Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21379 - hoe lang inrijden
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 5724 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mattiasss |
22-8-2004 12:58 |
Posts: 211 |
hallo, ik heb een honda mt5.
Steekt al een tijdje een nieuwe cilinder op maar het lijkt erop dat ik hem moet blijven inrijden...
Zijn toeren blijven altijd ff steken.
Allej groetjes hopelijk duurt het inrijden niet te lang
Dit bericht is ge-edit door mattiasss op 22-8-2004 12:59
|
|
honda's are nice |
|
Tsxdude AKU MicheL |
22-8-2004 14:24 |
Posts: 10676 |
Het inrijden merk je niet aan het rijden...
Het zal dus aan je afstelling liggen...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
TTVT |
22-8-2004 14:45 |
Posts: 36 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mattiasss
hallo, ik heb een honda mt5.
Steekt al een tijdje een nieuwe cilinder op maar het lijkt erop dat ik hem moet blijven inrijden...
Zijn toeren blijven altijd ff steken.
Allej groetjes hopelijk duurt het inrijden niet te lang
Dit bericht is ge-edit door mattiasss op 22-8-2004 12:59
hoeveel km heb je er al op zitten?
|
|
Twee_Takt_Velde_Tuning = TTVT |
|
SIWWN |
22-8-2004 14:54 |
Posts: 7079 |
Loopt hij niet te arm???
|
|
|
|
Joostvdw |
22-8-2004 15:11 |
Posts: 4789 |
he, ik heb precies hetzelfde probleem was net van plan om te gaan zoeken op bf,
Ik heb dus een cilinder gepoetst en nieuwe zuiger + veren en blok gereviceerd, heb er nu 60km mee gereden en hij kwam niet boven de 6K en nu mss net boven de 7K maar het vermogen blijft opeens afnemen rond die toeren....
iemand idee?
EDIT: bedenk me net, dat ik em heb gepoetst met commandant, en dat zit dus nog een beetje in me poorten denk ik, zou dat het probleem zijn?
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 22-8-2004 15:13
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Leen |
22-8-2004 15:13 |
Posts: 26877 |
lekker, polijstmiddel bij je zuigerveren
edit:
plus dat je nu haast geen compressie meer hebt, door de gladde wand, normaal ga je een cilinder honen zodat er hoongroeven in komen, waardoor je compressie beter is...
Dit bericht is ge-edit door Leen op 22-8-2004 15:16
|
|
|
|
Joostvdw |
22-8-2004 15:15 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
lekker, polijstmiddel bij je zuigerveren
rijd ie wat sneller in
tis echt niet veel, maar zou dat mss reactie kunnen aangaan met benzine ofzo?
EDIT: leen, het was echt niet veel en ik heb nog zat compressie, precies evenveel als toen ik em nog niet had laten draaien...
nog een edit : honen doe je niet voor de hoongroeven dat je compressie hebt hoor honen doe je zodat je cil juist weer een gladde en gelijkmatige wand heeft, waardoor je zuigerveren beter aansluiten en dus meer compressie geven, als jouw theorie klopt dan heb je dus geen compressie meer alstie is ingereden?
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 22-8-2004 15:21
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 22-8-2004 15:28
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Leen |
22-8-2004 15:57 |
Posts: 26877 |
|
|
|
|
ETTA |
22-8-2004 16:00 |
Posts: 134 |
cilinder gietijzer moet 500km ingereden worden, alu cilinder 150km.
constant spelen met het gas en tot 3/4 gas opendraaien, snel optrekken mag ook
|
|
|
|
Joostvdw |
22-8-2004 16:01 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
nee, want als je wand helemaal glad is, trek je dr ff een hoonsteen doorheen, waarna je weer compressie hebt
en die hoonstrepen zijn wel degelijk belangrijk voor de compressie, want een vlakke wand houdt geen olie vast, en laat ook je compressie gewoon weglopen in je carter, als de lucht die je comprimeert allerlei miniscule kanaaltjes tegenkomt onder (de hoongroeven) zal het dus minder snel weglopen zegmaar
Dit bericht is ge-edit door Leen op 22-8-2004 15:58
maaaar, als je cil helemaal glad is en je zuigerveren nieuw en goed, dan sluiten die gewoon 100% af, dus heb je geen compressie verlies, als hoonstrepen al enig effect op je compressie hebben is het denk ik negatief, omdat er juist idd kleine kanaaltjes komen waar het mengsel doorheen kan glippen.
en, als wat jij zegt klopt, dan moet je iedere cil na 300km oid honen omdat dan je compressie weg is...
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Endymion |
22-8-2004 16:01 |
Posts: 1583 |
op je nieuwe zuigertje zitten ook ammel ribbels..
zal ook wel voor de compressie of olie zijn...
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Joostvdw |
22-8-2004 16:06 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRoPHeT
op je nieuwe zuigertje zitten ook ammel ribbels..
zal ook wel voor de compressie of olie zijn...
of slecht afgewerkt, of gewoon sporen van et draaien
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
boostah |
22-8-2004 16:06 |
Posts: 308 |
das zodat de olie beter kan vasthangen aan de wand
en ook van dat inrijden
ik had hetzelfde bij het inrijden nooit boven de 7k toeren geweest
maar eenmaal genoeg kilometers ingereden wou ik volgas maar hij had enkel kracht tot 7k toeren
volgen mij is dit gewoon het probleem van tam maken vna een moter (zoals een 4 takt)
krijg je der bij een 2 takt makkelijk uit gewoon een beetje forceren en zonder veel kracht boven de 7k blijven volgas gaan
na een tijdje (niet lang) rijdt ie daarna ook weer gewoon
|
|
|
|
Joostvdw |
22-8-2004 16:09 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: boostah
das zodat de olie beter kan vasthangen aan de wand
en ook van dat inrijden
ik had hetzelfde bij het inrijden nooit boven de 7k toeren geweest
maar eenmaal genoeg kilometers ingereden wou ik volgas maar hij had enkel kracht tot 7k toeren
volgen mij is dit gewoon het probleem van tam maken vna een moter (zoals een 4 takt)
krijg je der bij een 2 takt makkelijk uit gewoon een beetje forceren en zonder veel kracht boven de 7k blijven volgas gaan
na een tijdje (niet lang) rijdt ie daarna ook weer gewoon
ja, maar de mijne komt gewoon niet boven de 6.5k, ook met volgas niet, hij heeft goed vermogen tot 5.5k dan opeens vlakt et af, en trekt heeeeel langzaam door tot 6.5k om daar te gaan inhouden....
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
arrier |
22-8-2004 18:22 |
Posts: 2221 |
ligt het er niet gewoon aan de je TE lang te voorzichtig ben geweest, dat het stootrandje niet ver genoeg is zegmaar. ik reed eerst 250km rustig daarna trok ik soms van 2naar3 ofzo ff tot 7/7.5k ik had gehoord dat je cilinder anders 'lui' kon worden
|
|
|
|
de_koen |
22-8-2004 18:27 |
Posts: 5595 |
je kan een cilinder niet tam rijden
polijsten van cil is gewoon lomp...
een cilinder waar geen hoonsporen meer instaan is "versleten"
je kan beter met schuurpapier er ff doorgaan...
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Dit topic is 5724 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|