Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21466 - Poortentiming
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1470 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
brutalmb70 |
25-8-2004 15:52 |
Posts: 536 |
Hey,
kheb een Honda MB met 65 Malossi, dat boeit niet, maar als ik mijn cilinderkop eraf haal en dan ze moeren erop draai zodat mijn cilinder op de precies de zelfde plek zit als met kop, dan zie ik dat mijn zuiger ong 1 a 1.5 mm onder mijn spoelpoorten zit. nu had ik al dunnere pakking genome (is het wel beter geworde nu ong. 0.5 tot 1 mm) maar nu kijk ik verder, richting mijn uitlaat poort, die zit dus gewoon 2 mm boven mijn zuiger. is dit gebruikelijk dat de poorten op verschillende hoogten zitte ? op welke poort moet ik me nou concentreren dattie dus iig gelijk loopt met mijn zuiger ?
wie kan mij helpen ?
greetz Rick
PS als ik goeie cam heb, zal ik foto maken voor de duidelijkheid !
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
25-8-2004 16:20 |
Posts: 10676 |
Uitlaatpoort...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
brutalmb70 |
25-8-2004 16:39 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
Uitlaatpoort...
maar als ik hem dus met mijn uitlaatpoort gelijk trek, dan zit mijn zuiger halverwege mijn spoelpoorten, dat lijkt me ook niet slim.....dus eigenlijk weet ik het wel, maar de ene zegt dat mijn zuiger onderkant spoelpoort moet zijn en de ander onderkant uitlaat :S !
wie kan me helpe ?
greetz Rick
|
|
|
|
John Huijben |
25-8-2004 16:39 |
Posts: 2433 |
als je een goeie cilinder hebt ( wat ik wel van malossi verwacht ) horen de uitlaatpoort en de spoelpoorten allemaal evenhoog te zitten.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Tsxdude AKU MicheL |
25-8-2004 17:01 |
Posts: 10676 |
Gelijk zetten aan je uitlaatpoort..
En je zuigerkop iets naar beneden werken by de spoelpoorten...
Heb ik ook en gedaan...
Ik zie wel ff pic
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
brutalmb70 |
26-8-2004 10:09 |
Posts: 536 |
@ John Huijben
ja dat zou ik ook denke, maar het is dus echt niet zo, de uitlaat poort ligt echt cker 2 mm hoger dan de rest van de poorten.
@ Tsxdude AKU MicheL
naja dat is wel een drastische verandering, kijk zoals John zei, het lijkt me natuurlijk gewoon dat het zo hoort, mss zo ook het beste is, maar ik heb het nog nooit eerder gezien of gehoord dat de poorten niet op gelijke hoogte zitten. als je pic wilt pasen graag !
ik heb hem nu weer tijdelijk in elkaar gezet, nu echt op de spoelpoorten gelijk gezet, wat eerst dus ook 1 mm ong scheelde, dus mss als er vooruit gang is dan kijk ik wel verder wat ik doe, want de prestaties vallen me ook btje behoorlijk tegen !
greetz en alvast bedankt,
Rick
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
26-8-2004 10:45 |
Posts: 10676 |
Vind je het logish?
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
brutalmb70 |
26-8-2004 14:57 |
Posts: 536 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
Vind je het logish?
wat logisch..
overgens om te verduidelijke wat mijn probleem is.
mijn brommer rijd momenteel maar 90 km/uur(echte), hij heeft een powerband van mss 800 toeren :S , zijn trekkracht is goed, maar op top maakt hij 10.5 a 11 k , wat dus weinig is lijkt mij....
(top vermoge rond de 9k tot ong 9.8k) je kan mij niet wijs maken dat dat normaal is, maar het probleem is dat ik echt geen idee heb waar ik naar moet kijkuh !
wie kan er heeft meer specs over de zelfde malossi cilinder als ik heb, kbedoel die wel 100 + rijd en die een gewone powerband heeft van ong. 1.5 k a 2 k !
please help !
greetz Rick
|
|
|
|
Saknet |
26-8-2004 15:27 |
Posts: 10355 |
hoe iz het met de rest van je setup dan
btw je kan het beste de middenweg nemen wat die spoelers betreft, dus dat uitlaat poort beetje en spoel beetje of je moe wille dremele
btw, met 4 bak, en verder een 'normale' setup kom je die 100 niet snel voorbij hoor zelfs niet met een originele 70 malossi
Dit bericht is ge-edit door barteld op 26-8-2004 15:28
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
[RRT] Lost-P |
26-8-2004 16:26 |
Posts: 4578 |
idd, ik heb aardig lang met de dremel in mn 70 athena moeten zitten om m boven de 100 uit te laten komen...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pingu |
26-8-2004 16:34 |
Posts: 1842 |
Onderkantpoort hoeft niet perse gelijk te zitten met zuiger in odp. Bij malossi werd dit wel gedaan, aangezien het bovenste deel vd poort vele malen effectiever is. Oude type malossi voor mbx had bv de uitlaatpoort ook 2mm boven odp zitten. Je kunt beter gewoon een goede squish nemen, en er niet teveel naar kijken imo.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Hans F |
26-8-2004 16:35 |
Posts: 4326 |
wat heb je voor uitlaat?
|
|
|
|
koen-z |
26-8-2004 16:35 |
Posts: 3702 |
mijn puchie met dt50 cilinder heeft z'n poortjes ook een mm boven de zuiger, rijd nog steeds 85. maar de trekkracht valt me beetje tegen. t blijft 50cc...
|
|
|
|
Honda_mbiloss [Emiel] |
26-8-2004 16:35 |
Posts: 3697 |
bij malossi is het heel normaal dat je uitlaatpoort hoger zit als je spoelpoorten. en volgens mij bij elke cilinder wel?
|
|
|
|
Blukaap2 |
26-8-2004 16:38 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70
ja dat zou ik ook denke, maar het is dus echt niet zo, de uitlaat poort ligt echt cker 2 mm hoger dan de rest van de poorten.
Dat is normaal, de 93 malossi voor MBX80 heeft bv ook zoiets.
Achterliggende gedachte is dat de uitlaatpoort in het gebied rond BDC toch bijna niet werkt oid.
Dus je moet 'm gelijk zetten met de spoelers.
En topvermogen rond 9K lijkt me redelijk normaal voor een ongetunede Malossi.
Alleen die powerband kan wat beter, maar dat kan aan verschillende dingen liggen, een te arme afstelling kan daar 1 van zijn.
|
|
Stoere brommers |
|
brutalmb70 |
26-8-2004 17:21 |
Posts: 536 |
[quote
En topvermogen rond 9K lijkt me redelijk normaal voor een ongetunede Malossi.
Alleen die powerband kan wat beter, maar dat kan aan verschillende dingen liggen, een te arme afstelling kan daar 1 van zijn.
owkej dus jij denkt dat ik juist te arm rijd, ik denk namelijk dat ik te rijk rijd, omdat mijn bougie nog steeds geen moooie kleur heeft.
Ik rijd overgens gewoon met een homoet special (70 uitlaat dus), 21 mm dell en een STD 2 kleps menbraam (ook STD luchtfilter). (dit was ook zo met die eurocilindro erop).
en overgens over dat je moeilijk boven de 100 uitkomt, ik reed met een eurocilindro 70 cc met eurokit zuiger 110, dat ding blaasde echt, alleen hijs totaal op, weinig compressie enz enz !
maja iig alvast voor jullie reacties, khoop dat jullie nog meer specs voor me hebbe !
greetz Rick
|
|
|
|
Dit topic is 1470 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|