Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2137 - Zundapp
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 8765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundapp 18-12-02?19:44 Print reply
Posts: 101
eeehmmzz.... die Zundapp'jes uit 1969 met voetschakeling via zo'n kabeltje onder 't blok door, heten toch C50? De C50 werd ook met 3 hand en geforceerde koeling geleverd.

Voor de 517-Zundapp's (de Zundapp's vanaf '67 tot eind '76) zijn er in Nederland o.a. deze cilinders geleverd:
De minitherm's. Die werden vooral op de geforceerde luctkoelingsblokken (in NL: de CS50) geleverd en de blokken met een 3 voet bak (de GT50).
Daarnaast de 'Nederlandse' Breitwand, die werden vooral op de normale 4 bak blokken (gemoneerd op de GTS50 en de KS50) geleverd.

Na '76 kwam de 'brede' Zundapp. Vanaf toen werden de blokken met een 4 voet met de Nederlandse Supertherm geleverd.

Alle Zundapp's werden vrijwel allemaal met een 10mm bing hier in Nederland geleverd.

Dit zijn wel goede cilinders en carbs., maar het is natuurlijk leuker om bijv. een 19 bing en 'n '6.3 Breitwand' van een Duitse Zundapp eronder te hebbe hange
 
-
Hans F 18-12-02?20:34 Print reply
Posts: 4326
volgens mij is het een ks50 517 dit stond nl. in de luchtfilterbox
 
Martijn 18-12-02?20:38 Print reply
Posts: 10000
hehehe vaag man...dat je omgebouwde handschakelblokken hebt...

en vlaar...wat heeft dion nou?? ks50 toch? met geforceerde luchtkoeling en handschakel..of is dat dus een CS?...vaag...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
zundapp 18-12-02?20:50 Print reply
Posts: 101
Quote:
Originally posted by: Hans F

volgens mij is het een ks50 517 dit stond nl. in de luchtfilterbox




bedoel je dat 't op de zijkappen stond (zoals op de foto GTS50 te zien is) of stond 't nr. 517-10.104 aan de binnenkant van de deksel of bedoel je wat anders?

 
-
zundapp 18-12-02?21:07 Print reply
Posts: 101
Quote:
Originally posted by: Martijn

hehehe vaag man...dat je omgebouwde handschakelblokken hebt...

en vlaar...wat heeft dion nou?? ks50 toch? met geforceerde luchtkoeling en handschakel..of is dat dus een CS?...vaag...


Een geforceerde luchtkoeling en handschakel zal hier in Nederland nooit als KS50 uitgebracht zijn. Dan moet 't een C50 of CS50 zijn (ligt aan 't bouwjaar).

('t Kan trouwens wel zijn dat 't bijv. een Duitse Zundapp is, maar dan worden ze met een 4 of 5 handbak geleverd, maar dat komt weinig voor.)
 
-
Hans F 18-12-02?21:25 Print reply
Posts: 4326
Aan de binnenkant stond dat nummer, ik weet niet meer zeker of er op de buitenkant ks50 stond, moet ik even kijken (ding staat niet hier thuis, en dit topic is ook al vrij oud ). Hij heeft btw. geen geforceerde luchtkoeling.
 
Martijn 18-12-02?21:23 Print reply
Posts: 10000
zal dan wel CS50 zijn...dacht ik ook al..al die moeiljke namen ook...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
zundapp_gts 18-12-02?21:34 Print reply

Posts: 307
Dyon the strap-on heeft een CS50 (dus geforceerde koeling met 3 hand bak) en dat andere beest van em is een KS50 (4voetbak met schijfrem)
 
Martijn 18-12-02?22:09 Print reply
Posts: 10000
ow..die ks hebbik nooit gezien...daarom was ik in de war..jij had et over die ks van em enzo..maar k heb alleen die blauwe cs gezien...die heeft vage carb...met vlotterbak aan de zijkant..

stoma loopt trouwens te fokken..hij noemt mij 50 sloom...en hij heeft zon vieze mtx ot...en een sparta gaar...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Double-oe 8-3-2004 20:27 Print reply

Posts: 265
Heeft iemand toevallig nog wat tips voor het uitfrezen van de cilinderpoorten met de dremel?

 
Bullet 8-3-2004 20:35 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Double-oe

Heeft iemand toevallig nog wat tips voor het uitfrezen van de cilinderpoorten met de dremel?



volgens mij kun je het beter laten doen....
 
**My BungHole Will Speak Now**
zundapp_gts 8-3-2004 20:47 Print reply

Posts: 307
Ik hou er nooit zo van. Zonde van de mooie originele cilinder. Koop dan gewoon een snelle. Maargoed, t is jouw feestje.

www.zundappforum.nl kunnen ze je wel wat tips geven, maar daar houden ze ook niet echt van opvoeren-terwijl-je-niet-weet-wat-je-aan-het-doen-bent (niet dat dat bij jou sowieso zo is maar dat je het even weet)
 
zundapp 8-3-2004 20:52 Print reply
Posts: 101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_gts

Ik hou er nooit zo van. Zonde van de mooie originele cilinder. Koop dan gewoon een snelle. Maargoed, t is jouw feestje.

www.zundappforum.nl kunnen ze je wel wat tips geven, maar daar houden ze ook niet echt van opvoeren-terwijl-je-niet-weet-wat-je-aan-het-doen-bent (niet dat dat bij jou sowieso zo is maar dat je het even weet)


www.zundappforum.tk bedoel je wss
 
-
zundapp_gts 8-3-2004 20:53 Print reply

Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp

[...]


www.zundappforum.tk bedoel je wss


Haha, ja juist, dank je wel voor de verbetering
 

Dit topic is 8765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved