Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Compressie berekenen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21378 - Compressie berekenen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 21-8-2004 22:10 Print topicpost

Posts: 1255
Weet er iemand Hoe je de compressie van je cilinder kan berekenen... is een bepaalde formule voor meen ik ... Maar vind hem niet zo direct
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Ralf 21-8-2004 23:16 Print reply

Posts: 9073
Nou, ehhh, gewoon het volume van de kop meten met zuiger op BDP, delen door het volume van de kop + cilinderinhoud?
 
SIWWN 21-8-2004 23:35 Print reply
Posts: 7079
Euhmm,.... koop een compressiemeter
 
Ralf 21-8-2004 23:36 Print reply

Posts: 9073
Heb je niets aan, aan die waarde...
 
SIWWN 21-8-2004 23:37 Print reply
Posts: 7079
Of bedoelt hij soms de compressieverhouding?
 
Ralf 21-8-2004 23:37 Print reply

Posts: 9073
Opzich wel, maar jij moet er weer dom tussendoor lullen
 
Hondalover19 22-8-2004 0:41 Print reply

Posts: 1255
ja de compressieverhouding bedoel ik sorry
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Roedi-Loerbeek 22-8-2004 1:04 Print reply

Posts: 1492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Nou, ehhh, gewoon het volume van de kop meten met zuiger op BDP, delen door het volume van de kop + cilinderinhoud?



zo dus

 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
PRO TUNING 22-8-2004 10:52 Print reply

Posts: 4000
Hoe wil je het berekenen, op de europese of op de japanse manier - geometric of trapped ?
 
MC Beuner 22-8-2004 13:28 Print reply

Posts: 3678
wat is eigenlijk de beste compressieverhouding??
 
Vivatje snor
Hondalover19 22-8-2004 14:12 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Hoe wil je het berekenen, op de europese of op de japanse manier - geometric of trapped ?


europese manier denk ik
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
SIWWN 22-8-2004 14:35 Print reply
Posts: 7079
Japanse manier uiteraard, anders kloopt het voor geen meter
 
Hans F 22-8-2004 14:44 Print reply
Posts: 4326
Europees (dus ongecorigeerd), is het meest gebruikelijk
compressieverhoudingen zeggen niks bij 2t


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-8-2004 14:58
 
PRO TUNING 22-8-2004 15:22 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Europees (dus ongecorigeerd), is het meest gebruikelijk
compressieverhoudingen zeggen niks bij 2t


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-8-2004 14:58


Compressieverhouding in samenwerking met je MSV en de vorm van je cilinderkop is zeer belangrijk, vooral voor een 2- takt motor.

Uitrekenen op de europese manier :

Reken eerst je cilinderinhoud uit met de formule 0.0007854 x boring x boring x slag.

Zet nu je compleet gemonteerd blok nu zo neer dat de bovenkant van je cilinder precies horizontaal staat.
Demonteer je bougie en zet je zuiger op de bovenste dode punt.
Vul nu met een pipet je verbrandingsruimte tot onder aan het schroefdraad + de inhoud van je bougie met b.v. 2- takt olie.
Tel nu de inhoud van je verbrandingskamer + inhoud van de bougie op bij je cilinderinhoud - en deel dit door de inhoud van de verbrandingskamer + bougie.

Voorbeeld: Honda MT
Boring 39.00 mm
Slag 41.4 mm
Inhoud kop + bougie 3.5 cc
0.0007854 x 39 x 39 x 41.4 = 49.46 cc (afgerond)
Compressieverhouding is dan: 49.46 + 3.5 = 52.96 : 3.5 = 15.13 (afgerond)
Je compressieverhouding is dus 1 : 15.13
 
SIWWN 22-8-2004 15:31 Print reply
Posts: 7079
Doe jij het nooit op de japanse manier?
Dat is toch nauwkeurig...

Een originele MT met een verhouding van 15:1 en dan gewoon 95 tanken?

Hoe gaat het met de japanse manier dan> voorbeeldje?
 
PRO TUNING 22-8-2004 16:00 Print reply

Posts: 4000
De Japanse manier is niet nauwkeuriger, het is een andere meet methode vanaf het moment dat je uitlaatpoort wordt gesloten.
Verder is de berekening het zelfde.

1 : 15.1 is een voorbeeld - maat tot 1 : 16.5 met ongelood 98 is mogelijk zonder te pingelen.
 

Dit topic is 6812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved