Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchtfilter + trekveertjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 782 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21221 - luchtfilter + trekveertjes
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9197 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marthin 18-8-2004 0:36 Print reply

Posts: 6164
ok, overtuigd!

k*t vario
 
Ralf 18-8-2004 0:36 Print reply

Posts: 9073
Algehele weerstand schiet omhoog, weerstand = slijtage in principe..

Maar altijd leuk om te speculeren, zo snap je tenminste waarom ze met vario's rijden...
 
[RRT] Lost-P 18-8-2004 0:37 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Algehele weerstand schiet omhoog, weerstand = slijtage in principe..

Maar altijd leuk om te speculeren, zo snap je tenminste waarom ze met vario's rijden...


idd
 
Chille Tune shit dan
F!ump 18-8-2004 0:38 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Zelfde probleem bij jou F!ump, denk eens goed na hoe zo'n vario er dan uit zou moeten zien...
De afstand van de tanden onderling moet altijd hetzelfde blijven, je moet dus op een manier een verloop krijgen van bv 50 tanden naar 10, wordt knap freeswerkje, en dan is het nog niet schok en versnelling vrij..


Ja je heb gelijk, ik zie het nu in, omdat de tanden onder hoek staan vergroot de afstand van tand tot tand naarmate je hoger kijkt op de poulie...
 
F!ump 18-8-2004 0:41 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


plus het feit dat je een systeem moet hebben wat dan de ketting tussen de tandwielen zou moeten laten verspringen, wat (als het al zou werken) heel veel tijd in beslag zou nemen tov de gewone Vario, waardoor t dus weer langzamer is dan de vario


Edit: je verliest t voordeel van t niet doorslippen, door t tijdsverlies e.d zeg maar...



Maar met dit idee heb je helemaal geen boeking...
Want dan moest je het weer allemaal in de carterolie laten draaien en heb je weeral onderhoud (wat er aan een vario niet is...)
 
Ralf 18-8-2004 0:42 Print reply

Posts: 9073
Jaaa, een derailleur op een scooter..
Dan si het nog niet traploos

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 18-8-2004 0:43
 
[RRT] Lost-P 18-8-2004 0:42 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: F!ump

[...]


Maar met dit idee heb je helemaal geen boeking...



Sorry, boeking???

Edit:
@Ralf: hehe idd, maar zou sowieso niet werken (niet effectief enz. iig )

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 18-8-2004 0:43
 
Chille Tune shit dan
F!ump 18-8-2004 0:43 Print reply

Posts: 654
Zal wel typisch vlaams zijn :p
Vooruitgang
 
[RRT] Lost-P 18-8-2004 0:44 Print reply
Posts: 4578
oooh haha....weer wat geleerd

Maar idd, maar dat zei ik dr net dus al
 
Chille Tune shit dan
Marthin 18-8-2004 0:45 Print reply

Posts: 6164
laten ze er gewoon een versnellingsbak onder gooien, probleem opgelost.
 
Punk [Dave] 18-8-2004 0:46 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

laten ze er gewoon een versnellingsbak onder gooien, probleem opgelost.


scooterframe en kappe en een am6blokkie ofso :P
 
[RRT] Lost-P 18-8-2004 0:47 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

laten ze er gewoon een versnellingsbak onder gooien, probleem opgelost.


Nou, ik vind het principe van de vario beter dan het principe van de versnellingsbak......Neemt t feit niet weg dat schakels verder cool zijn en scoots wat minder
 
Chille Tune shit dan
wiebutt 18-8-2004 0:48 Print reply

Posts: 6264
Maar je kunt dus eiglijk de vario met het voortandwiel vergelijken ?
En het gedeelte met de drukveer met het achtertandwiel.
Dit verandert tijdens het optrekken van een ''lichte'' vertanding tot een '' zware'' waardoor het toeretal gelijk word ?
Weer wat geleerd als ik het goed heb
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
[RRT] Lost-P 18-8-2004 0:49 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Maar je kunt dus eiglijk de vario met het voortandwiel vergelijken ?
En het gedeelte met de drukveer met het achtertandwiel.
Dit verandert tijdens het optrekken van een ''lichte'' vertanding tot een '' zware'' waardoor het toeretal gelijk word ?
Weer wat geleerd als ik het goed heb


dat is het principe ja
 
Chille Tune shit dan
F!ump 18-8-2004 0:49 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

laten ze er gewoon een versnellingsbak onder gooien, probleem opgelost.


Net omgekeerd man... Weg met de versnellingsbakken...
Pak nou bij auto's... Max koppel op bv. 2.5k, laat daar de vario op afstellen en je hebt een bom van een auto... Want om bij een 4takt op het max-pk toerental te rijden lijkt me niet zo leuk voor het verbruik
 

Dit topic is 9197 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved