Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vonk vertragen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 470 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21300 - vonk vertragen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 18-8-2004 20:25 Print topicpost

Posts: 2524
Ik had een idee voor een begrenzer (het zoveelste idee :p) Als je zou kijke naar het aantal volt dat recht van de spoel af komt. Je zou dan kunnen dan zeggen dat bij BIJVOORBEELD 6,7 volt je brommer 6800 toeren maakt. Je kunt dan berekenen dat als je je vonk ongeveer met 2,2 ms vertraagt hij aankomt als de zuiger bijna op zijn laagste punt is. En op deze manier kan het toerental praktisch niet toelopen. Ik snap dat het toerental wel iets toe zal lopen daarom moet je zorge dat de vonk komt als de zuiger halfweg beneden is. Zodat er ruimte is voor een hoger toerental (dan komt ie op zijn laagst)
Ik weet dat het gedeelte van bij zoveel volt een begrenzer inschakelen mogelijk is. maar is het mogelijk je vonk met bijvoorbeeld 2,2 ms te vertragen?
(die 2,2 ms is maar ff snel berekend dit kan allemaal veel nauwkeuriger maar het is ff de vraag of je de vonk kunt vertragen.)


Ik had nog een vraagje: Ik wil een Schijfrem op me DT hebben. Dan zou ik een linker voorpoot van een dtr er in moeten zetten. Maar nou belde ik naar 50cc.nl en die kerel dacht dat een binnenpoot van een DTR veels te dik was. En ik dacht dat dat wel paste. Past het wel of niet?
 

E-man 18-8-2004 20:32 Print reply
Posts: 412
Ik heb t opgelost door een complete voorvork van een dtr erop te zetten. maarja dan moet je die wel net hebben. T is trouwens wel ff lastig om alles op t stuur goed te krijgen aangezien je een extra remvloeistoftankje daarop kwijt moet.
 
Heeft iemand bandenlichters voor mn powerband, want als dat niet goed zit maak ik een misschien nog een buikschuiver.
Teunmenator 18-8-2004 21:52 Print reply

Posts: 2524
Maar een voorpoot past er dus niet in? ik moet dus de complete voorvork vervangen? (beide poten?) Anders gezegd: zou het met een linker en rechter binnenpoot, buitenpoot met de kroonplaten van een DTR zal lukken? (en een andere velg neem ik aan)

Weet iemand iets van die vonk of en hoe je die kunt verlaten?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 18-8-2004 22:00
 
kpotappel86 18-8-2004 22:16 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Maar een voorpoot past er dus niet in? ik moet dus de complete voorvork vervangen? (beide poten?) Anders gezegd: zou het met een linker en rechter binnenpoot, buitenpoot met de kroonplaten van een DTR zal lukken? (en een andere velg neem ik aan)

Weet iemand iets van die vonk of en hoe je die kunt verlaten?

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 18-8-2004 22:00


binne poot dtr is 32mm...

en kweet neit of je kroonplaat hetzelfde is ivm dikte balhoofdpen...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
RKR 18-8-2004 22:26 Print reply

Posts: 154
ik denk, dat je dan iets moet hebben van een geheugencel. Die krijgt dan de vonk bij een ingesteld aantal toeren en houd deze dan 2,2 ms vast waarna hij 'm doorlaat zeg maar. Zomaar wat even snel bedacht hoor
 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!
simonini 18-8-2004 22:53 Print reply
Posts: 79
ooit al gehoord van een condensator.....
 
RKR 18-8-2004 22:56 Print reply

Posts: 154
en hoe krijg je die dan bij een bepaald toerental wakker dat ie 't ff 2,2 ms vast moet houden?
 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!
RKR 18-8-2004 23:04 Print reply

Posts: 154
Volgens mij zijn d'r voltmeters met instelbaar voltniveau, waarbij dan een lampje gaat branden. Als je dat lampje dan weggooit, ken je die draadjes doorverbinden met een condensator, die dus gaat werken bij het ingestelde toerental. Moet je dan alleen nog de goede grote condensator hebben, die de vonk 2,2 ms vertraagd dan...DENK IK
 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!
Blijhoofd 18-8-2004 23:21 Print reply

Posts: 7378
omg je snpt echt nix he van electro

het zit hem in de frequentie van het synus vormige wisselspannings sgnaal hoe hoger deze is des te vaker hij dus wisselt van + naar - des te sneller hij vonkt


hoe hoog de spanning en de stroom zijn heeft alleen invleod op de sterkte van de vonk
als je dit dus wil vetragen kan je een condensator gebruiken die je moet zien als een bier vat die langzaam vol loopt en die zich leeglaat lopen als de toevoer stopt of door als tie vol is hierdoor zorgt deze voor een kleine vertraging(lees verkachting) van het signaal waardoor er minder vonkjes komen bij de bougi en de brommer minder hard loopt
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Cebess 19-8-2004 0:00 Print reply

Posts: 1203
Was het allemaal maar zo makkelijk, je moet behoorlijk met elektronica aan de slag om zoiets goed werkend te maken, doe je niet met een paar condensatoren o.i.d.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Teunmenator 20-8-2004 18:54 Print reply

Posts: 2524
Wordt bij een condensator je vonk niet een stuk zwakker? als dat zo is dan is dat natuurlijk vervelend want dan gaat die dadelijk alsnog stotteren enz.

En weet er iemand of een hele kroonplatenset van dtr in een dt kan? want als dat is heb ik binnenkort een DT met schijfrem

 

Dit topic is 950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved