Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #21430 - Verschillen tussen SM en R(R)
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2706 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Killerbean |
24-8-2004 0:08 |
Posts: 3243 |
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuw-model schakelbrommer.
je hebt zegmaar 2 types, SM en R(R)
SM = straatmodel
R(R) = off the road
de verschillen die ik zelf merk aan de types
frame is heel anders
lichtkapje
banden+velgen
wat zijn nogmeer DE verschillen, kan je van een SM ook een R maken ?
ik wil namelijk een brommer kopen voor mee te crossen zegmaar, zou ik ook onder een SM crossbanden kunnen gooien en dat dan gebruiken of houd die dat niet?
Nog wat,
Derbi heeft zn eigen blok
Rieju heeft AM6
als je er een 70cc op wil leggen, dan kan derbi dat beter aan omdat de carters van een derbi blok anders zijn, wat is hier van waar ?
is AM6 nu echt zo bagger (afgezien van het schakelen) ik heb een MH RX met AM6 rij er al 19000 km probleemloos mee rond, blok is nognooit opengeweest , evenals cilinder.
Waarom zou ik met 70cc beter een derbi kunnen hebben of waarom een rieju of mischien een ander merk en type ?
|
|
RX loos |
|
Jop |
24-8-2004 15:18 |
Posts: 1290 |
er word veel gezegd dat derbi gewoon een beter blok is dan die minarelli blokjes, als je op een am6 een 70 gooit dan wil dat niet meteen zeggen dat die brommer in de eerste 10km kapot loopt maar het slijt allemaal wel 20x zo snel en de kans dat iets kapot gaat (meestal versnellingsbak ofso) is gewoon veel groter..
derbi blokken hebben ook nadelen, als je er een 70je op gooit dan houd de versnellingsbak het meestal wel maar je krijgt wel ander gezeik met je brommer er zijn ook bij derbi blokken veel dingen die kapot (kunnen) lopen
verder.. ja je kan onder een sm wel crossbanden gooien, zal zo ff foto zoeken ervan heb ik namelijk wel gezien op marktplaats
edit: hebbes:
Dit bericht is ge-edit door Jop op 24-8-2004 15:20
|
|
|
|
Smitherz |
24-8-2004 15:29 |
Posts: 6 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
blabla
Ik heb geen ervaring met de nieuwere derbi's, maar heb ooit een model 92 schakelding gehad, waarvan de versnellingsbak echt bagger was (van 1 naar 3, dan naar vrij en vervolgens in 5 schieten etc.).
Om te crossen voldoen grofprofiel regenbanden ook. Zou dus voor de SM gaan met intermediates ofzo.
Zelf heel veel gecrossed in mijn brommertijd (iedere middag achter elkaar aan jakkeren door sloten, over heuvels, etc.). Ik was altijd het snelst op een wallaroo (honda). Veel wendbaarder en kleiner dan zo'n grotere (MTX ofzo, want die geile derbi's etc. waren er toen nog niet).
|
|
|
|
Alt0174 |
24-8-2004 15:32 |
Posts: 627 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jop
er word veel gezegd dat derbi gewoon een beter blok is dan die minarelli blokjes, als je op een am6 een 70 gooit dan wil dat niet meteen zeggen dat die brommer in de eerste 10km kapot loopt maar het slijt allemaal wel 20x zo snel en de kans dat iets kapot gaat (meestal versnellingsbak ofso) is gewoon veel groter..
derbi blokken hebben ook nadelen, als je er een 70je op gooit dan houd de versnellingsbak het meestal wel maar je krijgt wel ander gezeik met je brommer er zijn ook bij derbi blokken veel dingen die kapot (kunnen) lopen
verder.. ja je kan onder een sm wel crossbanden gooien, zal zo ff foto zoeken ervan heb ik namelijk wel gezien op marktplaats
edit: hebbes: afbeelding
Dit bericht is ge-edit door Jop op 24-8-2004 15:20
Damn lelijk ...Er zit dacht ik ook een verschil in vering...En derbi houdt het wel goed uit met een 70 blokje(mits je beetje kwaliteit neemt natuurlijk) Kzou zeker voor een derbi SM kiezen, met endurobandjes derop(niet zo een dikke als op die foto).
|
|
|
|
Roedi-Loerbeek |
24-8-2004 15:34 |
Posts: 1492 |
Het verschil bij een derbi zit in de banden/wielen het voorspatbord, en volgens mij nie veel meer.
|
|
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT |
|
StefanB |
24-8-2004 15:39 |
Posts: 2591 |
voorvork van een r is minder stijf afgeveerd, stuur hoek van 26 graden ipv 24.7 voor de sm :P en de R heeft een kleinere voorschijf, 240mm tegen over een 260mm op een sm. en een SM heeft een toerenteller, de R niet.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Killerbean |
24-8-2004 19:00 |
Posts: 3243 |
Zelf kijk ik dus voor een rieju of een derbi, ik vind de rieju SMX echt vet, is er ook zon type in derbi ?
welke van de 2 is groter?
|
|
RX loos |
|
mangoo |
24-8-2004 19:03 |
Posts: 743 |
je moet een derbi nemen sander een R is ook hoger, maar dat komt denk ik door de grotere voorvelg. verder zijn ze allemaal wel goed! als je er goed mee gaat crossen(wat je tog niet doet) gaan ze allebei wel stuk
|
|
|
|
kpotappel86 |
24-8-2004 19:06 |
Posts: 2679 |
ik vind een derbi blokje zo veel beter schakelen en het is gewoon sneller met vergelijkbare setups(ervaring)...
derbi blok houdt goed een 70cc als je ff andere veren erin zet maar dat moet je ook bij een am5/6
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Killerbean |
24-8-2004 19:09 |
Posts: 3243 |
je bedoelt koppelingveren neem ik aan?
wat is nou het vetste type derbi ? ik vind ze allemaal zo magertjes , of ligt dat aan mij ?
edit, dit vind ik een vette rieju SMX
Lude, ik ben aan het zoeken
Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 24-8-2004 19:14
|
|
RX loos |
|
StefanB |
24-8-2004 19:59 |
Posts: 2591 |
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Killerbean |
24-8-2004 20:02 |
Posts: 3243 |
de drd is inderdaad erg mooi, maar ik wil 2e hands kopen voor ongeveer 1200-1300. dat ga ik met een drd niet redden denk. helaas....
|
|
RX loos |
|
kreidler rs |
24-8-2004 20:05 |
Posts: 6202 |
was van basss, reed wel lekker(nu van dial-out trouwens)
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
Dit topic is 2706 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|