dan moet je een zeta 70 LC aanschaffen. die zijn watergekoelt en passen op MT.
orgineel werken ze met een hittecirculerend systeem.
er zit geen pomp tussen, gewoon cilinder - slang - radiator - slang - cilinder.
doordat het koelvloeistof warm word gaath et circuleren en zo gaat het rond.
het moet wel precies recht boven elkaar hangen anders werkt het niet.
in princiepe zou dit systeem goed moeten werken, oude watergekoelde zundapps hadden dit ook en volgens mij werktte sommige sachs motoren ook zo.
op een MT werkt dit allen niet goed.
de zetas lopen meestal na 500 km door gebrek aan koeling vast.
het hittecirculerende systeem houd zon 70cc gewoon niet koel genoeg.
daarom kun je het dus beter bij een luchtgekoelde houden als je het mij vraagt. koelt genoeg en als je hem goed af hebt gestelt zal hij echt niet te warm worden. bovendien is het veel simpeler.
niet dat ik luchtgekoeld beter vind als watergekoeld, ik hebde voorkeur aan watergekoelde cilinders mits het koelsysteem in orde is, goed werkt en de cilidner op temperatuur kan houden.
en voor de snelheid hoef je zon zeta 70 ook niet aan te schaffen. poorttimign is niet wat je zegt bruut. met een eurokit 70cc AC trek je net zo hard op en rij je op top iets langzamer.
|