let's face it, 4takt is niet snel. Wel stoer



 
Ed Honda CB50J 30-8-2004 22:07 Print reply

Posts: 4190
4takt kan je net zo snel maken als 2takt. alleen kost het iets meer.

Maar voor het ''standaard'' gebruik zijn ze idd slomer. ( alleen in het optrekken )
Maar als voordeel hoef je eigenlijk nooit te sleutelen - minder te tanken - wordt vaker nagekeken - zit niet in de stank van je uitlaat - het gaat allemaal veel langer mee.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
ties 30-8-2004 22:32 Print reply
Posts: 1333
4 takt is niet net zo snel te maken als 2 takt.
uitlaat stank? moet je goede uitlaat nemen.
maakt we mooi geluidje.
slijt idd wel minder.
maar met ori 2 takt die 80 loopt van nu.
rij nu 15000 km met me senda blok en alles is nog perfect. behalve de koppelings as lager en buitenkorf bus omdat de olie te dik was.
 
SilenceR 30-8-2004 22:43 Print reply
Posts: 210
ik zou ook voor een ss gaan ik heb er zelf ook eentje leuk ding (check Gallery)
maar als je er 1 wilt en die in goede staat is ben je waarschijnlijk wel meer als 400 euro's kwijt
 

Dit topic is 8071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved