Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - KX250 slipt door laatste tijd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21278 - KX250 slipt door laatste tijd
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mauwieMTXdriver 18-8-2004 0:57 Print topicpost

Posts: 2293
hoi,

ik heb mijn kx nu al een tijdje en hij rijd goed!

MAAR de laatste tijd begint de koppeling onwijs te slippen...

ik heb de kabel al nagekeken dus dat is het niet (niet te strak)

nou denk ik dat de platen vervangen moeten worden...
maar misschien zijn het alleen de veertjes?
dan scheelt het een hoop geld als alleen de veertjes zijn... of heeft iemand nog andere id'en?

dankjewel alvast!

(en graag wel ontopic blijven! al die crap waar je nikz aan heb tegenwoordig!)
 

bart de schakelgek 18-8-2004 1:50 Print reply

Posts: 5987
gewoon het blok open halen

versleten platen zijn goed te herkennen
en voor de zekerheid de ijzeren platen en de veren ook vervangen, dan doe je het in 1x goed
 
Limburger
Rudy 18-8-2004 2:00 Print reply

Posts: 3471
Zijn de platen meestal.
Alleen de veren heeft eigenlijk geen zin, ookal zouden ze wat slapper/korter zijn dan zijn je platen toch al verbrand

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 18-8-2004 2:09
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 18-8-2004 9:28 Print reply

Posts: 13825
Meet het hele zooitje gewoon ff op....
 
mauwieMTXdriver 18-8-2004 9:36 Print reply

Posts: 2293
hoe weet je of ze zijn versleten?
hoe meet je dat of hoe zie je dat?
 
Rick 18-8-2004 9:47 Print reply

Posts: 3788
platen + die stalen platen en veertjes vervangen, doe je het in 1x goed
 
Ride like your ass is on fire!!!
mauwieMTXdriver 18-8-2004 10:01 Print reply

Posts: 2293
ik dacht stel dat het iets anders is...
scheelt het me een hoop geld... want het zal me iets van 120 euro gaan kosten ofzo...:-s
 
Rick 18-8-2004 10:05 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mauwieMTXdriver

ik dacht stel dat het iets anders is...
scheelt het me een hoop geld... want het zal me iets van 120 euro gaan kosten ofzo...:-s


tsja crossen is duur
 
Ride like your ass is on fire!!!
Hans F 18-8-2004 10:09 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

platen + die stalen platen en veertjes vervangen, doe je het in 1x goed


ik zou zeggen, meten = weten (eigenlijk benaderen :P)

beetje nutteloos om bv. die stalen platen te vervangen als ze nog binnen de slijtagelimiet vallen
 
Rick 18-8-2004 10:13 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


ik zou zeggen, meten = weten (eigenlijk benaderen :P)

beetje nutteloos om bv. die stalen platen te vervangen als ze nog binnen de slijtagelimiet vallen


slijt tog weer anders op elkaar in, als je ze meteen vervangt gaat het wel langer mee
 
Ride like your ass is on fire!!!
Blorn 18-8-2004 11:33 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mauwieMTXdriver

ik dacht stel dat het iets anders is...
scheelt het me een hoop geld... want het zal me iets van 120 euro gaan kosten ofzo...:-s
Koop/download wphb, of vraag Kawa dealer wat de slijtagelimiet is van de stalen en gevoerde platen en de veren. Meet het op, en vervang wat daarbuiten valt, of bijna daarbuiten valt.
 
Rudy 18-8-2004 11:35 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Koop/download wphb, of vraag Kawa dealer wat de slijtagelimiet is van de stalen en gevoerde platen en de veren. Meet het op, en vervang wat daarbuiten valt, of bijna daarbuiten valt.


Ze kunnen ook gewoon slippen als ze niet aan dat limiet zitten . Vaak is het probleem dat ze verbrand zijn (zeker omdat je er al een poosje mee rij). Ze zijn dan alsware verglaast en gewoon waardeloos voor verdergebruik. De stalen platen zullen ook wel flink blauw zijn als je ze eruit haal.
Maar waarom haal je de platen er niet ff uit , is 10 minuutjes werk ofzo . (gewoon ding op de zeikant leggen )
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 18-8-2004 11:37 Print reply

Posts: 13825
Ja ok, maar das abnormale slijtage. En dat zie je (mag hopen dat hij al zover is) meteen als je het uitelkaar trekt.
 
de_koen 18-8-2004 11:40 Print reply

Posts: 5595
mooiste manier is idd alles vervangen... stalen platen is niet altijd noodzakelijk

beun manier die ook goed werkt is ringen onder de veren leggen, en je gevoerde platen ff zandstralen.

gebruik je wel de goede olie ?
 
Honda 5-Bak te koop
Blorn 18-8-2004 11:42 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

beun manier die ook goed werkt is ringen onder de veren leggen, en je gevoerde platen ff zandstralen.
ROFL

Nick moet opschieten....
 
Blijhoofd 18-8-2004 11:45 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

mooiste manier is idd alles vervangen... stalen platen is niet altijd noodzakelijk

beun manier die ook goed werkt is ringen onder de veren leggen, en je gevoerde platen ff zandstralen.

gebruik je wel de goede olie ?


hahah dan bne je wel heel erg sloeber als je platen gaat stralen


 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 1150 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved