asbsolute16 |
27-8-2004 17:13 |
Posts: 2485 |
als je balans as verkeerd staat dan trilt het zootje nogal erg. Ervaring mee namelijk... maar ik weet alleen niet wat het doet als het te erg verkeerd staat
|
|
|
|
Joostvdw |
27-8-2004 17:17 |
Posts: 4789 |
kheb precies hetzelfde, heb nu al genoeg ingereden maar blijft inhouden
bij ligt et punt rond de 7k, dan daarvoor trekt ie goed op en nog hard en dan opeens vlakt et compleet af en doetie niks meer
mijn balansas staat goed...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Joscross |
27-8-2004 17:22 |
Posts: 12501 |
Makkelijk 15k
Mischien klopte je toerenteller eerst wel niet en door de revisatie weer wel
Balans as verkeerd zou geen oorzaak zijn, dan trilt ie alleen gewoon als de tiefus
Heb je die keringen wel goed gemonteerd, dus dat ie geen valse lucht of blokolie aanzuigt?
En draai eens aan je vliegwiel als ie in ze vrij staat, draaid die toevallig niet ontzettend stroef, dat je ben vergeten je krukas te centreren
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 27-8-2004 17:23
|
|
|
|
hondadriver_chris |
27-8-2004 17:33 |
Posts: 1042 |
draaid inderdaad stroever dan normaal
hoe centreer ik de krukas?
en die 15k is serieus op mijn mb gehaald
trok de teller helemaal rond dus mischien was het wel meer
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
Joscross |
27-8-2004 17:35 |
Posts: 12501 |
Dat ie zwaarder als normaal draaid is gewoon.
Maar je moet de krukas wel zonder al te veel moeite rond kunnen draaien
Centeren-> met beleid een paar tikken met de rubberhamer op de uiteinden vd krukas geven
|
|
|
|
Eyeball |
27-8-2004 17:36 |
Posts: 356 |
Je krukas centreren doe je door gewoon op de krukas te slaan met een plastic hamer. Maar je moet ff je cilinder eraf halen en kijken naar welke kant die staat. Dan gewoon aan de andere kant eropslaan totdat die recht zit.
|
|
|
|
hondadriver_chris |
27-8-2004 17:59 |
Posts: 1042 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Dat ie zwaarder als normaal draaid is gewoon.
Maar je moet de krukas wel zonder al te veel moeite rond kunnen draaien
Centeren-> met beleid een paar tikken met de rubberhamer op de uiteinden vd krukas geven
waarom is dat gewoon?
ik heb alleen maar de keringen vervangen en niet de lagers
en hoe zie ik dat ie scheef staat?
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
Bullet |
27-8-2004 18:00 |
Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris
draaid inderdaad stroever dan normaal
hoe centreer ik de krukas?
en die 15k is serieus op mijn mb gehaald
trok de teller helemaal rond dus mischien was het wel meer
ja misschien haalde je wel de 17k, dan haal je de 18 pk met gemak....
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Joscross |
27-8-2004 18:02 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris
[...]
waarom is dat gewoon?
ik heb alleen maar de keringen vervangen en niet de lagers
en hoe zie ik dat ie scheef staat?
Omdat de keringen nog wat stroef om de as heen zitten
|
|
|
|
Roedie |
27-8-2004 18:36 |
Posts: 3531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
ja misschien haalde je wel de 17k, dan haal je de 18 pk met gemak....
hoor ik daar werner?
|
|
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng |
|
hondadriver_chris |
28-8-2004 9:59 |
Posts: 1042 |
als ik em weer zo hoog toeren krijg zal ik het opnemen en hier posten
lijkt niet oftie opstijgt
edit
als me krukas op het bovenste dode punt staat
moet dan het stipje van de balans-as ook boven aan staan?
of moet de kruk as op het onderste dode punt?
Dit bericht is ge-edit door hondadriver_chris op 28-8-2004 10:00
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
mt80 |
28-8-2004 10:31 |
Posts: 2071 |
krukas moet op het bovenste punt (zuiger zo hoog mogelijk) en balansas gewoon gelijk zetten dan met het streepje op het carter
|
|
|
|
hondadriver_chris |
28-8-2004 15:53 |
Posts: 1042 |
hey
ik ben nu achter het volgende
ik trok zelf de conclusie dat me krukas of iets dergelijks watin de bak rondraaid aanloopt
stationair wil de brommer niet lopen.
ligt niet aan de benzine toevoer dus ik denk dat hij stationair te weing kracht heeft om de krukas rond te laten draaien omdat er bijv. iets aanloopt oid
me krukas heeft ook ineens speling
zowel verticaal als horizontaal
voelbare speling van 1-2 mm
maar als ik met de hand aan het vliegwiel draai loopt hij vrij soepel
als ik ga rijden start hij met aanduwen alleen
en dat is rond de 4k
en z'n powerband begint bij 7k en trekt tot de 9k
hij trekt erg langzaam
in zen 2 begint hij te schokken voor en tijdens de powerband
ik kan maximaal in zijn 3 rijden(heb er 6)
(vertanding 13/45 dus redelijk licht)
na de 3 trekt hij het niet meer en krijg ik hem niet in zijn powerband
in z'n vrij kan hij maximaal 10k draaien en dan stotterd ie wel
wie o wie help en denkt mee?
ik heb dus me blok open gehad en de krukas los
zou ik iets verkeerd hebben gemonteerd?
Dit bericht is ge-edit door hondadriver_chris op 28-8-2004 16:01
|
|
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!! |
|
T-Mon |
28-8-2004 16:05 |
Posts: 113 |
heerlijk, stressen nadat je iets aan je brommer hebt gedaan , kweet er ook de ballen van, maar ik wens je wel succes, want dit is fucked up
|
|
schijt aan, 't rijdt nog. |
|
Greppel |
28-8-2004 16:27 |
Posts: 478 |
'raare' is met 1 'a'
Dit bericht is ge-edit door Greppel op 28-8-2004 16:27
|
|
<== kijk, greppel <== |
|