Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Snel trekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21437 - Snel trekken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arno etc. 24-8-2004 11:39 Print topicpost
Posts: 64
M'n MT5 zo snel moeten trekken maar niet sneller dan 60 mogen gaan. Heb nu 70cc Polini met alles std errond. Ik heb al gemerkt dat hij vooral op z'n uitlaat begrenst wordt. Als ik nu een onbegrensde uitlaat steek ( heb ik nog liggen ) en een twv 52-12 steek i.p.v. 45-13, zou hij dan ong 60 rijden en snel trekken?

Zo niet, andere idee? Ik kan ook met rondelle eventueel de uitlaat nog een heel klein beetje begrenzen.

Moet ik mss ook m'n luchtslang veranderen. En dan een andere sproeier erop? Zoja welke en wat kost dat ong? Heb btw ook std membraan.

Dit bericht is ge-edit door Arno etc. op 24-8-2004 11:56
 

Joscross 24-8-2004 12:23 Print reply

Posts: 12501
Knappe carberateur erop, 18 keihin, goeie uitlaat, Gianelli ofzo, en een knap membraan, cilinder bijdremelen en een 6 kleps malossi er in douwen. En 12/52 steken, maar volgens mij ga je dan evengoed nog harder als 65
 
de_koen 24-8-2004 12:24 Print reply

Posts: 5595
met gigantisch veel overtoeren

en snel trekken doe je met iets kortere vertanding dan normaal, niet met absurt kort, want dan blijf je schakelen
 
Honda 5-Bak te koop
honda_2takt_power 24-8-2004 12:24 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arno etc.

M'n MT5 zo snel moeten trekken maar niet sneller dan 60 mogen gaan. Heb nu 70cc Polini met alles std errond. Ik heb al gemerkt dat hij vooral op z'n uitlaat begrenst wordt. Als ik nu een onbegrensde uitlaat steek ( heb ik nog liggen ) en een twv 52-12 steek i.p.v. 45-13, zou hij dan ong 60 rijden en snel trekken?zou wel sneller trekken en met onbegrensde uitlaat ga je iets van 70/75 en die twv 12-52 daarmmee ga je wsl overtoeren maken

Zo niet, andere idee? Ik kan ook met rondelle eventueel de uitlaat nog een heel klein beetje begrenzen. kan je doen als je niet harder wil als 60 maar realiseer je wel dat de uitlaat sneller dichtkoolt

Moet ik mss ook m'n luchtslang veranderen. En dan een andere sproeier erop? Zoja welke en wat kost dat ong? Heb btw ook std membraan.luchtslang helpt iets en ja dna zou ej je sproeier moeten veranderen en membraam maakt ook wel iets uit maar niet veel

Dit bericht is ge-edit door Arno etc. op 24-8-2004 11:56


Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 24-8-2004 12:25
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
rs oxbow 24-8-2004 13:05 Print reply
Posts: 620
ik heb op een derbi senda met 12-70 gereden met een technigas, je schakelt jezelf dood.

je kan beter gewoon een begrenzer inbouwen of die boete betalen

Dit bericht is ge-edit door rs oxbow op 24-8-2004 13:06
 
Arno etc. 24-8-2004 13:27 Print reply
Posts: 64
Welke twv zou dan wel goed zijn.

Hij moet enorm hard trekken en ni rapper als 60 gaan. Ik heb een ori. Honda pijp liggen maar volledig leeggehaald en onbegrensd.

Dat de uitlaat snel dichtkoolt kan geen kwaad. Die kuis ik dan wel geregeld.

Als ik enkel de uitlaat en de twv aanpas, zou het dan ook gaan?
 
Joscross 24-8-2004 14:18 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

[...]

luchtslang helpt iets en ja dna zou ej je sproeier moeten veranderen en membraam maakt ook wel iets uit maar niet veel
Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 24-8-2004 12:25


Niet zoveel?
Stap jij maar eens over van een origineel 2 kleps membraan naar een malossi 4 of 6 kleps
Dat maakt smerig veel uit, koppel bij lage toeren neemt echt asociaal toe
 
Arno etc. 24-8-2004 17:17 Print reply
Posts: 64
Luchtslang heb ik ook al. twv zie ik nog wel en der gaat een andere uitlaat op. Nog ??n ding. Kan ik op mn carbu een andere sproeier zetten? En dewelke dan. Of moet ik er een hele nieuwe carbu insteken?
 
Kanku-Dai 24-8-2004 17:20 Print reply

Posts: 739
ja een andere sproeier kan wel maar welke maat heb je nu dan???
 
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire
Arno etc. 24-8-2004 17:26 Print reply
Posts: 64
De carbu is volledig ori dus de sproeier ook denk ik. Hoeveel is die dan? En welke moet erin?
Ik heb ondertussen ook de luchtslang vervangen en nu valt hij "dood" als ik volgas geef. Dus te veel zuurstof. Kan dit met afstellen verholpen worden of met grotere sproeier?

Zie http://www.mt5.nl/ho...oofdstukIII.php#III1

Hier staat wat.

Dit bericht is ge-edit door Arno etc. op 24-8-2004 17:27
 
[RRT] Lost-P 24-8-2004 17:28 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arno etc.

De carbu is volledig ori dus de sproeier ook denk ik. Hoeveel is die dan? En welke moet erin?
Ik heb ondertussen ook de luchtslang vervangen en nu valt hij "dood" als ik volgas geef. Dus te veel zuurstof. Kan dit met afstellen verholpen worden of met grotere sproeier?


grotere sproeier = afstellen ...
 
Chille Tune shit dan
Ed Honda CB50J 24-8-2004 17:40 Print reply

Posts: 4190
Realiseer je wel dat als je ''achterlijkt'' hard wilt trekken met 70 polini en een twv dat je 60 rijd. Je ongeloofelijk veel overtoeren gaat maken = aanloper/warmloper/vastloper als ik jouw was zou ik het niet doen en hem lekker 80 ofzo laten lopen

Maarja, zelf weten
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Arno etc. 24-8-2004 18:57 Print reply
Posts: 64
Dan ram ik er toch effe een toerenteller op en dan houd ik hem onder het rood. Een maat van mij heeft een Aprilia AF1 met extreme twv en ook Polini 70. Deze kan je ook tot 12k + trekken als je wil, maar dan zoek je het zelf. Die trekt gewoon extreem snel op en je moet heel kort schakelen in het begin. Voor de rest geen probleem.
 
Arno etc. 24-8-2004 18:58 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Realiseer je wel dat als je ''achterlijkt'' hard wilt trekken met 70 polini en een twv dat je 60 rijd. Je ongeloofelijk veel overtoeren gaat maken = aanloper/warmloper/vastloper als ik jouw was zou ik het niet doen en hem lekker 80 ofzo laten lopen

Maarja, zelf weten


En als ik die op d euitlaat begrens op 60, dan zal hij toch ook minder hoge toeren doen.

 
Mr.MTX 24-8-2004 19:00 Print reply

Posts: 1854
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arno etc.

[...]


En als ik die op d euitlaat begrens op 60, dan zal hij toch ook minder hoge toeren doen.


Maar ook niet zo hard trekken...
 
YOU GOT 3 SECONDS, EXCACTLY 3 FUCKING SECONDS BEFORE I GOULGE OUT YOUR EYEBALLS, AND SKULLFUCK YOU!
Joscross 24-8-2004 19:00 Print reply

Posts: 12501
Wat is de reden dat ie max. 60 mag gaan?
 

Dit topic is 1310 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved