Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb5 en witte rook

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1312 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21457 - honda mb5 en witte rook
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

revolpathon 24-8-2004 21:56 Print topicpost
Posts: 108
ik heb sinds maandag een honda mb5

en als ik hem stationair laat lope (moet wel beetje gas bijgeven anders valt die uit) dan komen er walmen witte rook uit

nou zegt die gast waar ik hem van gekocht heb van ik heb het motorblok een keer met olie schoongemaakt dus hij kan een beetje walmen uit de uitlaat

nou heb ik heir gelezen dat olie blauwe rook geeft en kvs witte nou weet ik dus niet of de mijne wc heeft de enige meters die ik heb is een olie meter remvloeistof meter en de gebruikelijke klokjes

alles is standaard aan de brommer behalve dat het een omlaag schakelende bak is

ow en ik mag er nog niet mee rijden want ga overmorge certi halen en verzekering maar ik heb er al wel op gereden 20 km/h en toen ik een bocht maakte en gewoon rechtuit reed zag ik in mijn spiegels ook gewoon walmen rook hangen (ruikt trouwens wel lekker )

maar heeft iemand een idee?
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd

Joscross 24-8-2004 22:06 Print reply

Posts: 12501
Lekke krukas kering
 
revolpathon 24-8-2004 22:07 Print reply
Posts: 108
en hoe kom ik daarbij en hoeveel kost het om te vervangen

en trouwens hoe zuinig rijd die 1:30?
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
Joscross 24-8-2004 22:09 Print reply

Posts: 12501
Rijd ie verder wel goed?
Geen gestotter ofzo
En hoeveel heb je er al mee gereden nadat dat blok is schoongemaakt met olie

toevallig geen zeta lc er op zitten

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 24-8-2004 22:09
 
revolpathon 24-8-2004 22:13 Print reply
Posts: 108
nou ik dnek dat ik er een zo'n 400 tot 500 meter mee gereden heb

en hij trok goed en als ik schakelde wou hij onder mun reet vandaan rijden (kan ook omdat ik nog onervaren ben) en hij maakte constant een mooi geluidje dus geen gestotter

hoe kan ik zien of er een zeta lc op zit? want volgens mij is die ac

Dit bericht is ge-edit door revolpathon op 24-8-2004 22:13
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
Roedi-Loerbeek 24-8-2004 22:24 Print reply

Posts: 1492
Heb je koelribben op je cilinder zitten?
zo ja ac zo nee lc.
en heb je een rad vooraan zitten?
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
revolpathon 24-8-2004 22:26 Print reply
Posts: 108
ik heb nog en reserve cilinder ligge en daar zitten ribbels op ja net als bij het koel element van een processor dus ook op mijn brommer

en was een rad?
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
-Niellesie- 24-8-2004 22:32 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: revolpathon

ik heb nog en reserve cilinder ligge en daar zitten ribbels op ja net als bij het koel element van een processor dus ook op mijn brommer

en was een rad?


radiateur die koelt de kvs
 
allalallalallalalallalala
revolpathon 24-8-2004 22:35 Print reply
Posts: 108
ow dus das niet van toepassing bij mij want hij is air cooled

maa rik ben bijna volledig leek met de technike van een brommer waar zit de krukas kering? en hoe meot ik die vervangen

en trouwens ik wil donderdag op reserve aar het cbr komen da kan gewoon op elk tijdstip van de dag he (tusse half 9 en 5?) want ik mot om 2 uur op school zijn en nou hoop ik dat ma de auto heeft maar anywayz ik kan daar gewoon op reserve dus zonder reserveren heen want ik meot dat dingetje hebbe voor dat mijn school echt begint

Dit bericht is ge-edit door revolpathon op 24-8-2004 23:07
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
Pas 25-8-2004 0:30 Print reply

Posts: 1181
bel ze op zou ik zeggen, examens zijn op een vast tijdstip. Wat is eigelijk de moeite van reserveren, kost niets en je bent verzekerd van een plaatsje
 
GSXR600K1
Joscross 25-8-2004 0:38 Print reply

Posts: 12501
Als ie goed rijd zou ik er eerst even zo mee rond blijven rijden, die olie in je carter is namelijk niet in 500 meter er uit.
 
revolpathon 25-8-2004 8:04 Print reply
Posts: 108
aan pas

nou als ik reserveer
(hek gedaan vorige week)

ben ik pas na 6 september aan de beurt

en ik moet hem voor 2 september hebben want om de hele tijd op strippenkaart te rijzen is flink duur

en ik zorg gewoon dat ik om half 9 bij het cbr in leusden sta want op diezelfde dag heb ik mijn introductiedag en dan hoop ik wel dat ik dan ook examen kan doen

en de olie hoort toch in de carter te zitte voor koeling of heb ik het nou vreselijk fout?

ma joscross hij reed verder prima hoeveel km zal het dan koste om die olie eruit te werken want het kan ook een lekke krukaskering zijn
en ik heb geleerd dat olie blauwe rook geeft

Dit bericht is ge-edit door revolpathon op 25-8-2004 8:05
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
bart de scootergek 25-8-2004 11:34 Print reply

Posts: 8916
olie heeft meerdere functies in het carter, maar onder andere zorgt het voor koeling ja.

je kan je oliepeil gewoon in de gaten houden, met het schroefje naast je kickstarter, en vul af en toe maar wat bij. want even je krukaskering vervangen doe je niet, je hele blok moet er voor uit elkaar.
 
Honda RC-33
revolpathon 25-8-2004 12:02 Print reply
Posts: 108
maar die krukaskering is dat neit een simpel rubberen ringetje

en een schroefje bij kick-start
ik heb wel een klein doorizchtig reservoir aan de andere kant ter hoogte van de kickstart (dus aan de linkerkant) en daar drijft een geel balletje in en die zit nu tot bovenaan

ik heb trouwens nog een paar dinge die stuk zijn

de claxon dimlicht en groot licht achter en remlicht achter (volgens mij is lampje stuk) en de accu is gaar dus die moek ook nog vervangen

kost het trouwens geld om je brommer na te late kijke voor meer mankementen?

Dit bericht is ge-edit door revolpathon op 25-8-2004 12:03
 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
Marthin 25-8-2004 12:05 Print reply

Posts: 6164
dat is je reservoir voor de 2takt olie.
 
bart de scootergek 25-8-2004 12:09 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: revolpathon

maar die krukaskering is dat neit een simpel rubberen ringetje

en een schroefje bij kick-start
ik heb wel een klein doorizchtig reservoir aan de andere kant ter hoogte van de kickstart (dus aan de linkerkant) en daar drijft een geel balletje in en die zit nu tot bovenaan

ik heb trouwens nog een paar dinge die stuk zijn

de claxon dimlicht en groot licht achter en remlicht achter (volgens mij is lampje stuk) en de accu is gaar dus die moek ook nog vervangen

kost het trouwens geld om je brommer na te late kijke voor meer mankementen?

Dit bericht is ge-edit door revolpathon op 25-8-2004 12:03


ja het is zeker een simpel ringetje, maar hij zit op een hardstikke klote plaats.

je moet echt aan de kickstarter kant zijn, daar iets ernaast zit een schroefje in het blok.

al die mankementen moet je hier de zoekmachine maar voor gebruiken, is niet zo moeilijk.
 
Honda RC-33

Dit topic is 4238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved