Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - am6 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21571 - am6 blok
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2683 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ed Honda CB50J 29-8-2004 18:11 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Werner

[...]


+ dat de onderdelen fokking duur zijn zijn idd zeer fijne blokjes waarom denkje dat ik een honda heb om dagelijk op te rijden


idd

Ben nou trouwens hard bezig met jet restaureren van een Honda PC50 ook 4takt natuurlijk

Moet je voor de gein is gaan kijken op marktplaats ofzo, kan je ff een foto van hetzelfde model zien niet lachen
Nou ja, ik vind het een leuk brommertje en is wel betrouwbaar
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Werner 29-8-2004 18:13 Print reply

Posts: 2127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


idd

Ben nou trouwens hard bezig met jet restaureren van een Honda PC50 ook 4takt natuurlijk

Moet je voor de gein is gaan kijken op marktplaats ofzo, kan je ff een foto van hetzelfde model zien niet lachen
Nou ja, ik vind het een leuk brommertje en is wel betrouwbaar


kom wel keertje naar je toe ben wel benieuwd wat voor 4tackt gezeld je allemaal hebt staan
 
Ed Honda CB50J 29-8-2004 18:16 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Werner

[...]


kom wel keertje naar je toe ben wel benieuwd wat voor 4tackt gezeld je allemaal hebt staan


Alleen een CB en PC

Als de PC af is ga ik denk een C50 of SS50 restaureren. SS50 is leuke/gaver maar C50 is wel weer makkelijker.
Denk dan toch dat ik de C50 neem, en als die af is dat ik dan aan een SS50 ga werken.
Dan daarna hopenlijk aan een legendarische C310 oid
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Werner 29-8-2004 18:21 Print reply

Posts: 2127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Alleen een CB en PC

Als de PC af is ga ik denk een C50 of SS50 restaureren. SS50 is leuke/gaver maar C50 is wel weer makkelijker.
Denk dan toch dat ik de C50 neem, en als die af is dat ik dan aan een SS50 ga werken.
Dan daarna hopenlijk aan een legendarische C310 oid


ahh vet wil zelf dolgraag een SS50 maar kan ut niej betalen man
 
Ed Honda CB50J 29-8-2004 18:29 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Werner

[...]


ahh vet wil zelf dolgraag een SS50 maar kan ut niej betalen man


Dan moet je een ''oude'' nemen die opgeknapt moet worden kopen.
Voor ? 700,- heb je dan een mooie en voor ? 500,- knap je hem super mooi op. dus voor ? 1200,- heb je een bijna legedarische brommer die super betrouwbaar is en heel lang meegaat ( en wss ook lekker snel is ). Om de 25jaar moet een 4takt blokje gereviseerd worden, voor het ''standaard'' gebruik dan.

Nou, ik weet iig wel welke brommers ik ga kopen en opknappen. Verdiep jezelf gewoon in het ''4takt wereldje'' en je zult zien dat het ook allemaal gewoon goedkoop kan...

Denk dat ik me PC50 voor ? 400,- opgeknapt heb, dus voor ?600,- heb ik een super mooie brommer uit 1969 die heel erg betrouwbaar is en eigenlijk eeuwig meegaat als je er normaal mee doet.
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Werner 29-8-2004 18:32 Print reply

Posts: 2127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Dan moet je een ''oude'' nemen die opgeknapt moet worden kopen.
Voor ? 700,- heb je dan een mooie en voor ? 500,- knap je hem super mooi op. dus voor ? 1200,- heb je een bijna legedarische brommer die super betrouwbaar is en heel lang meegaat ( en wss ook lekker snel is ). Om de 25jaar moet een 4takt blokje gereviseerd worden, voor het ''standaard'' gebruik dan.

Nou, ik weet iig wel welke brommers ik ga kopen en opknappen. Verdiep jezelf gewoon in het ''4takt wereldje'' en je zult zien dat het ook allemaal gewoon goedkoop kan...

Denk dat ik me PC50 voor ? 400,- opgeknapt heb, dus voor ?600,- heb ik een super mooie brommer uit 1969 die heel erg betrouwbaar is en eigenlijk eeuwig meegaat als je er normaal mee doet.


mijn pa heeft vroeger alleen maar 4tackt honda`s gereden en die zit me al 5jaar gek te maken koop een 4tackt maarja een 2tackt heeft ook wel wat al hoewel een 4tackt dik veel koppel heeft en super mooi geluid geeft met ene open demper dus mischien wie weet koop ik der nog eens 1 als ik der niej uit kom weet ik bij wie ik moet zijn toch ?
 
de_koen 29-8-2004 18:32 Print reply

Posts: 5595
allemaal leuk (ed-werner conversatie) daar ik zelf ook 4-takt heb enz (zelf ook een PC50, met pf50 blok dan wel)


maar ga ff voort in je profiel ofzo
 
Honda 5-Bak te koop
Werner 29-8-2004 18:36 Print reply

Posts: 2127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

allemaal leuk (ed-werner conversatie) daar ik zelf ook 4-takt heb enz (zelf ook een PC50, met pf50 blok dan wel)


maar ga ff voort in je profiel ofzo


owke best dacht dat we op de eind conclussi waren gekomen dat AM6 gewoon kut blokken zijn
 
de_koen 29-8-2004 18:37 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Werner

[...]


owke best dacht dat we op de eind conclussi waren gekomen dat AM6 gewoon kut blokken zijn


dat wisten we toch al zonder dit topic
 
Honda 5-Bak te koop
Ed Honda CB50J 29-8-2004 18:39 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

allemaal leuk (ed-werner conversatie) daar ik zelf ook 4-takt heb enz (zelf ook een PC50, met pf50 blok dan wel)


maar ga ff voort in je profiel ofzo


:P

Onder iedere standaard PC50 ligt een Novio (= PF) blok
Tenzij je een PS50 blok onder je PC50 hangt, dan heb je wel 3-bak handgeschakelt op je PC50.

En ''le koen'' ff een tip om je PC50 harder te laten lopen - bij je contact-punten zit een veertje - knip daar 1wikkel vanaf - maak hem weer vast - vervroeg de plaat iets - zet er een koudere bougie in - voila - 10000rpm @ 65km/u
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
REPSOL_MIKE 29-8-2004 18:40 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


dat wisten we toch al zonder dit topic



helemaal mee eens.....
 
de_koen 29-8-2004 18:43 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


:P

Onder iedere standaard PC50 ligt een Novio (= PF) blok
Tenzij je een PS50 blok onder je PC50 hangt, dan heb je wel 3-bak handgeschakelt op je PC50.

En ''le koen'' ff een tip om je PC50 harder te laten lopen - bij je contact-punten zit een veertje - knip daar 1wikkel vanaf - maak hem weer vast - vervroeg de plaat iets - zet er een koudere bougie in - voila - 10000rpm @ 65km/u


wat zei ik nu ? doe dit in je profiel...

maar goed

standaard hangt er onder een pc een blok met alu cilinderkop, maar die lopen allemaal stuk
dus hangt er vaak een pf blok onder

die tip heb ik ook al 10keer gepost, en dan rijd je 55, geen 65 op een pf, en 8k toeren ofzo.
 
Honda 5-Bak te koop
Ed Honda CB50J 29-8-2004 18:50 Print reply

Posts: 4190
Ow, sorry hoor
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
ghost-rider 29-8-2004 19:36 Print reply

Posts: 1886
ik neem aan dat ik met een TZR met yasuni uitlaat.. 2k op de teller.. nog wel ff door kan rijden? of slijt het veel sneller door die uitlaat?
 
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd!
Twenteboer 29-8-2004 19:40 Print reply

Posts: 1002
Meer toeren is meer slijtage, meer kracht is ook meer slijtage
 

Dit topic is 2683 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved