Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heel veel witte rook...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21208 - heel veel witte rook...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hardcore 16-8-2004 11:50 Print topicpost

Posts: 699
heej ik heb dus pas men krukas vervangen, maar nou heb ik heel veel witte rook en hij start moeilijk, ik heb wel wat extra olie bij mijn benzine gedaan. maar het lijkt wel of een kering kapot is :S, moet ik nou heel men blok weer eronder uit halen?? :S
dikke k*t zooi
wat zou er aan zijn???
 

Nelly 16-8-2004 11:53 Print reply
Posts: 597
t'zou goed kunnen dat je olie keering kapot is/ of er niet goed in zit....
 
mBeter 16-8-2004 11:55 Print reply

Posts: 983
heb je ac of lc?
 
gSuper?
SMALL HONDA 16-8-2004 11:56 Print reply

Posts: 1575
klinkt alsof er erg veel olie wordt verstookt, kan dus goed een lekke keering zijn maar heb je niet eerst alles even met olie ingesmeerd toen je de krukas weer terug plaatste?
Dan is dat het moet je gewoon voorzichtig een klein rondje rijden, gaat vanzelf weer over
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Hardcore 16-8-2004 11:56 Print reply

Posts: 699
het is een mtx80r lc dus
 
Marthin 16-8-2004 11:57 Print reply

Posts: 6164
het is normaal dat de eerste 2 a 3 minuten na het starten van een fris gereviceerde motorblok er heel veel witte rook uit komt.

als het echt continu is (dus half uur ofzo) dan is waarschijnlijk je rechter krukaskeerring lek.
 
wipe-out 16-8-2004 11:57 Print reply

Posts: 7672
witte rook betekend dat er koelvloeistof in je cilinder terecht komt meen ik.
 
Hardcore 16-8-2004 11:57 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA

klinkt alsof er erg veel olie wordt verstookt, kan dus goed een lekke keering zijn maar heb je niet eerst alles even met olie ingesmeerd toen je de krukas weer terug plaatste?
Dan is dat het moet je gewoon voorzichtig een klein rondje rijden, gaat vanzelf weer over

heb er een beetje veel olie in geknikkert ja dus het kan zijn dat als ik ff ga rijden dat het weer over is??
 
mBeter 16-8-2004 11:57 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA

klinkt alsof er erg veel olie wordt verstookt, kan dus goed een lekke keering zijn maar heb je niet eerst alles even met olie ingesmeerd toen je de krukas weer terug plaatste?
Dan is dat het moet je gewoon voorzichtig een klein rondje rijden, gaat vanzelf weer over


1000 posts?
maar olie maakt toch blauwe rook
 
gSuper?
wiebutt 16-8-2004 11:57 Print reply

Posts: 6264
Ik had eerst ook olie erbij gepleurd, ik dacht als et maar smeert . was dus te veel en versnellingsbak olie.
Haal voor de gein is je kop eraf en bekijk die en je zuiger , ware bij mij helemaal zwart met een dikke laag troep
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Hardcore 16-8-2004 11:59 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

Ik had eerst ook olie erbij gepleurd, ik dacht als et maar smeert . was dus te veel en versnellingsbak olie.
Haal voor de gein is je kop eraf en bekijk die en je zuiger , ware bij mij helemaal zwart met een dikke laag troep


heb hem nog geen 2 min aan het lopen dus :P
maaruh hij start ook moeilijk en zo en hij blijft ook moeielijk lopen *best ff afstellen i know* maar ook als hij slecht is afgesteld dan zou hij toch wel redelijk moeten blijven draaien of heb ik het nou helemaal verkeerd??
 
wiebutt 16-8-2004 12:00 Print reply

Posts: 6264
meestal kan je hem wel stationair late draaie , draai je luchtschroef gewoon 2 slage uit en stel met je stationair schroef
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Hardcore 16-8-2004 12:00 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

witte rook betekend dat er koelvloeistof in je cilinder terecht komt meen ik.


maar koelvloeistof lijkt me wel raar heb de pakkingen vervangen en zo :S en koelvloeistof kan alleen bij de kop erin en die pakking is ook gloed nieuw :S
 
bart de scootergek 16-8-2004 12:00 Print reply

Posts: 8916
witte rook is koelvloeistof
blauwe rook is olie

check koppakking en koelvloeistof niveau even.
 
Honda RC-33
Hardcore 16-8-2004 12:00 Print reply

Posts: 699
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wiebutt

meestal kan je hem wel stationair late draaie , draai je luchtschroef gewoon 2 slage uit en stel met je stationair schroef

ik ga het even proberen, je hoort er zo nog van *ik hoop het beste *
 
-Niellesie- 16-8-2004 12:01 Print reply

Posts: 6454
lekke koppakking of cilinderkop krom getrokken met vastdraaien oid iig iets met de koelvloeistof
 
allalallalallalalallalala

Dit topic is 2070 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved