Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cdi???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1204 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2157 - cdi???
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Michiel RS- 13-11-01?15:23 Print reply
Posts: 2803
gewoon ff een nieuwe bougiekabel halen, is 3 gulde maar.
dan weet je tenmindste zeker dat die weer goed is en hij ziet er weer nieuw uit
Soms gaat dat ook weles rotten in die kabels van vocht ofzo.
 
Baasbas 13-11-01?15:25 Print reply
Posts: 2176
Oke, zal ik doen.
Maar dus de vonk zal te zwak zijn nu denk je?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Baasbas 13-11-01?16:51 Print reply
Posts: 2176
==> nieuw bougiekabeltje, probleem blijft hetzelfde.

Hij doet het, maar alleen als ik hard duw. En volgens mij was het bij een brommer de bedoeling dat dat ding mij juist duwt

Hij vonkt nu dus wel. Verder heb ik niks aan de setup veranderd vanaf het moment dattie zomaar stilviel. Wat klopt er nu dan niet aan?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Baasbas 15-11-01?16:43 Print reply
Posts: 2176
update:

Ik weet al waarom hij niet wilde lopen. Membraamklep is afgebroken. Vette mazzel dat ik die afgebroken klep nog voor de zuiger er zo uit kon vissen..

Tijd voor een nieuw membraam, met carbonkleppen.
Welke zal ik kopen?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Nick - Administrator 15-11-01?19:26 Print reply

Posts: 4967
Als alleen de kleppen zijn afgebroken hoef je toch geen nieuw membraan?
Maar anders moet je een adige kopen, 4-kleps. Die zijn het beste (schijnt), maar ook wel redelijk prijzig.
 
Baasbas 15-11-01?20:02 Print reply
Posts: 2176
op 50cc.nl staat een malossi 6 kleps... ook best duur
andere alternatieven?
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Slammer 15-11-01?21:13 Print reply
Posts: 333
Hoe meer kleppen hoeft toch niet beter te zijn?

Ik stel me zo voor dat als er meer kleppen zijn, lopen er ook meer randjes tussendoor waardoor je minder ruimte overhoudt ipv bij 2 kleppen waardoor er dus minder mengels doorheen kan.
Ik bedoel waarom zouden meer kleppen beter zijn. Betere verdeling ofzo?

 
Baasbas 16-11-01?11:19 Print reply
Posts: 2176
Geen idee.

Ik heb al een adige 4kleps (voor aprilia, paste niet, te klein) vergeleken met mn oude 2kleps. En hij was dus iets te klein, maar kon toch meer doorlaten. Ik weet niet of 6 kleps meer door zou kunnen laten. Zoals jij het zegt is 4 kleppen genoeg inderdaad...

[This message is edited by Baasbas on 16-11-01 11:21]
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Junkie XR 16-11-01?11:37 Print reply

Posts: 5753
Of er wezelijk verschil zit tussen 4, 6, 8 en 10 kleppen weet ik niet, lijkt mij ook dat 4 kleps eigenlijk hetzelfde doet als 10 kleps, alleen bij 10 kleps het over meerdere klepjes verdeeld word. Het enige wat nog zou kunnen is dat een 10 kleps makkelijker opengaat, omdat een plaatje minder masief is, een ijzerdraadje buig je makkelijker om dan een plaatje metaal, dat princiepe. Maar het verschil tussen twee en vierkleps lijkt me duidelijk. Een 2 kleps gaat maar aan 1 kant open, de plaatjes moeten hier veel verder open, een vierklaps heeft dit aan 2 kanten. Nou moet ik zeggen dat 2 kleps echt niet trager hoeft te zijn, mijn MB had een carbon 2 kleps membraan, en dat ding reed lekker hoor, goeie gasreactie enzo.
 
MB50TUNED 16-11-01?12:59 Print reply
Posts: 1054
Ik vind een 2 kleps adige een goed membraam. De malossi is geen supermembraam op een 50 cc. MAar met een gotere cilinderinhoud weet ik het niet. Ik zou een 2 of 4 kleps nemen met carbonkleppen en in IEDER geval van die dingen die je kleppen tegen houden.(bij een bepaalde hoogte)
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Slammer 16-11-01?13:42 Print reply
Posts: 333
Hm het lijkt dus een beetje overdreven al die membramen met meer dan 4 kleppen.. Trouwens dat een ijzerdraadje makkerlijker opengaat dan een plaatje lijkt mij juist niet zo. Soort hefboomeffect, net als jij een lang stuk ijzerdraad moet buigen of een heel kort stukje, zo'n kort stukje geeft veel minder mee dan een lange omdat de arm van de hefboom veel korter is..
 
Junkie XR 16-11-01?15:09 Print reply

Posts: 5753
Maar we hebben het niet over de lengte maar over de breedte.
 
Baasbas 16-11-01?16:33 Print reply
Posts: 2176
Ohw, das best een mooie theorie $tranger...
Ach, ik bestel gewoon die 6kleps malossi. Scheelt maar een tientje met de 4kleps. Die is ook al behoorlijk prijzig...

Tering, komt ook nog 15 piek bestelkosten bij..
Toch eerst nog maar even andere brommerzaken bellen..


[This message is edited by Baasbas on 16-11-01 16:36]
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Baasbas 16-11-01?21:33 Print reply
Posts: 2176
update:

Net even langs Matton gereden. Polini valmembraam (heet dat zo?) met al die klepjes zo op een rijtje in ieder geval. 8 kleps F184,-, 10 kleps ongeveer F200,-. :n

Goed, ik heb het dus gehouden bij een adige 4 kleps, F37,50
dat past beter bij mijn portemonnaie... *kuch*

Net even erin gestopt en voila, het loopt weer...
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik

Dit topic is 1034 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved