Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #21337 - uitlaat maken
|
Pagina 4 van 5
|
Dit topic is 6397 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Neonlampje |
22-8-2004 18:18 |
Posts: 14825 |
Ik doe het altijd op papier, met doorzagen enzo wordt je uitlaat per zaagsnede .75mm kleiner ofzo.. vrij veel, en je bouw-onzekerheid is al enorm
Zelfde materiaal toevoegen wordt heel vaak gedaan hoor, b.v bij het oplassen van carters (vind maar eens een vergelijkbare legering als toevoegingsmateriaal he )
|
|
|
|
Hondalover19 |
22-8-2004 18:20 |
Posts: 1255 |
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
blair |
22-8-2004 19:39 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Nee ik ging in dit geval wel uit van een conisch begin stuk hoor.. Daarom zit je met het lengteverschil.
Als je het preciezer wilt doen dan moet je de methode van bell nemen, dus een hoekje eruit halen, aan de andere kant plaatsen en dan 180 graden draaien.
(Een conus kun je niet schuin doorzagen, en draaien zonder dat de hartlijn verandert... )
Tis vrij veel tekenwerk, maar hoe meer aandacht je eraan besteedt.. hoe beter en mooier je resultaat
Uiteraard is ''mijn'' manier niet het beste. Alleen is het de vraag hoeveel tijd je in je uitlaat wilt steken. Misschien kan je die tijd beter gebruiken voor aanpassen van je uitlaat, inkorten, ander konus enz, of een nieuw ontwerp.
Ik denk dat je daar meer winst uit haalt dan een hartlijn die iets afwijkt, of een lengte die iets verschilt. Je hebt zoiezo altijd een fout. Wij je konussen kunnen ook in lengte afwijken enz. En het blijft een benadering. Je weet de exacte uitlaat temp enz toch niet. En met het in kaart brengen van je cilinder heb je ook een fout. Dus de vraag is hoeveel invloed alles op elkaar heeft.
verder kan je op de manier die ik beschreef ook snel zijn. Ik denk dat het globale ontwerp vele malen belangrijker is dan hoe perfect een uitlaat is gelast enz.
MAar je hebt wel gelijk dat je op mijn manier een extra afwijking hebt, daar kom ik niet omheen.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
John Huijben |
22-8-2004 19:45 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]
dat is zo raar staal...?of is dat gecoated ofzo..?
is electrolitisch verzinkt.
idd niet inademen, is giftig.
de volgende uitlaat voor mijn MT word met 0,7mm blank staal gemaakt.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Hondalover19 |
22-8-2004 20:04 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
is electrolitisch verzinkt.
idd niet inademen, is giftig.
de volgende uitlaat voor mijn MT word met 0,7mm blank staal gemaakt.
ahhzo nog een vraagje rvs plaat is dat nadeliger dan gewoon staal plaat?
iemand een ID ?
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 22-8-2004 21:32
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
RS_70_power |
22-8-2004 22:07 |
|
Hondalover19 |
22-8-2004 22:09 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
[...]
volgens mij niet want race uitlaten worden van RVS gemaakt
afbeelding
http://www.50cc.nl/2...ts_rgv250.asp~TsMain
ahzoo en krijg je ook een veel mooier uiterlijk van uitlaat wat meer bling bling
maar euhm stainless steel kan ook inox zijn ha
dat is ook stainless steel
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 22-8-2004 22:11
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
RS_70_power |
22-8-2004 22:13 |
Posts: 1990 |
jah zou best inox kunnen zijn , maar ik denk het niet , denk gewoon dat het RVS is want dat is ook de algemene vertalling van Stainless steel
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
Hondalover19 |
22-8-2004 22:17 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power
jah zou best inox kunnen zijn , maar ik denk het niet , denk gewoon dat het RVS is want dat is ook de algemene vertalling van Stainless steel
JL EXH. SUZUKI RGV250 91-99 INOX - CARBON is het ook dus maarja boeit ff niet
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Hans F |
22-8-2004 22:27 |
Posts: 4326 |
tja, ontwerp jij maar eventjes je eigen formule voor het gebruik bouwen van uitlaten van rvs.......
|
|
|
|
Hondalover19 |
22-8-2004 22:30 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
tja, ontwerp jij maar eventjes je eigen formule voor het gebruik bouwen van uitlaten van rvs.......
welke formule is toch net hetzelfde als staal
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Hans F |
22-8-2004 22:32 |
|
Hondalover19 |
22-8-2004 22:35 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
nope
pff ik word gek , ik neem koudgewalst ijzer gewoon
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
DT-prutser |
22-8-2004 22:35 |
Posts: 22 |
Dat programma voor het berekenen van de uitlaat, hoe heet dat en waar hebben jullie het vandaan gehaald?
Of hebben jullie dat formulier ingevult op die Kreidler site? Die maakt dan gratis een berekening ofzo?
En dat programma voor het uittekenen van de uitlaat, dat Cone ofzo, waar is dat te krijgen?
Lijkt me ook wel eens leuk om een uitlaatje te maken namelijk.....gewoon eens kijken of het wat wordt.......
|
|
|
|
Hondalover19 |
22-8-2004 22:41 |
Posts: 1255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT-prutser
Dat programma voor het berekenen van de uitlaat, hoe heet dat en waar hebben jullie het vandaan gehaald?
Of hebben jullie dat formulier ingevult op die Kreidler site? Die maakt dan gratis een berekening ofzo?
En dat programma voor het uittekenen van de uitlaat, dat Cone ofzo, waar is dat te krijgen?
Lijkt me ook wel eens leuk om een uitlaatje te maken namelijk.....gewoon eens kijken of het wat wordt.......
ik heb zelf geprobeerd met een uitlaat prog . maar dat kwam ik niet zo goed uit was nl. een beetje lang ergens verkeerde berekening gemaakt , en anders mailtje naar luc foekema , nog een paar daagjes en dan kwam mijn uitslag gemailt en cone en uitlaat prog. enzo heb ik van overal zo'n beetje van 2stroke tuning site meen ik ben niet meer zeker
|
|
Honda The Power Of My Wet Dreams !! |
|
Dit topic is 6397 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 5
|
|