Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - reviseren Zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 608 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21498 - reviseren Zundapp
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Double-oe 27-8-2004 10:03 Print topicpost

Posts: 265
Ik ben dus bezig met het opknappen van mijn zundapp. Alleen nu heb ik gisteren het blok even los gehaald:

-cilinderwand versleten
-stukken uit de pet geketst, aan de binnenkant naast de bougie
-stuk uit de zuiger
-pistonpen kwam er zo uitvallen, naaldlager kapot
-speling op de krukas
-schakelt nog wel aardig (4-bak)
-kickstarter ontbreekt
-koppelt niet lekker.

Het blok is dus een beetje bij elkaar gezochte rotzooi. Eigen schuld, had ik hem bij het kopen maar los moeten draaien. maar wat zal ik nu doen, toch reviseren (wat duur gaat worden) of gewoon de brommer terug in elkaar beunen en z.s.m. verkopen? Het frame enzo ziet er nog wel goed uit, alleen schokbrekers zijn niet alles meer, remhuizen in de velgen al behoorlijk uitgesleten. (en verlichting/tellers zijn kapot)
 

Jarco 27-8-2004 11:07 Print reply

Posts: 4520
mss een ander blok kopen? of revisiren mja das idd wel redelijk duur.

of weer zo verkopen.......
 
wiebutt 27-8-2004 11:12 Print reply

Posts: 6264
Blok in orde maken en die brommer in topstaat maken , is leuk om te doen en dan is die het dubbele van nu waard
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
dappie-flappie 27-8-2004 13:04 Print reply

Posts: 18
Ik hbe hetzelfde gehad..! ik heb er een nieuwe dapp bijgekogt(250) en die liep primaz duz heb ik dat blok eronder gegooid en ben begonnen met het reviseren van dat stukke blok viel mij tot nu toe nog mee wat het allemaal kost en het is allemaal wel toff.

Du ik raad je aan om hem gewoon lekker zelf te reviseren.
 
Zundapp gts 50 WC TT 5 speed 529-02
Maximum Max 27-8-2004 14:55 Print reply

Posts: 340
Hoi, nou ik zit dus ook een beetje met een probleem me me dapp. ik heb em gekocht met een 20mm carb. er onder k heb er daarna nog wel ongeveer 5km zo mee gereden. Hij verzoop dan gigantisch, bougie moesk elke keer schoonmaken als ik ging rijden... maar van me pa moest er een 12mm BING onder, ik gekocht en er onder gezet maar hij loopt nu ineens heel bagger, hij loopt nie stationair goed stationair maar dan wel redelijk in de hoge toeren of juist andersom. Dus andere gasschuif er in nu loopt hij wel stationair maar nog steeds beetje bagger...
maar weet jij mss wat het nog zou kunnen zijn en wat ik nog kan probere???

Ik zou trouwes gewoon een "donar" brommer nemen en frame gewoon verkope, dat blok is het niet waart om gereviseerd te worden...
mare suc6 ermee!
 
-
dappie-flappie 27-8-2004 16:58 Print reply

Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximum Max

Hoi, nou ik zit dus ook een beetje met een probleem me me dapp. ik heb em gekocht met een 20mm carb. er onder k heb er daarna nog wel ongeveer 5km zo mee gereden. Hij verzoop dan gigantisch, bougie moesk elke keer schoonmaken als ik ging rijden... maar van me pa moest er een 12mm BING onder, ik gekocht en er onder gezet maar hij loopt nu ineens heel bagger, hij loopt nie stationair goed stationair maar dan wel redelijk in de hoge toeren of juist andersom. Dus andere gasschuif er in nu loopt hij wel stationair maar nog steeds beetje bagger...
maar weet jij mss wat het nog zou kunnen zijn en wat ik nog kan probere???

Ik zou trouwes gewoon een "donar" brommer nemen en frame gewoon verkope, dat blok is het niet waart om gereviseerd te worden...
mare suc6 ermee!


Ik had dat probleem ook met mijn 12 mm...!
Maar moet je em is losgooien van de luchtfilter.
Toen deed ie et bij mij weer gewoon..! (Als dat nou ook het geval is bij de jouwe moet je uit die luchtfilter-unit(onder je rechterkapje) de luchtfilter eruit halen dan moet ie al een stuk beter lopen).

en dan natuurlijk nog ff de ontsteking controleren.

maar wat voor cilinder heb je???

Dit bericht is ge-edit door dappie-flappie op 27-8-2004 17:00
 
Zundapp gts 50 WC TT 5 speed 529-02
Whoopz0r 27-8-2004 17:02 Print reply
Posts: 945
120 euro minimaal moet je wel op rekenen. Voor 150 euro heb je een compleet blok 2dehands, maar dan is het ook maar weer afwachten wat daar mee aan de hand is. ik zou gewoon reviseren
 
Z
Joostvdw 27-8-2004 17:25 Print reply

Posts: 4789
ik heb m'n mt blok gereviceerd voor 80 euro, weet natuurlijk niet hoe dat met dapp zit (hoeveel lagers enzo) maar denk aan ong 100 euro dan zit je wel goed denk ik zo
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
koert517 27-8-2004 17:41 Print reply

Posts: 232
gewoon reviceren ben je goedkoper uit dan een anderblok (als die goed is) er zitten niet veel lagers in

2 krukaslagers
kleine koppelingslager
grote koppelinglager
lager bij je voor tandwiel
en een paar keeringen
2keer krukas keering
voortandwiel keering
aantrapas keering
en als je krukas kapot is moet je nieuwe kopen of een nieuwe lager laten persen


 
Maximum Max 27-8-2004 18:32 Print reply

Posts: 340
JA ik heb wss een 49,9 cc gewoon ori dus er onder zitten maar dat weet ik niet zeker... k heb de kop er nog nooit af gehad namelijk mare k heb de hele tijd zonder luchtfilter gereden... dus da kant wss nie zijn... weet je nog wat?

Ga trouwens eens naar www.zundappharry.nl want daar doen ze aan Zundapp-blokrevisie en zo...
 
-
Whoopz0r 29-8-2004 14:05 Print reply
Posts: 945
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximum Max

JA ik heb wss een 49,9 cc gewoon ori dus er onder zitten maar dat weet ik niet zeker... k heb de kop er nog nooit af gehad namelijk mare k heb de hele tijd zonder luchtfilter gereden... dus da kant wss nie zijn... weet je nog wat?

Ga trouwens eens naar www.zundappharry.nl want daar doen ze aan Zundapp-blokrevisie en zo...

Als jij zonder lucht filter hebt gereden kan er allemaal troep in de cilinder zijn gekomen
 
Z
TTVT 29-8-2004 14:27 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximum Max

JA ik heb wss een 49,9 cc gewoon ori dus er onder zitten maar dat weet ik niet zeker... k heb de kop er nog nooit af gehad namelijk mare k heb de hele tijd zonder luchtfilter gereden... dus da kant wss nie zijn... weet je nog wat?

Ga trouwens eens naar www.zundappharry.nl want daar doen ze aan Zundapp-blokrevisie en zo...

hoi standaard cilinders zijn niet stuk te krijgen van zundapp
revicie kost bijna niets en is makelijk.
 
Twee_Takt_Velde_Tuning = TTVT
Maximum Max 29-8-2004 18:38 Print reply

Posts: 340
haha Ik heb dus afgelopen weekend een anders carburateur gehaald bij Matton in Schalkwijk die er op gezet ene nog een keer me nieuwe uitlaat er af gehaald, beetje schoon gemaakt en er weer onder gegooid... en met die nieuwe carb. doet hij het echt heeel goed!!! ene hij trekt nog redelijk hard op met een 12mm BING, mare Bedankt!
 
-

Dit topic is 5696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved