Marthin |
19-8-2004 0:10 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ellentje
hoi,
ik wou ff weten wat het verschil is van 1 segment en 2 segmenten op een zuiger?
dankje
verschil tussen 1 of 2 zuigerveren?
Dit bericht is ge-edit door Marthin op 19-8-2004 0:10
|
|
|
|
ironbird |
19-8-2004 0:22 |
Posts: 1096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]
verschil tussen 1 of 2 zuigerveren?
Dit bericht is ge-edit door Marthin op 19-8-2004 0:10
ja
en verschil is dat 1 zuigerveer minder weerstand heeft maar sneller moet vervangen worden omdat je anders te weinig compressie overhoudt
(dat is wat ik altijd al heb ged8 iig)
|
|
|
|
Marthin |
19-8-2004 0:23 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ironbird
[...]
ja
en verschil is dat 1 zuigerveer minder weerstand heeft maar sneller moet vervangen worden omdat je anders te weinig compressie overhoudt
(dat is wat ik altijd al heb ged8 iig)
dat heb ik ook gemerkt ja.
doe mij maar een zuiger met 2 veren.
Dit bericht is ge-edit door Marthin op 19-8-2004 0:23
|
|
|
|
John Huijben |
19-8-2004 11:10 |
Posts: 2433 |
wrom zoudtie nouweer sneller zijn.
zoveel wrijving heeft een zuigerveer ook weer niet hoor
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Joostvdw |
19-8-2004 11:17 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
wrom zoudtie nouweer sneller zijn.
zoveel wrijving heeft een zuigerveer ook weer niet hoor
het is natuurlijk wel van belang, de zuigerveer is tenslotte het enige wat de wand raakt, dus of dat contact oppervlak 2x 1mm is of 1x 1mm, dat scheelt echt wel
of het merkbaar is weet ik niet, maar theoretisch is er wel een verschil
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
bart de scootergek |
19-8-2004 11:33 |
Posts: 8916 |
dit zou ook het enigste verschil zijn tussen de malossi80 en de mhr80 voor derbi, kijk dat topic eens door, staat volgens mij ook wat in.
en het lijkt me dat er dan minder weerstand is, maar je hebt wel minder vermogen in de lage toeren, dacht dat het boven de zoveel toeren niet meer uitmaakte. daarom rijden de meeste crossers ook met ??n zuigerveer.
|
|
Honda RC-33 |
|
derbi_freak |
19-8-2004 11:53 |
Posts: 414 |
ja met 1 zuigerveer ga je beter heb ik al gehoord, je zou sneller op toeren komen
|
|
|
|
Carlo_RS |
19-8-2004 11:56 |
Posts: 139 |
de fabrieken maken die cilinders met 1 of 2 zuigerveren omdat het volgens hun het beste is. Ga je hier aan kutten of veranderen dan merk je dat van zelf wel als die helemaal dood loopt
|
|
|
|
bart de scootergek |
19-8-2004 11:59 |
|
JIMMY |
19-8-2004 13:14 |
Posts: 2765 |
Die hebben ook L-veren waarschijnlijk?
btw, ik zou er gewoon lekker 2 veren op zetten.. die onderste geeft warmte af, en schraapt olie weg ofzo..
met 1 zuigerveer heb je volgens mij ook compressieverlies, maar dat merk je alleen in lage toeren..
Dit bericht is ge-edit door JIMMY op 19-8-2004 13:19
|
|
|
|
Carlo_RS |
19-8-2004 13:20 |
Posts: 139 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
verklaar je verhaal dan eens bij de malossi80 en de mhr80 voor derbi
nou ik heb met beide een keertje gereden en die mhr 80 komt gewoon veel sneller op toeren dan de malossi 80
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
19-8-2004 13:21 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Carlo_RS
[...]
nou ik heb met beide een keertje gereden en die mhr 80 komt gewoon veel sneller op toeren dan de malossi 80
ligt miss. ook klein beetje aan de rest vd setup he .....(maar snap je punt )
|
|
Chille Tune shit dan |
|
bart de scootergek |
19-8-2004 13:22 |
Posts: 8916 |
ja maar je zegt net dat een cilinder ontworpen is op 1 of 2 zuigerveren, en dat als je het veranderd dat het kapot loopt, dat is het geval van derbi niet, en ik liet zien dat je onzin lulde en vroeg niet naar je ervaring met die cilinder.
|
|
Honda RC-33 |
|
Carlo_RS |
19-8-2004 13:25 |
Posts: 139 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
ja maar je zegt net dat een cilinder ontworpen is op 1 of 2 zuigerveren, en dat als je het veranderd dat het kapot loopt, dat is het geval van derbi niet, en ik liet zien dat je onzin lulde en vroeg niet naar je ervaring met die cilinder.
ik bedoelde dat zo, dat als die uit de doos komt dat je hem gewoon zo moet laten en niet op een zuiger waar 2 veren op moeten 1 veer op moet zetten.
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
19-8-2004 13:34 |
Posts: 10676 |
Ookal heb ik een zuiger met 2 zuigerveerlopen erinzitten rij meestal alleen met de bovenste...
Kvind het een fijner idee, niet dat er met 2 zuigerveren iets mis is ...
Minder contact met de wand, minder wrijving is minder warmte, zuiger is lichter...
Maar dat is alleen maar theoretish gezien weet niet of je het op de weg zult merken daarvoor zou je een keer testbank moeten nemen...
Maar als je standaard enkele zuigerveren zuigers ziet, die je dat de enkele zuigerveer net onder de top van zuiger zit...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|