Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #21204 - aprilia rs125/250
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 6793 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
SIWWN |
15-8-2004 23:09 |
Posts: 7079 |
Dacht dat een originele rs125 iets van 160/170 kon.
|
|
|
|
jackmasterTZR |
15-8-2004 23:22 |
Posts: 3062 |
hmm en qua afmetingen is toch ongeveer hetzelfde als rs50 ?98. op de achterbrug na dan.
edit: en motor gegevens... weet iemand die.
Dit bericht is ge-edit door jackmasterTZR op 15-8-2004 23:22
|
|
|
|
Joostvdw |
15-8-2004 23:26 |
Posts: 4789 |
rs250 is een 2cil V-twin 90 graden dacht ik, gaan vrij hard
en van beide, maar zker de 250cc, heb ik gehoord dat je vaak de zuigers moet vervangen en zoals bekend is, levert aprilia nou niet echt flitsend snel, dus zou ik wel rekening mee houden.
verder is een 250 stukken groter en breder dan 125, dus meer motor-like en zou daarom voor die gaan
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
SIWWN |
15-8-2004 23:26 |
Posts: 7079 |
RS50:
max. lengte 1920 mm, max. breedte 675 mm, max. hoogte 1155 mm, wielbasis 1280 mm, zadelhoogte 810 mm.
Droog gewicht 89 kg
RS125:
max. lengte 1950 mm,
max. breedte 720 mm,
max. hoogte 1135 mm,
wielbasis 1350 mm,
zadelhoogte 805 mm
Droog gewicht 114 kg
RS250
maximale lengte 1980 mm,
maximale breedte 690 mm,
maximale hoogte 1090 mm,
wielbasis 1370 mm,
Drooggewicht 141 kg
|
|
|
|
jackmasterTZR |
16-8-2004 0:02 |
Posts: 3062 |
de 250 zal het dnek niet worden. die liggen naar mijn zin qua prijs nog net iets te hoog. en kben nu bijna 17 en wil gwoon alvast een motor om bij ons op de zaak een bietje mee te klooien, daarna rijbewijs auto halen want dat moet ik eerst van pa en ma, die vinden dat dat bij de opvoeding hoort. daarna wilk gelijk motor rijden. en je moet toch eerst ligt beginnen.
maare zo?n 125 hoeveel kW/pk zouden die hebben??
|
|
|
|
honda_2takt_power |
16-8-2004 0:20 |
Posts: 6744 |
125cc heb gelloof ik iets van 14 kw kwam laats een door de straat bij mij klinkt bijna net zoals een rs50
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
-Niellesie- |
16-8-2004 0:26 |
Posts: 6454 |
die 125 heb bijna 30 pk en 24 kw d8 ik en loopt ong 170 en rijd volgens de meeste bladen makkelijk wendbaar net zoals de 50 versie
|
|
allalallalallalalallalala |
|
honda_2takt_power |
16-8-2004 0:30 |
Posts: 6744 |
ja omdta het eiglijknet een rs is aleen met 250cc
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
mauwieMTXdriver |
16-8-2004 0:34 |
Posts: 2293 |
je mag als je net je moto rijbewijs heb geen rs125cc rijden... je moet een bepaald aantal kilo's per kw hebben en die rs125cc is gewoon te licht!
dus dat mag niet...
|
|
|
|
honda_2takt_power |
16-8-2004 0:35 |
Posts: 6744 |
das weer zo kut aan de nl wetgeving
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
Blukaap2 |
16-8-2004 0:37 |
Posts: 9955 |
Mag wel, om de eoa reden is d'r een uitzondering voor gemaakt ofzo...
Best belachelijk.
|
|
Stoere brommers |
|
bouke |
16-8-2004 0:49 |
Posts: 236 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mauwieMTXdriver
je mag als je net je moto rijbewijs heb geen rs125cc rijden... je moet een bepaald aantal kilo's per kw hebben en die rs125cc is gewoon te licht!
dus dat mag niet...
een RS125 zit precies op die grens, daar mag je gewoon mee rijden met je 25kw rbw.
|
|
www.25kw.net , de site voor beginnende motorrijders |
|
Blorn |
16-8-2004 0:57 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Mag wel, om de eoa reden is d'r een uitzondering voor gemaakt ofzo...
Best belachelijk.
Vandaar dat ze zo af en toe nog wel in beslag worden genomen...
Beide zijn dus niet geschikt voor licht rijbewijs, en 2t motoren zijn over het algemeen al duurder als 4t motoren (in gebruik in iedergeval).
Bouke: ze zijn te licht.
Zie ook: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/10475
Let wel, dat is een oud topic dus ze zullen het wel niet erg fijn vinden als je het gaat kicken
Was al aan het zoeken naar het vermogen van de RS125, maar dat staat blijkbaar maar heel weinig op internet. Zelfs niet op de Aprilia site.
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 16-8-2004 1:26
|
|
|
|
Rudy |
16-8-2004 1:59 |
Posts: 3471 |
een pk of 30, een yz uit 1985 leverd er al 34
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Mag wel, om de eoa reden is d'r een uitzondering voor gemaakt ofzo...
Best belachelijk.
Ach vind die hele regeling belachelijk een 125 rs is ook net een brommer, als je het vergelijkt met een motor. In het begin is het wel snel, maar als je gecrossed hebt is het echt net een brommer. Als ze nu een 50 pk als grens hadden gesteld had je tenminste wat meer keuze gehad. En had je niet vast gezeten aan zon beperkt/duur aanbod.
Dit bericht is ge-edit door Rudy op 16-8-2004 2:00
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
mr200r |
16-8-2004 5:22 |
Posts: 5122 |
125=22kw 250=0ng 65 pk op een 250 heb ik ooit 183 gereden volgens de digiteller verder zijn ze heel duur en duur in onderhoud en langwachten
praat eens met die jonge van 125cc.world?
|
|
mr200r |
|
Dit topic is 6793 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|