Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2137 - Zundapp
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sneks 10-11-01?18:20 Print topicpost
Posts: 2499
Heeft er iemand tips om een originele zundapp cilinder op te voeren, dit is dus een twee poorter met een niet aangesloten boostpoort en deze cilinder is membraamloos
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

SpeedYveS 10-11-01?18:36 Print reply
Posts: 1644
uuuhm.. boosterpoort aansluiten lijkt me mooi om te beginnen
 
Sneks 10-11-01?18:44 Print reply
Posts: 2499
Ik weet niet of dat wel werkt zo zonder membraam
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Sven the man 10-11-01?18:55 Print reply
Posts: 456
Loopt de benz dan nie terug???... lijkt mij wel...
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
Hemmes 10-11-01?19:00 Print reply
Posts: 247
Zonder membraam werkt wel, alle zudajes hebben geen membraam
Net als een puch
 
Feel the power of MHR
Sneks 10-11-01?19:56 Print reply
Posts: 2499
KLopt, inlaatpoort staat maar heel kort open. Doe wel gewoon spoeling aanpassen uitlaatpoort 1mm verhogen
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rens 10-11-01?20:02 Print reply

Posts: 6863
Je hebt 3 mogelijkheden:
1. membraan er in bouwen
2. gaten in de boven kant zuiger en boost sleuven in de cil wand
3. boostpoorten maken vanuit de spoelpoorten
 
achter de maan is alles beter
Broske 10-11-01?20:04 Print reply
Posts: 532
ja, zuigergestuurde inlaat dus....
maar als je daar een boostpoort in maakt zoals die bij een honda zit, dan moet er dus wel een membraam in he! want als de zuiger bij een membraam gestuurde inlaat naar beneden gaat, gaat het mengels via de spoel en boostpoorten naar boven de zuiger, en als je daar geen membraam in zou doen gaat het mengsel weer trug het spruitstuk in. bij een zuiger gestuurde inlaat komt het mengsel alleen door de spoelpoorten boven de zuiger, en dus niet via de inlaat! dat is het verschil dus......
 
wepp
Sneks 10-11-01?22:04 Print reply
Posts: 2499
Zuiger is ook heel hoog, en doordat hij geen membraam heeft bouwt hij ook maar op het laatste gedeelte van het naar beneden gaan (dan staat de inlaat dicht) carterdruk op :p
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 10-11-01?23:49 Print reply
Posts: 2803
zundapp site raadplegen, ut staat er compleet met alle tekeningen van die cilinder enzo, dusss
 
NSR-Nelis 11-11-01?12:47 Print reply
Posts: 21
Quote:
Originally posted by: Dennis?Hemmes

Zonder membraam werkt wel, alle zudajes hebben geen membraam
Net als een puch


Ik weet niet of je de standaard cilinder bedoeld (dan heb je gelijk namelijk), maar de Polini 65cc, de Eurocilindro 70cc en de Gilardoni 80cc voor Puch hebben wel membraam. (tot 4-kleps dacht ik, heel misschien 6)
 
Sneks 11-11-01?13:52 Print reply
Posts: 2499
Ik kan geen zundapp site vinden waar cilinders worden aangepast, mischien weet iemand er nog een
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Zoetahmeerdah [Marcel] 16-12-02?22:06 Print reply

Posts: 5996
1. Het vergroten van de inlaatpoort.
Een inlaatpoort kun je vergroten met behulp van een boormachine voorzien
van een metaalfreesje 10 -14 mm.
Deze dingen kun je in een metaalwarenzaak kopen.
Normaal gesproken bestaat de inlaatpoort van een Zundapp cilinder uit 2
kleine poortjes in het midden
gescheiden door een verticale dam.
Je kunt de inlaat vergroten door aan de poortjes naar beneden en opzij uit
te frezen. Het middenschot mag er
in principe helemaal uit, naar het risico bestaat dat de zuiger dan iets
meer ruimte heeft om te happen in de
poorten. (Iets meer slijtage dus) Naar beneden frezen mag je zo ver als je
durft.
Bij het in de breedte frezen opletten dat je de poort niet zo breed maakt
dat de sluiting van de zuigerveer in
de poort kan happen.


2. Het vergroten van de uitlaatpoort.
De uitlaatpoort is zeer belangrijk voor het karakter van een tweetakt.
In de breedte mag je best een eind gaan met frezen, maar let op een
eventueel slot van je zuigerveer.
Met het in de hoogte frezen, meestal ligt de cilinder bij het frezen op
zijn kop in de bankschroef< dus dan is het omlaag frezen, beinvloed je het
vermogen van de cilinder bij laag of bij hoog toerental.
Hoe hoger dat je poort wordt, hoe meer toeren dat hij gaat maken, maar hoe
minder trekkracht je krijgt bij lage toerentallen. Je moet dus een
compromis weten te vinden. Daar de Zundapp cilinders niet voor het oprapen
liggen
adviseer ik je om de de uitlaatpoort niet te hoog te maken. Voor de juiste
maten moet ik de betreffende cilinder
zien.

3. De spoelpoorten.
Hoewel de vorm van de spoelpoorten ook belangrijk is kan men bij een
Zundapp cilinder ook hier zoveel mogelijk
materiaal wegfrezen. Probeer zoveel mogelijk de vorm te handhaven. Wanneer
je een beetje van de binnenwand wegfreest
hoef niet te schrikken. Dit kan geen kwaad. Frees echter niet de wand naar
de buitenkant weg zodat je in de koelribben terecht komt. Dan heb je een
probleem wat echter met wat 2 componentenlijm en wat aluminium frees-afval
nog wel te reparen is, maar ben voorzichtig.


4 De 3e (4e / 5e) spoelpoort.
De 5,3 (geforceerde luchtkoeling) en 6,3 (Breitwand) PK cilinders waren
voorzien van een derde spoelpoort.
Deze is ook eenvoudig aan te brengen in een originele cilinder.
De truk is gewoon aan de inlaatzijde van de zuiger precies onder de
(bovenste) zuigerveer een ovaal gat te maken en
boven de inlaatpoort een holte te frezen in de wand. Hierdoor heb je extra
spoeling doordat het mengsel van onder
de zuiger induikt en via de holte in de wand en het gat dat op het juiste
moment voor de holte staat naar boven kan
uitwijken. Ik zal dit wel eens tekenen.
Nog meer spoelpoorten zijn er te maken maar dan krijg je S vormige sleuven
in de cilinderwand en gaten in de zijkant
van de zuiger. Maar dit is iets moelijker te maken.
 
ik haat mensen
Hans F 16-12-02?22:11 Print reply
Posts: 4326
hee, grappig ik moet weer eens verder aan die zundap

Ding rijd nu 30 ofzo :S , moet eerst de ontsteking eens afstellen.
 
-Michiel RS- 16-12-02?23:03 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: Sneks

Ik kan geen zundapp site vinden waar cilinders worden aangepast, mischien weet iemand er nog een


Ow ik dacht dat het een Zundapp site was, maar het was een kreidler geval, maar er staat wel heel nuttige tuningsinfo op:

[url]http://home.hccnet.nl/kj.mulder/Tuning%2050cc.html[/url]
 
Martijn 17-12-02?00:24 Print reply
Posts: 10000
kreidler...zundapp...ol de seem.....zundappies zijn best snel te krijgen btw :n :n
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 8853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved