Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21337 - uitlaat maken
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6368 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tsxdude AKU MicheL 22-8-2004 14:38 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

rvs was toch nadelig voor een 2takt pijp? omdat het de warmte vasthoud?


Wrom zijn koelribben van de meeste cilinders dat van alu?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Hondalover19 22-8-2004 16:40 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Wrom zijn koelribben van de meeste cilinders dat van alu?


omdat het de warmte snel opneemt en snel vrijlaat ? was ook al aan het denken als dunner plaatdikte beter is , plaat van een soepblik is zo'n 0.3-0.4mm dik dacht ik zo gemeten te hebben ... maar dat kan je alleen solderen , + je pijp word warmer en dan smelt je soldeer terug los denk ik... uitlaat temp ligt +/- 500-600?C tin smelt bij +/- 190?C ligt eraan welke legering en of je zacht soldeer doet of hard soldeer ,maar ben nu eens aan het zien in de boek ........
en ik heb gevonden hardsoldeer met kopersoldeer een legering van Cu46-50 ,Ni 8.0-11.0 , Si 0.1 - 0.3 , Zn rest(L-Cu-Ni10Zn42)
Smelt pas bij 920?C en stolt bij 890?C Schikbaar voor staal , voor spleet en voegen te solderen ... Mss dat dit een oplossing is ?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Joostvdw 22-8-2004 16:50 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


omdat het de warmte snel opneemt en snel vrijlaat ? was ook al aan het denken als dunner plaatdikte beter is , plaat van een soepblik is zo'n 0.3-0.4mm dik dacht ik zo gemeten te hebben ... maar dat kan je alleen solderen , + je pijp word warmer en dan smelt je soldeer terug los denk ik... uitlaat temp ligt +/- 500-600?C tin smelt bij +/- 190?C ligt eraan welke legering en of je zacht soldeer doet of hard soldeer ,maar ben nu eens aan het zien in de boek ........
en ik heb gevonden hardsoldeer met kopersoldeer een legering van Cu46-50 ,Ni 8.0-11.0 , Si 0.1 - 0.3 , Zn rest(L-Cu-Ni10Zn42)
Smelt pas bij 920?C en stolt bij 890?C Schikbaar voor staal , voor spleet en voegen te solderen ... Mss dat dit een oplossing is ?


nope, want die soldeerlassen breken dan door de trillingen van de uitlaat
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hondalover19 22-8-2004 16:55 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


nope, want die soldeerlassen breken dan door de trillingen van de uitlaat


als de soldeerlassen niet smelten of niet in deegachtige toestand komen ( wat nl. rond de 890?C zal liggen) dan komen die lassen niet los door trillingen ofwel maak je verstevigingen buiten op de pijp ... Maar dit word toch niet gedaan omdat in de race ect. die temp van 500-600? toch veel hoger is denk ik...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Joostvdw 22-8-2004 16:58 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


als de soldeerlassen niet smelten of niet in deegachtige toestand komen ( wat nl. rond de 890?C zal liggen) dan komen die lassen niet los door trillingen ofwel maak je verstevigingen buiten op de pijp ... Maar dit word toch niet gedaan omdat in de race ect. die temp van 500-600? toch veel hoger is denk ik...


Ik zag pas op een site een 2t motor, die had uitlaatgasssen van 450 graden, dus ik denk opzich dat je soldeerlassen niet smelten of zacht worden

soldeerlassen zijn echt zwak hoor, maar als jij je uitlaat wilt solderen, leef je uit.soldeerlassen zijn namelijk broos, het metaal word aan elkaar geplakt zegmaar ipv aan elkaar gesmolten, daardoor blijft het zwakker
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hondalover19 22-8-2004 16:58 Print reply

Posts: 1255
Was ook maar een gedacht ,
BTW. uitlaat lassen van 0.8mm dik of 0.5 mm
Met welk toevoeg wordt dit het beste gedaan ?
Gewoon staal toevoeg van 0.8mm ofzo?
Want ik zie dat de meeste messing er voor gebruiken ...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
PRO TUNING 22-8-2004 17:14 Print reply

Posts: 4000
Neem 0.8 mm dieptrek plaatwerk en las het autogeen.

Gebruik als toevoeging smalle 1-2 mm strookjes van het zelfde plaat als waar je je uitlaat van maakt.
 
Joostvdw 22-8-2004 17:16 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Neem 0.8 mm dieptrek plaatwerk en las het autogeen.

Gebruik als toevoeging smalle 1-2 mm strookjes van het zelfde plaat als waar je je uitlaat van maakt.


autogeen...das toch solderen met een gasbrander op sterioden oid?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hondalover19 22-8-2004 17:27 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Neem 0.8 mm dieptrek plaatwerk en las het autogeen.

Gebruik als toevoeging smalle 1-2 mm strookjes van het zelfde plaat als waar je je uitlaat van maakt.


nee ik ga het met TIG lassen en neem koudgewalste plaat van 0.8 mm denk ik .
En euhm zelfde plaat nemen ??Mijn lassen moeten liefst sterker zijn als mijn plaat zelf
dus liefst toevoegmateriaal , ma kweet zelf niemeer welke dikte er nog te krijgen , ik gebruik meestal 1.2mm 1.0 en 0.8 is er ook maar dat is dan voor Mig Mag maar die zijn ook los te verkrijgen in staven alleen dunner weet ik het niet maar ig zal eens gaan zoeken op een site van lasapparaten ofzo
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
John Huijben 22-8-2004 17:59 Print reply

Posts: 2433
0,4 lijkt me een slecht idee idd.
je zit met een behoorlijke temperatuur ( rond de 500 graden )
en vergeet de trillingen niet, vergis je daar niet in das best erg.
en daarbij komen nog trillingen van het rijden.

dit is een uitlaat van een vriend van mij, ik heb de gegevens van de cilinder naar luc f gestuurt en met cone 1.2 uitgeprint op papier.
hij heeft die uitslagen nagezeegd ( decoupeerzaag ) op 0,8mm plaatstaal.
vervolgens on een buis heen geklopt en daarna met co2 aan elkaar gelast.

foto :



 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
PRO TUNING 22-8-2004 17:59 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Neem 0.8 mm dieptrek plaatwerk en las het autogeen.

Gebruik als toevoeging smalle 1-2 mm strookjes van het zelfde plaat als waar je je uitlaat van maakt.


Professionele uitlaten bouwers lassen meestal autogeen en gebruiken strookjes plaat als toevoeging voor het mooiste en beste resultaat.
 
Hondalover19 22-8-2004 18:06 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]


Professionele uitlaten bouwers lassen meestal autogeen en gebruiken strookjes plaat als toevoeging voor het mooiste en beste resultaat.


ik weet niet wat jij professioneel noemt
Maar ten eerste autogeen lassen is OUD
Tig lassen is het vernieuwde proces van autogeen lassen en is Veeel fijner T.O.V. autogeen .Autogeen lassen breng je veeel te veel warmte in , waarbij het TIG lassen dit veel beter te controleren En je kan veel fijnere en dunnere lassen leggen met een TIG.
Toevoegen met hetzelfde staalsoort weet niet of dit mooier is beter alleszins niet.Er word niet voor nix speciale legeringen in toevoegmateriaal gedaan , en er word niet voor nix gelast met dit materiaal omdat het nu eenmaal sterker is als het moedermateriaal.Mooiere lassen dat ligt alleen aan je lasinstelling en je lasmethode ik kan met tig lassen ook lelijke lassen of heel mooie ...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Hondalover19 22-8-2004 18:09 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

0,4 lijkt me een slecht idee idd.
je zit met een behoorlijke temperatuur ( rond de 500 graden )
en vergeet de trillingen niet, vergis je daar niet in das best erg.
en daarbij komen nog trillingen van het rijden.

dit is een uitlaat van een vriend van mij, ik heb de gegevens van de cilinder naar luc f gestuurt en met cone 1.2 uitgeprint op papier.
hij heeft die uitslagen nagezeegd ( decoupeerzaag ) op 0,8mm plaatstaal.
vervolgens on een buis heen geklopt en daarna met co2 aan elkaar gelast.

foto :

afbeelding



dat is zo raar staal...?of is dat gecoated ofzo..?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Neonlampje 22-8-2004 18:12 Print reply

Posts: 14825
ja, komen leuke dampen vanaf als je het last.. niet inademen

Toevoeg materiaal zou ik wel van hetzelfde materiaal doen, wordt veeel mooier...

En niets zwakker dan andere lassen hoor
 
Hondalover19 22-8-2004 18:16 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

ja, komen leuke dampen vanaf als je het last.. niet inademen

Toevoeg materiaal zou ik wel van hetzelfde materiaal doen, wordt veeel mooier...

En niets zwakker dan andere lassen hoor


ja kheb al genoeg van die dampen ingeademt is niet leuk hehe

kweet niet zelfde materiaal ... heb nog nooit ergens zien doen , ik zal wel zien hoe het lukt. Btw die conussen zagen ect. punt je die eerst aaneen en dan doorzagen?of als je ze uitknipt dan uitteken volgens doorgezaagde hoek zo..?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 6368 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved