Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 708 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2137 - Zundapp
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 17-12-02?11:02 Print reply
Posts: 4326
Als je er geld aan uit wilt geven wel. Maar zundapp en kreidler blok zijn echt totaal verschillend.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 17-12-02?12:54 Print reply

Posts: 5996
ik vind zelf dat een zundapp mooi moet zijn, hoeft niet echt hard te gaan (100+) maar 30 is wel erg sloom hans carburateurtjes zijn ook standaard 10 of 11 geloof ik, een 12mm van een puch zal al beter lopen denk ik..oja en gaten in de einddemper boren. als et een fluisterpijp is, maar dan word het wel een brulpijp
 
ik haat mensen
Martijn 17-12-02?22:21 Print reply
Posts: 10000
ja ok...kreidler en zundapp verschillen..maar er is veel van elkaar gejat..ik vin kreidler wel cewl...maar vin ze imi zundapp.....zundapp had mooie thermofysonkoelning...en dat soort shit...zupahbreitwant...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 17-12-02?22:37 Print reply
Posts: 4326
Ik vind het eigenlijk maar een kutblok, maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen, want hij is niet van mij, maar van een vriend.
 
Rene 17-12-02?23:13 Print reply
Posts: 2573
Quote:
Originally posted by: Martijn

ja ok...kreidler en zundapp verschillen..maar er is veel van elkaar gejat..ik vin kreidler wel cewl...maar vin ze imi zundapp.....zundapp had mooie thermofysonkoelning...en dat soort shit...zupahbreitwant...


thermofysonkoeling?? Wasda?

Is dat een duur/martijn woord voor geforceerde koeling?

En ok, zundapp heeft een superbreidwand, maar das ook maar een duur woord
zijn dr ook gewoon van zeta, en dat heeft honda ook.
En ook al heeft zundap superbreidband, kreidler staat toch meer bekend over de snelle brommers.
En met een mahle cilinder moeten die toch ook wel blazen.

Maar ik vind de kreidlers toch weer wat vetter,
wat exclusiever ook.

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Martijn 17-12-02?23:38 Print reply
Posts: 10000
thermofysonkoelning is vloeistofkoeling, maar dan zonder waterpomp...berust op het natuurlijke principe van dalende en stijgende vloeistof met een bepaalde temp...

simpelgezegd:

het warme water gaat omhoog...bij de rad wordt het gekoeld...daardoor zakt het water weer...en krijg je dus circulatie....joechei...

kreidlers zijn ook vet jah..maar ze zien er gewoon bijna het zelfde uit als zundappies...kwalitatief zulle ze niet veel schelen denk ik...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 18-12-02?09:17 Print reply
Posts: 4326
Ik hoop toch dat kreidelers wat beter in elkaar zitten als die zundapp, ding gaf na 1 jaar rijden (in 1969) al superveel problemen. Voorrem heeft het nooit goed gedaan bv., 's winters vroren de versnellingen vast (hij schakelt via een kabeltje) etc.

[Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-12-02 09:21]
 
Rick 18-12-02?10:51 Print reply

Posts: 3788
kreidler owned zundapp, period
nee maar ff serieus kreidler is kwalitatief tog weer een stapje hoger dan zundapp hoor
en je heb voor kreidler ook een super breitwand hoor flippies
 
Ride like your ass is on fire!!!
Rene 18-12-02?11:02 Print reply
Posts: 2573
ik zat het te denken, maar wist het niet zeker, en wou geen dingen zeggen die ik niet zeker weet
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Zoetahmeerdah [Marcel] 18-12-02?11:26 Print reply

Posts: 5996
voor kreidler heb je super breidwand,

en zundapp heb je supertherm, komop dat weten jullie toch wel
 
ik haat mensen
Martijn 18-12-02?12:50 Print reply
Posts: 10000
die zundapp die met kabel schakelt is dan cs toch ofzo?? handschakel....3 versnellingen.....geforceerde luchtkoeling?? en vage carb met vlotterbak ernaast??? of heb je nog meer types zundapp met handschakel?

hmm ik heb laatst ook beetje semi kreidler gereviseerd (pa van een maat heeft er een...en ik heb gekeken/geholpen)...en er zit een kettingkie in het blok die de trapas met de versnellingen verbindt geloof ik...en er waren tandjes van een tandwiel af :n dat de versnellingen vastvroren is btw wel vaag...dan kan het net zo goed gebeuren bij een honda...

of het ligt aan het handschakel gedeelte...dat er daar iets mee is..want de versnellingsbak zit lekker vol met olie..en dan bevriest iets niet gauw...of er moet veel vocht bij zitte...

btw die kreidler..hij ree kut..ik er es ff naar kijken...zuiger zat verkeerd om...voetpakking zat verkeerd om (spoelgangen half dicht, en valse lucht) en nog meer van dat soort crap hehehe :n :n

ding heeft trouwens wel hyperweinig koppel....en hij jenkt wel keihard in de hoge toeren...trekt btw nog valse lucht bij spruitstuk...vandaar mss...maar dat ding gaat met 50 snel en 18mm en imi uitlaat vet hard...haalt wel de 90 met mazzel..goeie afstelling ed...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 18-12-02?13:11 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Martijn

die zundapp die met kabel schakelt is dan cs toch ofzo?? handschakel....3 versnellingen.....geforceerde luchtkoeling?? en vage carb met vlotterbak ernaast??? of heb je nog meer types zundapp met handschakel?


ja, das een cs50, zo'n ding heeft een maat van mij ook.
 
Hans F 18-12-02?15:50 Print reply
Posts: 4326
nee, is een ks 50, 1 jaar zijn die dingen geproduceert met hetzelfde blok als een cs50. Via dat kabeltje wordt de schakelpook (aan de ene kant van het blok, de ontstekings/achtertandwielkant) verbonden met de schakelhevel (aan de andere kant van het blok). Het is dus een soort cs50 blok wat verbouwd is tot voetschakelblok
 
zundapp_gts 18-12-02?17:46 Print reply

Posts: 307
Als je sneller wil met je Zundapp, kan je er ook wel een homoet onderzetten, rijdt echt super, alleen beetje veel kabaal. Een grote carburateur is ook wel flex.

Ik zou niet gaan vijlen aan je 50cc cilinder. Die Zundapp cilinders gaan echt superlang mee, ik denk dat als je de dremel erin zet, de levensduur extreem verkort wordt. Je kan dan beter 70cc kopen denk ik.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 18-12-02?17:50 Print reply

Posts: 7007
nou opzich lijkt het me juist slimmer om te vijlen dan een 70cc te halen want die zijn vaak toch al niet zo geweldig (op Kreidler iig)
die org. cilinders zijn in NL begrensd gewoon door waardeloze spoelpoorten e.d. (net zoals bij Honda's) maar die kun je juist heel mooi uitvijlen (of dremelen ) en dan is hij gewoon veeeeeel sneller maar nog steeds superslijtvast want die org. cilinders zijn idd bijna niet kapot te krijgen

kijk maar naar Kreidlers, zie je daar ooit wel eens 70cc onder liggen (enkele mafkezen uitgezonderd)? nope, zijn altijd org. getunede 50cc's of superbreitwand maar dat zijn ook gewoon 50cc's zien er alleen wat lomper uit

gewoon tunen die handel, 17mm bing ofso erachter, homoet kan idd ook (alleen wel duur en 2e hands vind je ze niet zoveel helaas)
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 8854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved