Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Na wissel cdi te arm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21226 - Na wissel cdi te arm
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

POM 16-8-2004 19:55 Print topicpost

Posts: 757
Ik heb een MT met de setup:
70mal o.t.
mal membraam 4kl glasvider 0.35
mik 24 ext
keievanger
metrakit uitlaat
MPS-300
grondplaat vervroegd
bougi: B9hs

ben nu bij 400 km met inrijden. de brommer deed het goed met sproeier 170 en ik d8 ik wil eens zijn echte top weten. dus ik wissel van gewone cdi naar MPS-300 en maak gelijk me bougi schoon... dus ik ff testrijden daarna en doet het goed... volgende dag wil ik naar me werk. ik start hem start in één x maar, vliegt in de toeren. dus ik denk kijk ff met de shoke aan (normaal niet nodig) en vliegt nog steeds door. ik fietse...
dus ik na me werk me carb. schoon maken. ik ga weer testen en iets beter maar nog steeds niet goed.
er zit nu 190 in en alleen met shoke doet ie het lekker maar wel te rijk...
zou het kunnen komen door:
benzine filter+slang zitten een stukje hoger dan kraantje.
uitlaat lekte bij cil nu niet meer.
de cdi
de bougi
ander weer???
ik denk dat sproeier 210 zal voldoen maar het lijkt me zo groot...
ik heb alle pakkingen tussen spruit en cil vervangen en membraam gecheckt=geen verschil
heb FAQ arm lopen ook door gelezen.
wat zal het zijn


nog een vraag zijn er nog snellere cdi's want deze zit in elke versnelling (laatste als ik lig) @top van cdi 13.500@toereteller
powerband ligt ook van 8.500-->13.000

Dit bericht is ge-edit door POM op 16-8-2004 20:01

Dit bericht is ge-edit door POM op 16-8-2004 20:05
 

Tsxdude AKU MicheL 16-8-2004 20:16 Print reply

Posts: 10676
Probeer warmtegraad 8 eens, K vind 9 wel erg hoog...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Joscross 16-8-2004 20:20 Print reply

Posts: 12501
9 kan makkelijk.., zeker in de zomer
Maar je hebt verder niets motorisch veranderd behalve die cdi, dat ie daarna bagger ging lopen?

En 13,5k
Werken die mps-300'jes dan zo goed?
zal ik die van mij ook maar eens monteren

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 16-8-2004 20:22
 
POM 16-8-2004 20:21 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Probeer warmtegraad 8 eens, K vind 9 wel erg hoog...

zal dat veel uitmaken voor het mengsel verbranden??
ik draai ook vrij veel toeren dat hitte graag dat heeft toch met cc's en toeren te maken
 
[RRT] Lost-P 16-8-2004 20:22 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Probeer warmtegraad 8 eens, K vind 9 wel erg hoog...



...hoezo dan? lijkt me juist wel goede bougie...
 
Chille Tune shit dan
Tsxdude AKU MicheL 16-8-2004 20:24 Print reply

Posts: 10676
Ik heb ervaringen van niet... maja..

Wie ben ik dan
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
POM 16-8-2004 20:25 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

9 kan makkelijk.., zeker in de zomer
Maar je hebt verder niets motorisch veranderd behalve die cdi, dat ie daarna bagger ging lopen?

En 13,5k
Werken die mps-300'jes dan zo goed?
zal ik die van mij ook maar eens monteren

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 16-8-2004 20:22

jah en bougi schoon gemaakt

nu heb ik rubbertjes vervangen carb schoongemaakt en pakk vervangen
 
John Huijben 16-8-2004 20:26 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

..........
nog een vraag zijn er nog snellere cdi's want deze zit in elke versnelling (laatste als ik lig) @top van cdi 13.500@toereteller
powerband ligt ook van 8.500-->13.000

Quote:



Ja die zijn er
Daytona CDI's.
ze zijn meestal blauw, maar ze zijn ook int rood uitgevoerd.
er staat int groot op "Daytona CDI race unit"

ze zijn alleen wel behoorlijk zeldzaam.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Joscross 16-8-2004 20:26 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

[...]

jah en bougi schoon gemaakt

nu heb ik rubbertjes vervangen carb schoongemaakt en pakk vervangen

Dan denk ik toch dat je simpel weg een grotere sproeier moet monteren

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 16-8-2004 20:27
 
POM 16-8-2004 20:48 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Dan denk ik toch dat je simpel weg een grotere sproeier moet monteren

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 16-8-2004 20:27


maar weet iemand of ik nu al een behoorlijk grote sproeier heb want op me sproeier bout staat 150 dus dat lijkt me dan ori... voor de rest was ie wel zuinig enzo 1:35
 
Joscross 16-8-2004 21:05 Print reply

Posts: 12501
Naar die bout moet je niet kijken he..
190 is idd al erg groot, maar het kan.
 
Honda_mbiloss [Emiel] 16-8-2004 21:06 Print reply

Posts: 3697
benzine op.

Anders keerring eruit bij vliegwiel.

En een 150 zit er standaart in idd, maar die zijn van mikuni. Een 120 keihin moet wel werken met jou setup. iig niet hoog stationair lopen.

en waarom zet je niet je oude cdi terug?

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 16-8-2004 21:09
 
POM 16-8-2004 21:09 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_mbiloss [Emiel]

benzine op.

Anders keerring eruit bij vliegwiel.

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 16-8-2004 21:07 [/quote

haha grapjas

keering zouje dan tog ergens in stukjes moeten tegen komen denk ik
 
Honda_mbiloss [Emiel] 16-8-2004 21:11 Print reply

Posts: 3697
helemaal niet grapjas. Ding ploft er zovaak uit als je hem er niet goed inzet.

dan schiet die er dus uit en hangt die gewoon nog aan je krukas maar zit die er niet meer goed in.

En ja dat heb ik al eens tuk of 5 keer meegemaakt. tegenwoordig gewoon secondelijm gebruiken

dus als je dan even je vliegwiel eraf draait dan kun je zo zien of die eruit is geschoten.

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 16-8-2004 21:14
 
POM 16-8-2004 21:21 Print reply

Posts: 757
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_mbiloss [Emiel]

helemaal niet grapjas. Ding ploft er zovaak uit als je hem er niet goed inzet.

dan schiet die er dus uit en hangt die gewoon nog aan je krukas maar zit die er niet meer goed in.

En ja dat heb ik al eens tuk of 5 keer meegemaakt. tegenwoordig gewoon secondelijm gebruiken

dus als je dan even je vliegwiel eraf draait dan kun je zo zien of die eruit is geschoten.

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 16-8-2004 21:14

oke zal ik kijken (grapjas was voor me benzine)
 
Honda_mbiloss [Emiel] 16-8-2004 21:22 Print reply

Posts: 3697
haha oke dan. Maar je zult niet de eerste zijn hoor.
 

Dit topic is 1613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved