christianos |
11-2-2006 19:37 |
Posts: 20445 |
75/80
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-2-2006 om 19:37 uur.
|
|
|
|
vanwalsum |
11-2-2006 20:36 |
Posts: 692 |
ik heb hier sproeier 85 en 72. welke doen? ik ga nu ff kijken welke er in zat
|
|
|
|
vanwalsum |
11-2-2006 20:43 |
Posts: 692 |
goed, ik heb dus nu thuis sproeier 84 liggen, en sproeier 72
wat er in zat was sproeier 86. Hiermee liep hij 85 met de originele uitlaat zonder prop en de belgische ge2 cilinder. nu wil ik eigenlijk 60 of 65 rijden. en hem goed lopend hebben. ik heb er nu een originele uitlaat onder met prop. Dat is dus het verschil. voldoed 72 dan?
het is trouwens een keihin
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 11-2-2006 om 20:52 uur.
|
|
|
|
vanwalsum |
11-2-2006 21:45 |
Posts: 692 |
ik heb nu sproeier 72 erin gedaan. En hij loopt als ik plat op de brommer lig 51 km/u. Het is dus al een verbetering. Maar hoe krijg ik het ding nou wat sneller. Want een prop maakt toch geen verschil van 35 km
|
|
|
|
tsxj oran |
11-2-2006 21:46 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
ik heb nu sproeier 72 erin gedaan. En hij loopt als ik plat op de brommer lig 51 km/u. Het is dus al een verbetering. Maar hoe krijg ik het ding nou wat sneller. Want een prop maakt toch geen verschil van 35 km
wel prop scheelt ontzettend veel
en ik denk dat jou nsr standaard ontgrenst geen 85 gaat
Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 11-2-2006 om 21:47 uur.
|
|
oud |
|
vanwalsum |
11-2-2006 21:59 |
Posts: 692 |
ik heb een belgische ge2, met racekrukas. Hij gaat 85 zonder prop.
|
|
|
|
tsxj oran |
11-2-2006 22:01 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
ik heb een belgische ge2, met racekrukas. Hij gaat 85 zonder prop.
ok dan kan het wel, waarom heb je dan die prop er weer in gedaan
|
|
oud |
|
vanwalsum |
11-2-2006 22:54 |
Posts: 692 |
omdat je met 85 km/u de rollerbank onder je weg blaast en een boute van 300 piek krijgt. En dus de snelle uitlaat voor de vakanties houden wil.
En dacht daarom even een uitlaat met prop te kopen. omdat ik dan verwachtte dat hij wel 60 liep...
Maar hij loopt nu al een stuk harder met 72 ipv 86. Stel dat ik er nu 65 inzet. Is dit link? Of moet ik voor een andere carburateur gaan.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 11-2-2006 om 23:11 uur.
|
|
|
|
m_a_r_c_o |
11-2-2006 23:14 |
Posts: 6443 |
is geen id om een lijst te maken met het merk brommer de setup en de spoeier?
zoiets als dit,
Derbi:
Origineel: 56 dell'ortho
Ontgrensd: 72/76 dell'ortho
|
|
Seat Leon 20vt |
|
Marry |
12-2-2006 10:39 |
Posts: 940 |
welke sproeier raden jullie mij aan op een mt5 met setup:
cil:49cc (ori)
carb:18mm
uitlaat: ori
Dit bericht is gewijzigd door Marry op 12-2-2006 om 10:40 uur.
|
|
ook als je niets te vieren hebt |
|
tsxj oran |
12-2-2006 10:42 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marry
welke sproeier raden jullie mij aan op een mt5 met setup:
cil:49cc (ori)
carb:18mm
uitlaat: ori
Dit bericht is gewijzigd door Marry op 12-2-2006 om 10:40 uur.
80 of 90
|
|
oud |
|
Gilera Gsm |
12-2-2006 10:48 |
Posts: 2376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marry
welke sproeier raden jullie mij aan op een mt5 met setup:
cil:49cc (ori)
carb:18mm
uitlaat: ori
Dit bericht is gewijzigd door Marry op 12-2-2006 om 10:40 uur.
Ik zou eerst even zorgen voor een ori carb, want een 18mm op een ori mt cilinder is bijna niet af te stellen.
|
|
|
|
mblover |
12-2-2006 10:50 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
[...]
Ik zou eerst even zorgen voor een ori carb, want een 18mm op een ori mt cilinder is bijna niet af te stellen.
Of een 50cc imi, kost geen drol, loopt met 18mm nog best aardig (zeg ik uit ervaring, je zit dan rond sproeier 100 met een jamarcol bocht, jij moet een iets kleinere, zeg ongeveer 90). Slijt alleen vrij hard mja dan laat je hem honen + overmaat zuigertje en je kunt weer door.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 12-2-2006 om 10:51 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 12-2-2006 om 10:52 uur.
|
|
|
|
richard3 |
12-2-2006 11:10 |
Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
omdat je met 85 km/u de rollerbank onder je weg blaast en een boute van 300 piek krijgt. En dus de snelle uitlaat voor de vakanties houden wil.
En dacht daarom even een uitlaat met prop te kopen. omdat ik dan verwachtte dat hij wel 60 liep...
Maar hij loopt nu al een stuk harder met 72 ipv 86. Stel dat ik er nu 65 inzet. Is dit link? Of moet ik voor een andere carburateur gaan.
Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 11-2-2006 om 23:11 uur.
je mag je brommer nooit te arm afstellen om er voor te zorgen dat niet zo hard gaat :P
dat gaat namelijk niet goed
verder denk ik niet dat jij een belg hebt mijn nld ori liep 85 met snelle uitlaat was wel max wat ik er uit kreeg though
belg loopt veel harder
ik zou toch die snelle uitlaat er op zetten en dan zelf een ring maken die em goed genoeg begrensd en hem daar dan op afstellen
|
|
op naar de grote brommers |
|
wildboy-michael |
12-2-2006 11:44 |
Posts: 986 |
wat is de standaart sproeier maat in een derbi senda r'99.
hij is origineel.
er zit nu een standaart cilinder op,standaart carb.yasuni race uitlaaat,slome 50cc.
hij krijgt een beetje teveel lucht(blijft klein beetje in toeren hangen)terwijl de luchtschroef zo goed als helemaal ingedraait is..
nou zag ik dat er bovenop me luchthuis zo'n rubber zit met 3 ingangen voor int luchthuis..ik heb gelezen dat dit me brommer ok begrenst.
stel ik haal deze eraf..welke sproeier zou er dan in moeten??
met wel dezelfde setup.
|
|
BROMMERS>>>KOSTEN ALLEEN MAAR GELD>>MAAR ALTIJD BETER DAN SCOOTERSSS..!! |
|