Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - raare mtx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1307 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21511 - raare mtx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondadriver_chris 27-8-2004 16:39 Print topicpost

Posts: 1042
heey mensen
ik ben nu een tijdje bezig met me mtx
en ik heb me keringen vervangen enzo
maar nu heb ik een probleem
ik krijg em niet boven de 9k uit
terwijl die zelfde cilinder eerst makkelijk 15k haalde
ik hem me cdi al vervangen en met sproeiers gekloot
ik heb een 13mm ori luchtfilter met 90sproeier
kan het zijn dat me balans-as op het verkeerde punt staat?
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!

asbsolute16 27-8-2004 17:13 Print reply

Posts: 2485
als je balans as verkeerd staat dan trilt het zootje nogal erg. Ervaring mee namelijk... maar ik weet alleen niet wat het doet als het te erg verkeerd staat
 
Joostvdw 27-8-2004 17:17 Print reply

Posts: 4789
kheb precies hetzelfde, heb nu al genoeg ingereden maar blijft inhouden

bij ligt et punt rond de 7k, dan daarvoor trekt ie goed op en nog hard en dan opeens vlakt et compleet af en doetie niks meer

mijn balansas staat goed...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Joscross 27-8-2004 17:22 Print reply

Posts: 12501
Makkelijk 15k
Mischien klopte je toerenteller eerst wel niet en door de revisatie weer wel
Balans as verkeerd zou geen oorzaak zijn, dan trilt ie alleen gewoon als de tiefus

Heb je die keringen wel goed gemonteerd, dus dat ie geen valse lucht of blokolie aanzuigt?


En draai eens aan je vliegwiel als ie in ze vrij staat, draaid die toevallig niet ontzettend stroef, dat je ben vergeten je krukas te centreren

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 27-8-2004 17:23
 
hondadriver_chris 27-8-2004 17:33 Print reply

Posts: 1042
draaid inderdaad stroever dan normaal
hoe centreer ik de krukas?
en die 15k is serieus op mijn mb gehaald
trok de teller helemaal rond dus mischien was het wel meer

 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Joscross 27-8-2004 17:35 Print reply

Posts: 12501
Dat ie zwaarder als normaal draaid is gewoon.
Maar je moet de krukas wel zonder al te veel moeite rond kunnen draaien

Centeren-> met beleid een paar tikken met de rubberhamer op de uiteinden vd krukas geven
 
Eyeball 27-8-2004 17:36 Print reply

Posts: 356
Je krukas centreren doe je door gewoon op de krukas te slaan met een plastic hamer. Maar je moet ff je cilinder eraf halen en kijken naar welke kant die staat. Dan gewoon aan de andere kant eropslaan totdat die recht zit.
 
hondadriver_chris 27-8-2004 17:59 Print reply

Posts: 1042
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Dat ie zwaarder als normaal draaid is gewoon.
Maar je moet de krukas wel zonder al te veel moeite rond kunnen draaien

Centeren-> met beleid een paar tikken met de rubberhamer op de uiteinden vd krukas geven


waarom is dat gewoon?
ik heb alleen maar de keringen vervangen en niet de lagers

en hoe zie ik dat ie scheef staat?

 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Bullet 27-8-2004 18:00 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris

draaid inderdaad stroever dan normaal
hoe centreer ik de krukas?
en die 15k is serieus op mijn mb gehaald
trok de teller helemaal rond dus mischien was het wel meer



ja misschien haalde je wel de 17k, dan haal je de 18 pk met gemak....
 
**My BungHole Will Speak Now**
Joscross 27-8-2004 18:02 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris

[...]


waarom is dat gewoon?
ik heb alleen maar de keringen vervangen en niet de lagers

en hoe zie ik dat ie scheef staat?


Omdat de keringen nog wat stroef om de as heen zitten
 
Roedie 27-8-2004 18:36 Print reply

Posts: 3531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


ja misschien haalde je wel de 17k, dan haal je de 18 pk met gemak....


hoor ik daar werner?
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
hondadriver_chris 28-8-2004 9:59 Print reply

Posts: 1042
als ik em weer zo hoog toeren krijg zal ik het opnemen en hier posten
lijkt niet oftie opstijgt

edit
als me krukas op het bovenste dode punt staat
moet dan het stipje van de balans-as ook boven aan staan?
of moet de kruk as op het onderste dode punt?


Dit bericht is ge-edit door hondadriver_chris op 28-8-2004 10:00
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
mt80 28-8-2004 10:31 Print reply

Posts: 2071
krukas moet op het bovenste punt (zuiger zo hoog mogelijk) en balansas gewoon gelijk zetten dan met het streepje op het carter
 
hondadriver_chris 28-8-2004 15:53 Print reply

Posts: 1042
hey

ik ben nu achter het volgende
ik trok zelf de conclusie dat me krukas of iets dergelijks watin de bak rondraaid aanloopt
stationair wil de brommer niet lopen.
ligt niet aan de benzine toevoer dus ik denk dat hij stationair te weing kracht heeft om de krukas rond te laten draaien omdat er bijv. iets aanloopt oid
me krukas heeft ook ineens speling
zowel verticaal als horizontaal
voelbare speling van 1-2 mm
maar als ik met de hand aan het vliegwiel draai loopt hij vrij soepel

als ik ga rijden start hij met aanduwen alleen
en dat is rond de 4k
en z'n powerband begint bij 7k en trekt tot de 9k
hij trekt erg langzaam
in zen 2 begint hij te schokken voor en tijdens de powerband
ik kan maximaal in zijn 3 rijden(heb er 6)
(vertanding 13/45 dus redelijk licht)
na de 3 trekt hij het niet meer en krijg ik hem niet in zijn powerband
in z'n vrij kan hij maximaal 10k draaien en dan stotterd ie wel


wie o wie help en denkt mee?
ik heb dus me blok open gehad en de krukas los
zou ik iets verkeerd hebben gemonteerd?

Dit bericht is ge-edit door hondadriver_chris op 28-8-2004 16:01
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
T-Mon 28-8-2004 16:05 Print reply

Posts: 113
heerlijk, stressen nadat je iets aan je brommer hebt gedaan , kweet er ook de ballen van, maar ik wens je wel succes, want dit is fucked up

 
schijt aan, 't rijdt nog.
Greppel 28-8-2004 16:27 Print reply

Posts: 478
'raare' is met 1 'a'

Dit bericht is ge-edit door Greppel op 28-8-2004 16:27
 
<== kijk, greppel <==

Dit topic is 1218 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved