Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT Koppeling en Startprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21234 - DT Koppeling en Startprobleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

UnlimitedSPD 17-8-2004 0:46 Print topicpost

Posts: 361
Ik heb een Yamaha DT van 1983. De koppeling daarvan doet een beetje raar. Hoe warmer het blok wordt hoe zwaarder de koppeling gaat. Dus moeilijker in te knijpen. Weet iemand waar dit aan ligT? Ik heb er een 70cc op liggen misschien dat ie da nie zo goed aankan ofzo? en wat kan ik er aan doen?

Ik heb nog een probleempje. Toen ik net mijn brommer wou starten deed ie t opeens nie meer. Hij reed wel een klein stukje maar hield er toen mee op. Er komt ook heel erg veel rook uit de uitlaat. Weet iemand waar dit aan ligt? bougie en carberateur heb k al nagekeken is nix mis mee. Cilinder heb ik nog geen tijd voor gehad.
 
www.poza.nl

Roedi-Loerbeek 17-8-2004 1:07 Print reply

Posts: 1492
wat is de kleur van de rook?

 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Killerbean 17-8-2004 8:27 Print reply

Posts: 3243
is je luchtfilter goed ?

denk dat dat probleem met je koppeling in je blok zit....dus dat moet je zowiezo even zoeken

 
RX loos
m_a_r_k 17-8-2004 9:55 Print reply

Posts: 1061
koppeling dt gaat nooit licht en als je langer rijd krijg je lamme hand en dan lijkt het zwaarder
 
Bakbrommer 17-8-2004 12:28 Print reply

Posts: 58
Dat ben ik niet met je eens. Een Dt koppeling kan best soepel gaan, bij mij tenminste wel.

Giel
 
Kees de Jong 17-8-2004 12:29 Print reply

Posts: 1881
die van mij is helemaal verrot doet nix meer
 
7 seconden, of 21 gram
Mr.Pink 17-8-2004 13:44 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bakbrommer

Dat ben ik niet met je eens. Een Dt koppeling kan best soepel gaan, bij mij tenminste wel.

Giel


Bij mij gaat hij ook heel erg soepel: TY50P, RD50MX

@ K33s: Leg uit.

Dit bericht is ge-edit door Mr.Pink op 17-8-2004 13:44
 
hansrieju 17-8-2004 23:15 Print reply

Posts: 18
Krijgt de cilinder wel olie, zit er wel (genoeg) olie in het blok, het zou best kunnen dat de koppelingsplaten of het koppelingshuis versleten of kapot zijn,
 
Kees de Jong 17-8-2004 23:19 Print reply

Posts: 1881
uitleg:

ik heb een dt50mx gekocht die lang heeft stil gestaan het blijkt normaal dat de koppeling het dan niet meer doet ofzow. maarja ik heb er niet zo heel veel verstand van. ik heb het opengehaald en het staafje wat normaal zegmaar in het blok gaat daar zit volgens mij het probleem want dat gaat er niet in geloof ik en veer ook niet terug ofzow voor de rest weet ik het ook niet. misschien kan je helpen. alvast bedankt kees.
 
7 seconden, of 21 gram
UnlimitedSPD 19-8-2004 14:34 Print reply

Posts: 361
Ik heb ff de kop eraf gehaald. Hij krijgt dus veeel te veeel bezine. Maar ik heb me carberateur en me membraam nagekeken is nix mee aan de hand. Bougie is nix mis mee, afstelling is goed, daar heb ik altijd mee gereden. EN opeens doet ie t niet meer. Ik kan nu nog maar 5 km per uur en er komt veeel rook uit de uitlaat. De hele straat is mistig als ik erdoorheen rijdt. De rook is wel gewoon normaal blauw. Weet iemand waar dit aan ligt?
 
www.poza.nl
Olaf 19-8-2004 14:54 Print reply
Posts: 473
een lekkende keerring misschien of te veel olie bij je benzine gegooid
 
UnlimitedSPD 19-8-2004 18:04 Print reply

Posts: 361
Ik heb nu de cilinder eraf gehaald, is nix meer aan de hand. Maar de hele krukas zit onder de olie en er komt allemaal olie uit mijn uitlaat. Ik denk dat een van de keerringen die bij de krukas zit kapot is. Wel zeer klote maarja. Kan ik de komende dagen niet meer
 
www.poza.nl
DTR yamaha 19-8-2004 20:21 Print reply

Posts: 37
krukaskeringen vervangen? Komende dagen niet rijden?

zo gedaan man.. Kun je meteen mooi f naar je koppeling kijken of die niet versleten is.

Als de koppeling ook wel eens slipt kun je nog plaatjes achter de veren doen zodat de koppeling wat strakker koppelt. Ook zorgen dat de koppelingskabel soepel gaat, want anders zorgt die ook voor wrijving waardoor je minder soepel kunt koppelen.
 
arabesk 19-8-2004 20:27 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTR yamaha

krukaskeringen vervangen? Komende dagen niet rijden?

zo gedaan man.. Kun je meteen mooi f naar je koppeling kijken of die niet versleten is.

Als de koppeling ook wel eens slipt kun je nog plaatjes achter de veren doen zodat de koppeling wat strakker koppelt. Ook zorgen dat de koppelingskabel soepel gaat, want anders zorgt die ook voor wrijving waardoor je minder soepel kunt koppelen.


dat mag wel gezegt worden, ik heb eens veranderd en mannen wat een verschil naar soepel koppelen zeg
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
UnlimitedSPD 20-8-2004 17:16 Print reply

Posts: 361
Jah maar de keerringen moeten besteld worde, en mun schakelvork is ook nog es kapot. Ik weet niet of die nog wel aan te komen zijn die schakelvorken??
 
www.poza.nl
Mr.Pink 20-8-2004 17:34 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: UnlimitedSPD

Jah maar de keerringen moeten besteld worde, en mun schakelvork is ook nog es kapot. Ik weet niet of die nog wel aan te komen zijn die schakelvorken??


Heb goed nieuws voor je: ik heb waarschijnlijk, nog wel een schakelvork over. Er zijn geen nieuwe schakelvorken te koop, zover ik weet.

Dit bericht is ge-edit door Mr.Pink op 20-8-2004 17:36
 

Dit topic is 816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved