Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - lasapparaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1285 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21350 - lasapparaat
Pagina 9 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 21365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_2takt_power 21-8-2004 20:40 Print reply

Posts: 6744
nee das waar maar sommige willen toch zon machien gebruiken heel weinig dan kan hetw el maar als je er vaker mee moet werken dan moet je duurdere en beter kopen
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
SIWWN 21-8-2004 20:44 Print reply
Posts: 7079
Idd voor de betere merken (Bosch,Makita,Mahnessman,Metabo enzo enzo..) betaal je gewoon meer als een imitatie dingetje..



Ikzelf heb een Mahnessman slijptol, 15 euro voor betaalt in duitsland en is heel goed spul (nog maar 4 keer gebruikt in een jaar maargoed)

Was in grote loods waar allemaal lui stonden met allerlei gereedschap (zelfs draaibanken)




Dit bericht is ge-edit door SIWWN op 21-8-2004 20:45
 
arie-de-arier 21-8-2004 20:50 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SIWWN

En die slijpdingetjes vliegen int rond, je moet echt je ogen beschermen als je met die dingen bezig bent levensgevaarlijk die dingen..

Laatst was ik bezig met me topcraft dremeltje met een doorslijpschijfje erop breekt dat ding ineens af, vloog tegen me bril aan.... anders zat dat ding in me oog



Met afgebroken schijfjes valt ook nog wel te slijpen



gelukkig heb je dat met een echte dremel niet
 
Allah is beter
Double-oe 21-8-2004 21:12 Print reply

Posts: 265
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor materiaal. Als ik in metaal slijp heb ik ALTIJD een bril op want die schijfjes knappen bij mij altijd als je lang in metaal freest. Zijn originele dremels.
 
Hondalover19 21-8-2004 21:35 Print reply

Posts: 1255
euhmmmm je tank lassen met water erin dan zegt hij nog kaboem! water word warm als je last dan krijg je stoom , heel je tank komt bol te staan dan , en met zand eveneens moet je zorgen dat je zand goed droog is , anders heb je weer hetzelfde probleem.Ik heb eens ooit gezien met een grote mazoet tank die ze aan het lassen waren waar schotten instonden .schotten waren vastgelast , en dan zette ze de tank onder HOGE druk, ik weet zelf niet meer hoeveel bar het was altijd veel.Op een keer BAM!!!! Die schotten zaten namelijk verdeelt in de tank ,men ging toen kijken in de tank , schotten zaten geplakt tegen de zijkant van de tank ,waren zo rond als de zijkant .Wat was er gebeurt , er was een klein foutje in een las , gasinsluiting meen ik .Maar een tank moet je ook nie lassen volgens mij , eerder puntlassen ... en 80 ampere voor een uitlaat Dan heb je een uitlaat van 2mm dik ofzo ,altijd rekenen 40amp per 1 mm plaatdikte.ik heb eens ooit een wasbak gelast met de TIG was 1mm dik en daar heb ik zelf 30amp voor gebruikt en het ging nog moeilijk erdoor heen lassen enzo

En overal waar ik kom in de fabrieken zie je wel ergens een hitachi slijpschijf liggen.Die groene zo , ik weet niet welke beter is ofzo maar dat merk kom ik veel tegen .

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 21-8-2004 21:38
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
arie-de-arier 21-8-2004 21:40 Print reply

Posts: 10000
pepe tank ontploft niet met water erin als je gaat lassen hoor heb ik met mn nsr tank gedaan was niks aan de hand, dat de gaten te groot waren om dicht te lassen en dat ie nu nog steeds lek is is een ander verhaal
 
Allah is beter
Hondalover19 21-8-2004 21:46 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

pepe tank ontploft niet met water erin als je gaat lassen hoor heb ik met mn nsr tank gedaan was niks aan de hand, dat de gaten te groot waren om dicht te lassen en dat ie nu nog steeds lek is is een ander verhaal


haha ja maar ik zou toch maar oppassen .ongevaarlijk is het niet.Bij een mazoet tank , meen ik dat ze ook vullen met water maar daar zat een speciaal ventiel op ofzoiets en daar kruipen ze in de tank en doen ze onderwaterlassen
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Whoopz0r 21-8-2004 22:37 Print reply
Posts: 945
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
ach man ga weg...

Heb je wel eens met een normale haakse slijper gesslepen, en daarna met eentje van de aldi?

Echt een ramp, die dingen zijn volgensmij niet gelagerd ofzo. Je komt amper door het materiaal heen, en slijpschijven van b.v 1mm oid houd je nieteens heel! (Laat staan dunnere)

Rotzooi...

Ut is toch echt zo. Ze hadden gewoon spullen gekocht bij aldi omdat het zo goedkoop was, dan maar wat korter er mee doen, maar wat blijkt: het spul houdt het nog lang uit ook

En die slijpschijven zijn puur accesoires. Die zijn altijd brak bij klonen.

MAAR hoe dan ook, ik ga lasapparaat kopen
 
Z
damage 21-8-2004 22:44 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

euhmmmm je tank lassen met water erin dan zegt hij nog kaboem! water word warm als je last dan krijg je stoom , heel je tank komt bol te staan dan , en met zand eveneens moet je zorgen dat je zand goed droog is , anders heb je weer hetzelfde probleem.Ik heb eens ooit gezien met een grote mazoet tank die ze aan het lassen waren waar schotten instonden .schotten waren vastgelast , en dan zette ze de tank onder HOGE druk, ik weet zelf niet meer hoeveel bar het was altijd veel.Op een keer BAM!!!! Die schotten zaten namelijk verdeelt in de tank ,men ging toen kijken in de tank , schotten zaten geplakt tegen de zijkant van de tank ,waren zo rond als de zijkant .Wat was er gebeurt , er was een klein foutje in een las , gasinsluiting meen ik .Maar een tank moet je ook nie lassen volgens mij , eerder puntlassen ... en 80 ampere voor een uitlaat Dan heb je een uitlaat van 2mm dik ofzo ,altijd rekenen 40amp per 1 mm plaatdikte.ik heb eens ooit een wasbak gelast met de TIG was 1mm dik en daar heb ik zelf 30amp voor gebruikt en het ging nog moeilijk erdoor heen lassen enzo

En overal waar ik kom in de fabrieken zie je wel ergens een hitachi slijpschijf liggen.Die groene zo , ik weet niet welke beter is ofzo maar dat merk kom ik veel tegen .

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 21-8-2004 21:38


PuntLASSEN= Thermietlassen = dus lassen

Lijkt me niet dat je een uitlaat puntlast.
 
MC Beuner 22-8-2004 0:18 Print reply

Posts: 3678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

euhmmmm je tank lassen met water erin
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 21-8-2004 21:38


dat gaat toch niet? dan koelt de las veel te snel af en dat is niet goed(??)
 
Vivatje snor
Hondalover19 22-8-2004 0:44 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder

[...]


dat gaat toch niet? dan koelt de las veel te snel af en dat is niet goed(??)


dat gaat wel , hoe denk je anders dat ze onderwaterlassen ???

en ivm puntlassen bedoel ik met lassen echt lassen een snoer leggen , puntlassen is puntjes zetten...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
-Niellesie- 22-8-2004 0:45 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


dat gaat wel , hoe denk je anders dat ze onderwaterlassen ???

en ivm puntlassen bedoel ik met lassen echt lassen een snoer leggen , puntlassen is puntjes zetten...


dat is bij mijn uitlaat ook gedaan en lekt niet en zit nog goed vast
 
allalallalallalalallalala
Hondalover19 22-8-2004 0:45 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage

[...]


PuntLASSEN= Thermietlassen = dus lassen

Lijkt me niet dat je een uitlaat puntlast.


je hebt mooi verkeerd gelezen ik zei dat je een Tank niet last maar puntlast , een uitlaat heb ik niets gezegt van puntlassen
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 22-8-2004 0:47 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

[...]


dat is bij mijn uitlaat ook gedaan en lekt niet en zit nog goed vast


ja dat kan je doen als oplossing voor als je er rap doorheen gaat puntjes zetten elke keer
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
damage 22-8-2004 0:52 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


je hebt mooi verkeerd gelezen ik zei dat je een Tank niet last maar puntlast , een uitlaat heb ik niets gezegt van puntlassen


ow..ok...mijn fout, had denkik ff fout gelezen.


 

Dit topic is 21365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved