Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 1 of 2 zuigerveren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21310 - 1 of 2 zuigerveren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ellentje 18-8-2004 23:59 Print topicpost
Posts: 19
hoi,
ik wou ff weten wat het verschil is van 1 segment en 2 segmenten op een zuiger?
dankje

Dit bericht is ge-edit door SkaBla [Pim] op 19-8-2004 11:16
 

Marthin 19-8-2004 0:10 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ellentje

hoi,
ik wou ff weten wat het verschil is van 1 segment en 2 segmenten op een zuiger?
dankje


verschil tussen 1 of 2 zuigerveren?



Dit bericht is ge-edit door Marthin op 19-8-2004 0:10
 
ironbird 19-8-2004 0:22 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


verschil tussen 1 of 2 zuigerveren?



Dit bericht is ge-edit door Marthin op 19-8-2004 0:10


ja

en verschil is dat 1 zuigerveer minder weerstand heeft maar sneller moet vervangen worden omdat je anders te weinig compressie overhoudt
(dat is wat ik altijd al heb ged8 iig)
 
Marthin 19-8-2004 0:23 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird

[...]


ja

en verschil is dat 1 zuigerveer minder weerstand heeft maar sneller moet vervangen worden omdat je anders te weinig compressie overhoudt
(dat is wat ik altijd al heb ged8 iig)


dat heb ik ook gemerkt ja.

doe mij maar een zuiger met 2 veren.

Dit bericht is ge-edit door Marthin op 19-8-2004 0:23
 
John Huijben 19-8-2004 11:10 Print reply

Posts: 2433
wrom zoudtie nouweer sneller zijn.
zoveel wrijving heeft een zuigerveer ook weer niet hoor
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Joostvdw 19-8-2004 11:17 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

wrom zoudtie nouweer sneller zijn.
zoveel wrijving heeft een zuigerveer ook weer niet hoor


het is natuurlijk wel van belang, de zuigerveer is tenslotte het enige wat de wand raakt, dus of dat contact oppervlak 2x 1mm is of 1x 1mm, dat scheelt echt wel

of het merkbaar is weet ik niet, maar theoretisch is er wel een verschil
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
bart de scootergek 19-8-2004 11:33 Print reply

Posts: 8916
dit zou ook het enigste verschil zijn tussen de malossi80 en de mhr80 voor derbi, kijk dat topic eens door, staat volgens mij ook wat in.

en het lijkt me dat er dan minder weerstand is, maar je hebt wel minder vermogen in de lage toeren, dacht dat het boven de zoveel toeren niet meer uitmaakte. daarom rijden de meeste crossers ook met ??n zuigerveer.
 
Honda RC-33
derbi_freak 19-8-2004 11:53 Print reply

Posts: 414
ja met 1 zuigerveer ga je beter heb ik al gehoord, je zou sneller op toeren komen
 
Carlo_RS 19-8-2004 11:56 Print reply
Posts: 139
de fabrieken maken die cilinders met 1 of 2 zuigerveren omdat het volgens hun het beste is. Ga je hier aan kutten of veranderen dan merk je dat van zelf wel als die helemaal dood loopt
 
bart de scootergek 19-8-2004 11:59 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Carlo_RS

de fabrieken maken die cilinders met 1 of 2 zuigerveren omdat het volgens hun het beste is. Ga je hier aan kutten of veranderen dan merk je dat van zelf wel als die helemaal dood loopt


verklaar je verhaal dan eens bij de malossi80 en de mhr80 voor derbi


 
Honda RC-33
JIMMY 19-8-2004 13:14 Print reply

Posts: 2765
Die hebben ook L-veren waarschijnlijk?

btw, ik zou er gewoon lekker 2 veren op zetten.. die onderste geeft warmte af, en schraapt olie weg ofzo..

met 1 zuigerveer heb je volgens mij ook compressieverlies, maar dat merk je alleen in lage toeren..

Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 19-8-2004 13:19
 
Carlo_RS 19-8-2004 13:20 Print reply
Posts: 139
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


verklaar je verhaal dan eens bij de malossi80 en de mhr80 voor derbi




nou ik heb met beide een keertje gereden en die mhr 80 komt gewoon veel sneller op toeren dan de malossi 80

 
[RRT] Lost-P 19-8-2004 13:21 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Carlo_RS

[...]


nou ik heb met beide een keertje gereden en die mhr 80 komt gewoon veel sneller op toeren dan de malossi 80




ligt miss. ook klein beetje aan de rest vd setup he .....(maar snap je punt )
 
Chille Tune shit dan
bart de scootergek 19-8-2004 13:22 Print reply

Posts: 8916
ja maar je zegt net dat een cilinder ontworpen is op 1 of 2 zuigerveren, en dat als je het veranderd dat het kapot loopt, dat is het geval van derbi niet, en ik liet zien dat je onzin lulde en vroeg niet naar je ervaring met die cilinder.
 
Honda RC-33
Carlo_RS 19-8-2004 13:25 Print reply
Posts: 139
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

ja maar je zegt net dat een cilinder ontworpen is op 1 of 2 zuigerveren, en dat als je het veranderd dat het kapot loopt, dat is het geval van derbi niet, en ik liet zien dat je onzin lulde en vroeg niet naar je ervaring met die cilinder.


ik bedoelde dat zo, dat als die uit de doos komt dat je hem gewoon zo moet laten en niet op een zuiger waar 2 veren op moeten 1 veer op moet zetten.
 
Tsxdude AKU MicheL 19-8-2004 13:34 Print reply

Posts: 10676
Ookal heb ik een zuiger met 2 zuigerveerlopen erinzitten rij meestal alleen met de bovenste...

Kvind het een fijner idee, niet dat er met 2 zuigerveren iets mis is...
Minder contact met de wand, minder wrijving is minder warmte, zuiger is lichter...
Maar dat is alleen maar theoretish gezien weet niet of je het op de weg zult merken daarvoor zou je een keer testbank moeten nemen...

Maar als je standaard enkele zuigerveren zuigers ziet, die je dat de enkele zuigerveer net onder de top van zuiger zit...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 1917 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved