Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21337 - uitlaat maken
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 22-8-2004 18:18 Print reply

Posts: 14825
Ik doe het altijd op papier, met doorzagen enzo wordt je uitlaat per zaagsnede .75mm kleiner ofzo.. vrij veel, en je bouw-onzekerheid is al enorm

Zelfde materiaal toevoegen wordt heel vaak gedaan hoor, b.v bij het oplassen van carters (vind maar eens een vergelijkbare legering als toevoegingsmateriaal he )
 
Hondalover19 22-8-2004 18:20 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Ik doe het altijd op papier, met doorzagen enzo wordt je uitlaat per zaagsnede .75mm kleiner ofzo.. vrij veel, en je bouw-onzekerheid is al enorm

Zelfde materiaal toevoegen wordt heel vaak gedaan hoor, b.v bij het oplassen van carters (vind maar eens een vergelijkbare legering als toevoegingsmateriaal he )


vergelijkbare legering...??? als je gewoon koudgewalst plaatstaal hebt kan je gewoon draad van halfautomaat toch nemen dat is een legering wat je ermee kan lassen of draad voor het tiggen
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
blair 22-8-2004 19:39 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Nee ik ging in dit geval wel uit van een conisch begin stuk hoor.. Daarom zit je met het lengteverschil.

Als je het preciezer wilt doen dan moet je de methode van bell nemen, dus een hoekje eruit halen, aan de andere kant plaatsen en dan 180 graden draaien.

(Een conus kun je niet schuin doorzagen, en draaien zonder dat de hartlijn verandert... )

Tis vrij veel tekenwerk, maar hoe meer aandacht je eraan besteedt.. hoe beter en mooier je resultaat


Uiteraard is ''mijn'' manier niet het beste. Alleen is het de vraag hoeveel tijd je in je uitlaat wilt steken. Misschien kan je die tijd beter gebruiken voor aanpassen van je uitlaat, inkorten, ander konus enz, of een nieuw ontwerp.

Ik denk dat je daar meer winst uit haalt dan een hartlijn die iets afwijkt, of een lengte die iets verschilt. Je hebt zoiezo altijd een fout. Wij je konussen kunnen ook in lengte afwijken enz. En het blijft een benadering. Je weet de exacte uitlaat temp enz toch niet. En met het in kaart brengen van je cilinder heb je ook een fout. Dus de vraag is hoeveel invloed alles op elkaar heeft.

verder kan je op de manier die ik beschreef ook snel zijn. Ik denk dat het globale ontwerp vele malen belangrijker is dan hoe perfect een uitlaat is gelast enz.

MAar je hebt wel gelijk dat je op mijn manier een extra afwijking hebt, daar kom ik niet omheen.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
John Huijben 22-8-2004 19:45 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


dat is zo raar staal...?of is dat gecoated ofzo..?


is electrolitisch verzinkt.
idd niet inademen, is giftig.

de volgende uitlaat voor mijn MT word met 0,7mm blank staal gemaakt.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Hondalover19 22-8-2004 20:04 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

[...]


is electrolitisch verzinkt.
idd niet inademen, is giftig.

de volgende uitlaat voor mijn MT word met 0,7mm blank staal gemaakt.


ahhzo nog een vraagje rvs plaat is dat nadeliger dan gewoon staal plaat?

iemand een ID ?

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 22-8-2004 21:32
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
RS_70_power 22-8-2004 22:07 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


ahhzo nog een vraagje rvs plaat is dat nadeliger dan gewoon staal plaat?

iemand een ID ?

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 22-8-2004 21:32


volgens mij niet want race uitlaten worden van RVS gemaakt



http://www.50cc.nl/2...ts_rgv250.asp~TsMain

het staat er bij STAINLESS STEEL

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 22-8-2004 22:07
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Hondalover19 22-8-2004 22:09 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

[...]


volgens mij niet want race uitlaten worden van RVS gemaakt

afbeelding

http://www.50cc.nl/2...ts_rgv250.asp~TsMain


ahzoo en krijg je ook een veel mooier uiterlijk van uitlaat wat meer bling bling

maar euhm stainless steel kan ook inox zijn ha
dat is ook stainless steel

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 22-8-2004 22:11
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
RS_70_power 22-8-2004 22:13 Print reply

Posts: 1990
jah zou best inox kunnen zijn , maar ik denk het niet , denk gewoon dat het RVS is want dat is ook de algemene vertalling van Stainless steel
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Hondalover19 22-8-2004 22:17 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

jah zou best inox kunnen zijn , maar ik denk het niet , denk gewoon dat het RVS is want dat is ook de algemene vertalling van Stainless steel



JL EXH. SUZUKI RGV250 91-99 INOX - CARBON is het ook dus maarja boeit ff niet
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hans F 22-8-2004 22:27 Print reply
Posts: 4326
tja, ontwerp jij maar eventjes je eigen formule voor het gebruik bouwen van uitlaten van rvs.......
 
Hondalover19 22-8-2004 22:30 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

tja, ontwerp jij maar eventjes je eigen formule voor het gebruik bouwen van uitlaten van rvs.......


welke formule is toch net hetzelfde als staal
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hans F 22-8-2004 22:32 Print reply
Posts: 4326
nope
 
Hondalover19 22-8-2004 22:35 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

nope


pff ik word gek , ik neem koudgewalst ijzer gewoon
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
DT-prutser 22-8-2004 22:35 Print reply
Posts: 22
Dat programma voor het berekenen van de uitlaat, hoe heet dat en waar hebben jullie het vandaan gehaald?
Of hebben jullie dat formulier ingevult op die Kreidler site? Die maakt dan gratis een berekening ofzo?

En dat programma voor het uittekenen van de uitlaat, dat Cone ofzo, waar is dat te krijgen?

Lijkt me ook wel eens leuk om een uitlaatje te maken namelijk.....gewoon eens kijken of het wat wordt.......
 
Hondalover19 22-8-2004 22:41 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-prutser

Dat programma voor het berekenen van de uitlaat, hoe heet dat en waar hebben jullie het vandaan gehaald?
Of hebben jullie dat formulier ingevult op die Kreidler site? Die maakt dan gratis een berekening ofzo?

En dat programma voor het uittekenen van de uitlaat, dat Cone ofzo, waar is dat te krijgen?

Lijkt me ook wel eens leuk om een uitlaatje te maken namelijk.....gewoon eens kijken of het wat wordt.......


ik heb zelf geprobeerd met een uitlaat prog . maar dat kwam ik niet zo goed uit was nl. een beetje lang ergens verkeerde berekening gemaakt , en anders mailtje naar luc foekema , nog een paar daagjes en dan kwam mijn uitslag gemailt en cone en uitlaat prog. enzo heb ik van overal zo'n beetje van 2stroke tuning site meen ik ben niet meer zeker
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 6397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved