Wat je zegt klopt helemaal Het brommertje trekt nog zeer snel op (voor een standaard dingetje) en kan idd niet harder dan 40 km/h :P en hij heeft idd een sterk motortje. Ik stond trouwens in Frutigen (Berner Oberland)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk
heey,
jah dat ding ken ik, heb er geen specificaties van. Het is een Zwitsers merk dat zich speciaal richt op het maken van Mofas (zegmaar... Zwitserse snor) en Mopeds voor in de bergen. Ze zijn klein, 6 liter tankje (zei iemand ooit) en ze zijn heel sterk. Van de top moet je niet meer verwachten dan een zo'n 50 km/uur, als hij dat al haalt. In Zwitserland rijdt bijna iedereen er op... het is of een Turbo of een Cilo of een Pony... naja sinds kort dus Turbo of Cilo
En ter informatie... die Pony's enzow verroesten echt NIET makkelijk... ik kom al heel lang in Zwitserland en bij Brig staat zo'n ding al 3 jaar stil... zit nog maar weinig roest op. Zijn gewoon hele degelijke dingen, built to last.
Verzekeren in Nederland? Ik vrees het ergste... staat geen goedkeuringsmerk van Nederland in en daar zullen ze ook erg moeilijk over doen. Zelfde probleem als met de NS1 en de MBX(50) enz. Aan de andere kant zul je met zo'n ding ook niet zo gauw aangehouden worden... misschien moet je kijken of je niet ergens je framenummer over kan laten tikken dat je hem onder een ander nummer verzekert?
Veel plezier ermee iig...
en waar zat je? Rh?nedal?
Dit bericht is ge-edit door benjamingroenewoud op 19-8-2004 17:04
Wat je zegt klopt helemaal Het brommertje trekt nog zeer snel op (voor een standaard dingetje) :P en hij heeft idd een sterk motortje. Ik stond trouwens in Frutigen (Berner Oberland)[...]
ken ik wel jah dat was net over de berg waar wij zaten. Buurt van Lenk, richting Aletschgletscher, nog gewandeld, zeer mooi skigebied ook. Super, super, total toll
Dit bericht is ge-edit door ClassicPielk op 19-8-2004 17:06
Hier heb ik even wat foto's gezet Zo als je ziet is het uitlaatje een beetje verroest maar daar zet ik binnenkort een proma gp'tje op voor puch. Die loopt via de linkerkant, maar daar las ik wel een beugeltje voor. Tankje en bagagerekje heb ik trouwens al zelf gespoten.
ik heb net wat gevonden op de site van pony en het is officieel ook een cros model en het schijnt dat je er in Zwitserland al op je 14e op mag rijden Vinden jullie trouwens dat ik hem orgineel moet houden of een mooi race-stuurtje enz erop?
hmm ja je hebt ook wel gelijk.. ik had het stuur van mn tsx er al opgezet en nu is die ontzettend laag.. orgineel houden is toch mooier dan heb je tenminste een echt Zwitserse brommer
geinige dingen echt je ziet echt iedereen erop in Zwitserland... de rest is allemaal lichte motor (125 cc) of gewoon motor. Bijna geen scoots, gelukkig nog altijd t? veel, maar toch...