Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #21350 - lasapparaat
|
Pagina 9 van 14
|
Dit topic is 21365 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
honda_2takt_power |
21-8-2004 20:40 |
Posts: 6744 |
nee das waar maar sommige willen toch zon machien gebruiken heel weinig dan kan hetw el maar als je er vaker mee moet werken dan moet je duurdere en beter kopen
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
SIWWN |
21-8-2004 20:44 |
Posts: 7079 |
Idd voor de betere merken (Bosch,Makita,Mahnessman,Metabo enzo enzo..) betaal je gewoon meer als een imitatie dingetje..
Ikzelf heb een Mahnessman slijptol, 15 euro voor betaalt in duitsland en is heel goed spul (nog maar 4 keer gebruikt in een jaar maargoed)
Was in grote loods waar allemaal lui stonden met allerlei gereedschap (zelfs draaibanken)
Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 21-8-2004 20:45
|
|
|
|
arie-de-arier |
21-8-2004 20:50 |
Posts: 10000 |
|
|
Allah is beter |
|
Double-oe |
21-8-2004 21:12 |
Posts: 265 |
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor materiaal. Als ik in metaal slijp heb ik ALTIJD een bril op want die schijfjes knappen bij mij altijd als je lang in metaal freest. Zijn originele dremels.
|
|
|
|
Hondalover19 |
21-8-2004 21:35 |
Posts: 1255 |
euhmmmm je tank lassen met water erin dan zegt hij nog kaboem! water word warm als je last dan krijg je stoom , heel je tank komt bol te staan dan , en met zand eveneens moet je zorgen dat je zand goed droog is , anders heb je weer hetzelfde probleem.Ik heb eens ooit gezien met een grote mazoet tank die ze aan het lassen waren waar schotten instonden .schotten waren vastgelast , en dan zette ze de tank onder HOGE druk, ik weet zelf niet meer hoeveel bar het was altijd veel .Op een keer BAM!!!! Die schotten zaten namelijk verdeelt in de tank ,men ging toen kijken in de tank , schotten zaten geplakt tegen de zijkant van de tank ,waren zo rond als de zijkant .Wat was er gebeurt , er was een klein foutje in een las , gasinsluiting meen ik .Maar een tank moet je ook nie lassen volgens mij , eerder puntlassen ... en 80 ampere voor een uitlaat Dan heb je een uitlaat van 2mm dik ofzo ,altijd rekenen 40amp per 1 mm plaatdikte.ik heb eens ooit een wasbak gelast met de TIG was 1mm dik en daar heb ik zelf 30amp voor gebruikt en het ging nog moeilijk erdoor heen lassen enzo
En overal waar ik kom in de fabrieken zie je wel ergens een hitachi slijpschijf liggen.Die groene zo , ik weet niet welke beter is ofzo maar dat merk kom ik veel tegen .
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 21-8-2004 21:38
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
arie-de-arier |
21-8-2004 21:40 |
Posts: 10000 |
pepe tank ontploft niet met water erin als je gaat lassen hoor heb ik met mn nsr tank gedaan was niks aan de hand, dat de gaten te groot waren om dicht te lassen en dat ie nu nog steeds lek is is een ander verhaal
|
|
Allah is beter |
|
Hondalover19 |
21-8-2004 21:46 |
Posts: 1255 |
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Whoopz0r |
21-8-2004 22:37 |
Posts: 945 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
ach man ga weg...
Heb je wel eens met een normale haakse slijper gesslepen, en daarna met eentje van de aldi?
Echt een ramp, die dingen zijn volgensmij niet gelagerd ofzo. Je komt amper door het materiaal heen, en slijpschijven van b.v 1mm oid houd je nieteens heel! (Laat staan dunnere)
Rotzooi...
Ut is toch echt zo. Ze hadden gewoon spullen gekocht bij aldi omdat het zo goedkoop was, dan maar wat korter er mee doen, maar wat blijkt: het spul houdt het nog lang uit ook
En die slijpschijven zijn puur accesoires. Die zijn altijd brak bij klonen.
MAAR hoe dan ook, ik ga lasapparaat kopen
|
|
Z |
|
damage |
21-8-2004 22:44 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
euhmmmm je tank lassen met water erin dan zegt hij nog kaboem! water word warm als je last dan krijg je stoom , heel je tank komt bol te staan dan , en met zand eveneens moet je zorgen dat je zand goed droog is , anders heb je weer hetzelfde probleem.Ik heb eens ooit gezien met een grote mazoet tank die ze aan het lassen waren waar schotten instonden .schotten waren vastgelast , en dan zette ze de tank onder HOGE druk, ik weet zelf niet meer hoeveel bar het was altijd veel.Op een keer BAM!!!! Die schotten zaten namelijk verdeelt in de tank ,men ging toen kijken in de tank , schotten zaten geplakt tegen de zijkant van de tank ,waren zo rond als de zijkant .Wat was er gebeurt , er was een klein foutje in een las , gasinsluiting meen ik .Maar een tank moet je ook nie lassen volgens mij , eerder puntlassen ... en 80 ampere voor een uitlaat Dan heb je een uitlaat van 2mm dik ofzo ,altijd rekenen 40amp per 1 mm plaatdikte.ik heb eens ooit een wasbak gelast met de TIG was 1mm dik en daar heb ik zelf 30amp voor gebruikt en het ging nog moeilijk erdoor heen lassen enzo
En overal waar ik kom in de fabrieken zie je wel ergens een hitachi slijpschijf liggen.Die groene zo , ik weet niet welke beter is ofzo maar dat merk kom ik veel tegen .
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 21-8-2004 21:38
PuntLASSEN= Thermietlassen = dus lassen
Lijkt me niet dat je een uitlaat puntlast.
|
|
|
|
MC Beuner |
22-8-2004 0:18 |
Posts: 3678 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
euhmmmm je tank lassen met water erin
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 21-8-2004 21:38
dat gaat toch niet? dan koelt de las veel te snel af en dat is niet goed(??)
|
|
Vivatje snor |
|
Hondalover19 |
22-8-2004 0:44 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder
[...]
dat gaat toch niet? dan koelt de las veel te snel af en dat is niet goed(??)
dat gaat wel , hoe denk je anders dat ze onderwaterlassen ???
en ivm puntlassen bedoel ik met lassen echt lassen een snoer leggen , puntlassen is puntjes zetten...
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
-Niellesie- |
22-8-2004 0:45 |
|
Hondalover19 |
22-8-2004 0:45 |
|
Hondalover19 |
22-8-2004 0:47 |
|
damage |
22-8-2004 0:52 |
|
Dit topic is 21365 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 9 van 14
|
|