Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - max. toerental c3 lagers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #21307 - max. toerental c3 lagers
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gpr 18-8-2004 21:44 Print topicpost
Posts: 52
Ok weer een std. vraag maar heb de search al gebruikt...

Ik heb sinds mn revisie ( derbi gpr ) zon 800 km gereden.

Setup:

doppler cilinder icm std uitlaat voor inrijden en het hoefde tocht niet snel. Maar na een tijdje begint dat te vervelen dus zelf een uitlaat berekend * vrij hoogtoerig *. begon pas te trekken bij 10 k tot de 14 k. t ging schuw hard en er was niet mee te rijden omdat k onder de 10 k geen vermogen meer heb/had. Nu zou ik vandaag even naar een naburig dorp rijden maar omdat daar nogal veel politie is had ik mn std uitlaat er maar ondergeschroefd. Nu rijd ik zon 25 km en hoor in eens wat gejank ( net over er een lager stuk was ) Ik kom thuis voel aan mn vliegwiel. MinIme speling hij was nog warm. Hoe kan dit heb de lagers er niet met grof geweld ingebeukt. Aan de smering ligt het ook niet en de krukas is ook nog recht. Het waren c3 lagers misschien te veel toeren?

bvd
 

Tsxdude AKU MicheL 18-8-2004 21:47 Print reply

Posts: 10676
C3 kan 14000rmp aan en C4 tot 16000rpm, maar dan zijn enkel richtlijnen...

Als jij echt 14k rpm draait ( wat mij een beetje onwaarschijnlijk lijkt) zou ik C4 lagers nemen...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
SIWWN 18-8-2004 21:49 Print reply
Posts: 7079
Wie weet trouwens wat voor lagers er in een uitlaatgas turbo zitten?
 
Joscross 18-8-2004 21:50 Print reply

Posts: 12501
Glijlagers.
C3 lagers kunnen oliegesmeerd trouwens 15k aan

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 18-8-2004 21:52
 
mBeter 18-8-2004 21:50 Print reply

Posts: 983
dubbel en glij lagers, contstant gekoeld en gesmeerd door motorolie
 
gSuper?
gpr 18-8-2004 21:53 Print reply
Posts: 52
soms even 14 k maar niet constand of zo misschien 3 seconden gedaan en toen waren ze gaar..

 
Hans F 18-8-2004 21:55 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gpr

. Aan de smering ligt het ook niet en de krukas is ook nog recht. Het waren c3 lagers misschien te veel toeren?

bvd


wat voor olie? welke mengverhouding?
 
gpr 18-8-2004 22:01 Print reply
Posts: 52
1 op 45 doe ik altijd niet via de oliepomp maar gewoon in de tank dus dat zit goed. btw castrol tts vol synt.

 
Joscross 18-8-2004 22:02 Print reply

Posts: 12501
ALs je ?cht 14k maakt is dat wel vrij zuinig gesmeerd hoor
 
Rudy 18-8-2004 22:06 Print reply

Posts: 3471
Gewoon zoeken op de site van skf, kun je ook de levenduur uitrekenen etc (voor gevordenden )
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
kpotappel86 18-8-2004 22:29 Print reply

Posts: 2679
moet toch makkelijk kunne joh ik rij met 11.000 en 70cc
eerst met 12.000 50cc 72 tandwiel achter...

staat al 20.000 op bijna... niets loos... en dan zou 14.000 nog geen 800km volhouden lijkt me stug hoor

dus weer reviseren 1:40 smeren

en trouwens als je dan echt 14k draait lijkt me erg veel je toerenteller gaat maar tot 12.000 toch dus is maar een schatting die 14.000 toch...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Bullet 18-8-2004 22:35 Print reply

Posts: 12150
je moet je toerenteller niet zo geloven
 
**My BungHole Will Speak Now**
Blijhoofd 18-8-2004 22:55 Print reply

Posts: 7378
ik zat pas met een maat van mij te lullen en die beweerde dat tie in plaats van 2 kogellagers 2 nnaaldlagers had zitten dus ipv balletjes naalden en dat dat veel beter was kan dat?
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Joostvdw 18-8-2004 22:57 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

ik zat pas met een maat van mij te lullen en die beweerde dat tie in plaats van 2 kogellagers 2 nnaaldlagers had zitten dus ipv balletjes naalden en dat dat veel beter was kan dat?


naaldlagers als krukaslagers? dan moeten die naalden wel verrekte groot/dik zijn, waardoor je contact oppervlak groter word en dus waarschijnlijk alleen maar meer slijt...

EDIT: 700ste post

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 18-8-2004 23:06
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Marthin 18-8-2004 22:58 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

ik zat pas met een maat van mij te lullen en die beweerde dat tie in plaats van 2 kogellagers 2 nnaaldlagers had zitten dus ipv balletjes naalden en dat dat veel beter was kan dat?


vraag ff of ie er nog ??n kent

 
Jarco 18-8-2004 22:58 Print reply

Posts: 4520
volgens mij kunne naaldlagers meer toeren aan/
klopt dat?
 

Dit topic is 2876 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved