Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT 70 cc Zeta trekt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 626 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21269 - Yamaha DT 70 cc Zeta trekt niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT-prutser 17-8-2004 23:10 Print topicpost
Posts: 22
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn DT-blok.
(zit op een skelter )

Eerst zat er een originele cilinder op,
met verder alles origineel (volgens mij),
sproeier 84.
Contactpuntjes staan op 0,4 mm

Nu heb ik er een Zeta 70cc opgezet,
met verder alleen een andere sproeier, maatje 100. (115 ook geprobeerd, dan verzuipt ie)
Alles verder origineel gelaten zoals het was.
Nu loopt ie wel mooi, alleen trekt ie lang niet zo lekker als met die 50cc.
Pas als je echt veel hoger in toeren gaat, dan gaat ie meer pas trekken.

Zijn er dingen die anders moeten worden afgesteld? (contactpuntjes ofzo)
Of moeten er meer dingen gebeuren? (uitlaat ofzo)
Want op dit moment valt die 70cc helaas echt tegen.

Graag hoor ik het van jullie.




 

danny3000 17-8-2004 23:41 Print reply
Posts: 248
dat komt omdat de standaard cilinder niet veel verschil heeft (kwa kracht) tussen de powerband en de rest van de toeren. daarentegen heeft de zeta weinig kracht onderin en veel bovenin. dit kan je combineren door een lichtere twv.
 
kpotappel86 18-8-2004 0:08 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny3000

dat komt omdat de standaard cilinder niet veel verschil heeft (kwa kracht) tussen de powerband en de rest van de toeren. daarentegen heeft de zeta weinig kracht onderin en veel bovenin. dit kan je combineren door een lichtere twv.


monteer andere carbo(20mm) en uitlaat(luaho ofzo of een techno) dat loopt al lekkerder... origi uitlaatje met een 70cc is niet alles... en licht vertanden ja...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
DT-prutser 19-8-2004 17:08 Print reply
Posts: 22
Owkee dan, daar gaan we eens naar op zoek dan.

Helpt het ook nog als ik de grondplaat iets uitvijl zodat ik wat kan spelen met het ontstekingstijdstip?

Kun je ook nog een voorontsteking geven door de contactpuntjes kleiner te zetten?
 
Ed Honda CB50J 19-8-2004 17:56 Print reply

Posts: 4190
Met de grondplaat hoef je niks te kutten.

Met je contactpuntjes kan je ontstekings-tijdstip bepalen. Dus 0,4mm is de standaard ongeveer en dichterbij ( 0,3mm ofzo ) ontsteekt hij dus eerder.

Dus met je grondplaat NIET prutsen !!! nl niet nodig

En jah, je hebt nu dan wss een 12mm carb ?
Zorg dat er een 16a20mm achter ligt, dan zit het wel goed.

En kijk verder naar de afstelling/valse lucht/ontsteking voordat je er een andere carb achter steekt.
ik heb nog een 70cc polini voor je te koop :P
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
DT-prutser 19-8-2004 18:25 Print reply
Posts: 22
Owkee......
Maar tot hoeveel mm kun je gaan dan?
Neem aan dat er een keer een einde aan komt...

en hoeveel graden is bijvoorbeeld 0,1 mm ?
 
Ed Honda CB50J 19-8-2004 18:38 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-prutser

Owkee......
Maar tot hoeveel mm kun je gaan dan?
Neem aan dat er een keer een einde aan komt...

en hoeveel graden is bijvoorbeeld 0,1 mm ?


Ga niet kleiner als 0,3mm niet nodig.
Gewoon een VOELERMAATJE(S) halen bij de bromboer van 0,3mm / 0,35mm / 0,4mm / 0,45mm als je die gewoon tussen je contactpuntjes legt en daarna de contactpuntjes weer aandraait zijn ze dus afgestelt op ?,??mm . Maar dan moet je zelf maar kijken welke mm afstelling het beste rijd/toeren maakt.

of haal er 1 van 0,35mm dan zit je altijd wel ongeveer in de buurt/goed
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
DT-prutser 20-8-2004 23:39 Print reply
Posts: 22
Wat aan het proberen geweest, scheelt wel wat als je em iets eerder zet......nu op 0.3 en trekt wel iets beter nu!!!

Maar wanneer is het nu nodig om sleufgaten in de grondplaat te maken? want dat zag ik ook ergens in een artikeltje.....
 
Killerbean 20-8-2004 23:55 Print reply

Posts: 3243
Hey ik heb een DT met Polini 70.

ik zou als ik jou was is (ook al denk je dat het veel te groot is) sproeiertje 140 ofzo proberen.

als je contactpunten goed staan en een goeie sproeier moet hij volgas goed en snel optrekken.

natuurlijk ligt het ook aan je twv.

sleufgaten weet ik niks van, zou ik ook niet aan beginnen.

suc6
 
RX loos
DT-prutser 23-8-2004 22:35 Print reply
Posts: 22
Er zit nu dus een 20 mm Mikuni op met een 150 sproeier. Ook een powerfiltertje gemonteerd.
Trekt wel veel beter met die carburateur, alleen nu begint ie een beetje te stotteren als je em verder in toeren doortrekt.... wat kan dit zijn?

 
Yewst 23-8-2004 23:15 Print reply
Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-prutser

Er zit nu dus een 20 mm Mikuni op met een 150 sproeier. Ook een powerfiltertje gemonteerd.
Trekt wel veel beter met die carburateur, alleen nu begint ie een beetje te stotteren als je em verder in toeren doortrekt.... wat kan dit zijn?



Iets te grote sproeier?
 
Killerbean 23-8-2004 23:42 Print reply

Posts: 3243
kunnen je contactpunten zijn die niet ver genoeg opengaan of een iets kleinere sproeier

(zou ook gelijk een grotere nemen, just in case...)
 
RX loos
DT-prutser 24-8-2004 22:21 Print reply
Posts: 22
Nou, klein foutje gemaakt, ik dacht dat ik de 150 sproeier erin had, maar er zat dus een 170 in... Nu de 150 er weer in gedaan, en trekt stukken beter. nu maar eens een goed stuk rijden kijken hoe de bougie eruit komt te zien.


 
DT-prutser 26-8-2004 18:23 Print reply
Posts: 22
Zal ie nu harder trekken als ik de contactpuntjes iets kleiner zet? of scheelt dat niet zo veel?


 
DT-prutser 26-8-2004 18:24 Print reply
Posts: 22
Proberen kan ook natuurlijk

Laat ik dat maar eens doen ja.
 
koen-z 26-8-2004 18:24 Print reply

Posts: 3702
kontaktpunten afstand kan een boel schelen. zo kan je hem ook beetje vroeger zetten.
 

Dit topic is 2202 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved