Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchtfilter + trekveertjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21221 - luchtfilter + trekveertjes
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 9146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Freestyler 16-8-2004 17:33 Print topicpost

Posts: 468
Heb nu een standaard luchtfilter.

Zou het uitmaken moest ik er vb zo'n malossi luchtfilter op zetten ?

Over trekveertjes , wat doen die precies ? Waar zitten ze ? Zitten ze op elke brommer ?


Grtz
 
tiet

Tsxdude AKU MicheL 16-8-2004 17:55 Print reply

Posts: 10676
Trekveertjes zijn voor je koppeling en wanneer hij aangrijpt...

Malossi luchtfilter zal nie veel helpen op een org brommer, enkel het geluid zal anders worden en je zal opnieuw moeten afstellen....

Zou best kunnen helpen als hij niet genoeg lucht krijgt van je orginele luchtfilter en met de malossi wel als je hem opnieuw afsteld...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Saknet 16-8-2004 17:56 Print reply

Posts: 10355
haha die newbies van tegenwoordig denken zo heerlijk makkelijk

hm 1 ik wil me brommer sneller laten trekken

hm 2 ik heb ooit eens ieamnd over trekveertjes horen praten..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Freestyler 16-8-2004 20:34 Print reply

Posts: 468
Iedereen heeft het moeten leren , ook jij.

thx voor de uitleg michel
 
tiet
DeAmOnChiLd 16-8-2004 20:39 Print reply
Posts: 875
maar wat ik had vroeger met mijn scoot toen ik powerfilter eropschroefde was hij echt feller hij wil gewoon ff sneller oppakken dan met std filter.


je zou btw eerst een naar je rollen kunnen kijken in je vario trekveren zijn dingen waar de meeste als eerst aan beginnen terwijl die als laatste komen samen met je drukveer.

dus ff je rollen eruit en naar brommer dealer gaan vragen wat er voor jou brommer te krijgen is om sneller te laten trekken EN de prop uit je pijpie halen scheelt best!!!!
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Tsxdude AKU MicheL 16-8-2004 20:41 Print reply

Posts: 10676
Micheal heeft verstand van scooters

Draai der nog 1
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Honda_mbiloss [Emiel] 16-8-2004 21:20 Print reply

Posts: 3697
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

haha die newbies van tegenwoordig denken zo heerlijk makkelijk

hm 1 ik wil me brommer sneller laten trekken

hm 2 ik heb ooit eens ieamnd over trekveertjes horen praten..


Opzich helpt zo'n luchtfilter wel redelijk hoor. en met andere trekveren scheelt het optrekken ook alweer een stuk.

Enige nadeel is dat dan je sigmenten van je koppeling nogal hard slijten. en je moet er niet te strakke veren inzetten anders kom je niet meer vooruit. maar opzich vind ik het altijd wel de moeite waard om er andere trekveren in te zetten.
 
Freestyler 16-8-2004 21:24 Print reply

Posts: 468
Dus met zo'n malossi luchtfliter derin vb moet :

Gewoon org deruit en nieuwe derin

En dan afstellen ? wat afstellen..
 
tiet
Roedie 16-8-2004 21:29 Print reply

Posts: 3531
door powerfilter (malle ossie) moet je waarschijnlijk een grotere sproeier. dat is afstellen. want nu krijgt hij meer lucht maar met je oude sproeier is de verhouding lucht/benzine niet meer goed.

dus moet je een grotere sproeier. Even kijken wat je er nu in hebt zitten (in caberateur) en ga dan naar je bromhoer en vraag 1 of 2 maatjes groter.

succes
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Freestyler 16-8-2004 21:39 Print reply

Posts: 468
Sproeier , is dat ehm , dat 'boutje' met zo'n mega klein gaatje in ?
 
tiet
JCG 16-8-2004 21:44 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freestyler

Sproeier , is dat ehm , dat 'boutje' met zo'n mega klein gaatje in ?


yup

 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
-Wheelie-Johie- 16-8-2004 22:44 Print reply

Posts: 2814
zorg ff dat je een vriend hebt die alle basisdingen kan aanwijzen en je alles kan leren. dat is toch altijd beter dan alles te lezen op het forum
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Freestyler 16-8-2004 22:49 Print reply

Posts: 468
Ken de meeste basis dingen , ofja , weet toch wat carb , luchtfilter , cilinder , slipkoppeling , ... en die dingen zijn

Heb niet echt 'n vriend die iets van brommers af kent.
 
tiet
Hardcore 16-8-2004 23:10 Print reply

Posts: 699
veel opzoeken en desnoods een heel goedkoop brommertje kopen en daar aan gaan klooien, zo heb ik het ook moeten leren, en ik leer nog steeds bij


btw: van die malossi luchtfilter zal hij waarschijnlijk wat harder optrekken en een ander geluidje geven meer niet de top wordt niet echt hoger hiervoor kun je het best een andere uitlaat eronder gooien.
 
Touchdown 16-8-2004 23:22 Print reply
Posts: 117
ander luchtfilter = meer lawaai = aantrekken van politie

je gaat er inderdaad wat sneller mee optrekken; maar als ik jou was : gewoon racevario kopen met een andere ster en lichtere rolletjes (zit normaal gezien allemaal in 1 pakketje +-65 euries).
Je hebt dan geen verschil in geluid en je top + optrekken zal heel wat beter zijn. Niemand die het ziet of hoort

dus als ik jou was gewoon die vario veranderen
(variateur noemt dit in nederland denk ik)

grtz
 
Freestyler 16-8-2004 23:32 Print reply

Posts: 468
Dan laat die luchtfilter maar , wouten aan me kop moet ik niet ( ben geen 16, rij onverzekerd en 20km/h te hard )

Dus doodgewoon de org vario veranderen met een race vario ? Daarna niets meer doen qua afstellen/.../... ofzo ?
 
tiet

Dit topic is 9146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved