Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe lang inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21379 - hoe lang inrijden
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mattiasss 22-8-2004 12:58 Print topicpost

Posts: 211
hallo, ik heb een honda mt5.
Steekt al een tijdje een nieuwe cilinder op maar het lijkt erop dat ik hem moet blijven inrijden...
Zijn toeren blijven altijd ff steken.
Allej groetjes hopelijk duurt het inrijden niet te lang

Dit bericht is ge-edit door mattiasss op 22-8-2004 12:59
 
honda's are nice

Tsxdude AKU MicheL 22-8-2004 14:24 Print reply

Posts: 10676
Het inrijden merk je niet aan het rijden...
Het zal dus aan je afstelling liggen...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
TTVT 22-8-2004 14:45 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mattiasss

hallo, ik heb een honda mt5.
Steekt al een tijdje een nieuwe cilinder op maar het lijkt erop dat ik hem moet blijven inrijden...
Zijn toeren blijven altijd ff steken.
Allej groetjes hopelijk duurt het inrijden niet te lang

Dit bericht is ge-edit door mattiasss op 22-8-2004 12:59

hoeveel km heb je er al op zitten?
 
Twee_Takt_Velde_Tuning = TTVT
SIWWN 22-8-2004 14:54 Print reply
Posts: 7079
Loopt hij niet te arm???
 
Joostvdw 22-8-2004 15:11 Print reply

Posts: 4789
he, ik heb precies hetzelfde probleem was net van plan om te gaan zoeken op bf,

Ik heb dus een cilinder gepoetst en nieuwe zuiger + veren en blok gereviceerd, heb er nu 60km mee gereden en hij kwam niet boven de 6K en nu mss net boven de 7K maar het vermogen blijft opeens afnemen rond die toeren....

iemand idee?

EDIT: bedenk me net, dat ik em heb gepoetst met commandant, en dat zit dus nog een beetje in me poorten denk ik, zou dat het probleem zijn?

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 22-8-2004 15:13
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Leen 22-8-2004 15:13 Print reply

Posts: 26877
lekker, polijstmiddel bij je zuigerveren

edit:

plus dat je nu haast geen compressie meer hebt, door de gladde wand, normaal ga je een cilinder honen zodat er hoongroeven in komen, waardoor je compressie beter is...

Dit bericht is ge-edit door Leen op 22-8-2004 15:16
 
Joostvdw 22-8-2004 15:15 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

lekker, polijstmiddel bij je zuigerveren


rijd ie wat sneller in

tis echt niet veel, maar zou dat mss reactie kunnen aangaan met benzine ofzo?

EDIT: leen, het was echt niet veel en ik heb nog zat compressie, precies evenveel als toen ik em nog niet had laten draaien...

nog een edit : honen doe je niet voor de hoongroeven dat je compressie hebt hoor honen doe je zodat je cil juist weer een gladde en gelijkmatige wand heeft, waardoor je zuigerveren beter aansluiten en dus meer compressie geven, als jouw theorie klopt dan heb je dus geen compressie meer alstie is ingereden?


Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 22-8-2004 15:21

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 22-8-2004 15:28
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Leen 22-8-2004 15:57 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]

nog een edit : honen doe je niet voor de hoongroeven dat je compressie hebt hoor honen doe je zodat je cil juist weer een gladde en gelijkmatige wand heeft, waardoor je zuigerveren beter aansluiten en dus meer compressie geven, als jouw theorie klopt dan heb je dus geen compressie meer alstie is ingereden?


nee, want als je wand helemaal glad is, trek je dr ff een hoonsteen doorheen, waarna je weer compressie hebt
en die hoonstrepen zijn wel degelijk belangrijk voor de compressie, want een vlakke wand houdt geen olie vast, en laat ook je compressie gewoon weglopen in je carter, als de lucht die je comprimeert allerlei miniscule kanaaltjes tegenkomt onder (de hoongroeven) zal het dus minder snel weglopen zegmaar

Dit bericht is ge-edit door Leen op 22-8-2004 15:58
 
ETTA 22-8-2004 16:00 Print reply
Posts: 134
cilinder gietijzer moet 500km ingereden worden, alu cilinder 150km.
constant spelen met het gas en tot 3/4 gas opendraaien, snel optrekken mag ook
 
Joostvdw 22-8-2004 16:01 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


nee, want als je wand helemaal glad is, trek je dr ff een hoonsteen doorheen, waarna je weer compressie hebt
en die hoonstrepen zijn wel degelijk belangrijk voor de compressie, want een vlakke wand houdt geen olie vast, en laat ook je compressie gewoon weglopen in je carter, als de lucht die je comprimeert allerlei miniscule kanaaltjes tegenkomt onder (de hoongroeven) zal het dus minder snel weglopen zegmaar

Dit bericht is ge-edit door Leen op 22-8-2004 15:58


maaaar, als je cil helemaal glad is en je zuigerveren nieuw en goed, dan sluiten die gewoon 100% af, dus heb je geen compressie verlies, als hoonstrepen al enig effect op je compressie hebben is het denk ik negatief, omdat er juist idd kleine kanaaltjes komen waar het mengsel doorheen kan glippen.

en, als wat jij zegt klopt, dan moet je iedere cil na 300km oid honen omdat dan je compressie weg is...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Endymion 22-8-2004 16:01 Print reply

Posts: 1583
op je nieuwe zuigertje zitten ook ammel ribbels..
zal ook wel voor de compressie of olie zijn...
 
As your agent, I am beyond death
Joostvdw 22-8-2004 16:06 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRoPHeT

op je nieuwe zuigertje zitten ook ammel ribbels..
zal ook wel voor de compressie of olie zijn...


of slecht afgewerkt, of gewoon sporen van et draaien

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
boostah 22-8-2004 16:06 Print reply
Posts: 308
das zodat de olie beter kan vasthangen aan de wand

en ook van dat inrijden

ik had hetzelfde bij het inrijden nooit boven de 7k toeren geweest

maar eenmaal genoeg kilometers ingereden wou ik volgas maar hij had enkel kracht tot 7k toeren

volgen mij is dit gewoon het probleem van tam maken vna een moter (zoals een 4 takt)
krijg je der bij een 2 takt makkelijk uit gewoon een beetje forceren en zonder veel kracht boven de 7k blijven volgas gaan

na een tijdje (niet lang) rijdt ie daarna ook weer gewoon
 
Joostvdw 22-8-2004 16:09 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boostah

das zodat de olie beter kan vasthangen aan de wand

en ook van dat inrijden

ik had hetzelfde bij het inrijden nooit boven de 7k toeren geweest

maar eenmaal genoeg kilometers ingereden wou ik volgas maar hij had enkel kracht tot 7k toeren

volgen mij is dit gewoon het probleem van tam maken vna een moter (zoals een 4 takt)
krijg je der bij een 2 takt makkelijk uit gewoon een beetje forceren en zonder veel kracht boven de 7k blijven volgas gaan

na een tijdje (niet lang) rijdt ie daarna ook weer gewoon


ja, maar de mijne komt gewoon niet boven de 6.5k, ook met volgas niet, hij heeft goed vermogen tot 5.5k dan opeens vlakt et af, en trekt heeeeel langzaam door tot 6.5k om daar te gaan inhouden....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
arrier 22-8-2004 18:22 Print reply
Posts: 2221
ligt het er niet gewoon aan de je TE lang te voorzichtig ben geweest, dat het stootrandje niet ver genoeg is zegmaar. ik reed eerst 250km rustig daarna trok ik soms van 2naar3 ofzo ff tot 7/7.5k ik had gehoord dat je cilinder anders 'lui' kon worden
 
de_koen 22-8-2004 18:27 Print reply

Posts: 5595
je kan een cilinder niet tam rijden

polijsten van cil is gewoon lomp...

een cilinder waar geen hoonsporen meer instaan is "versleten"

je kan beter met schuurpapier er ff doorgaan...
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 5724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved