Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT 2plaats -> 3 plaats koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 839 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #21182 - DT 2plaats -> 3 plaats koppeling
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 14-8-2004 17:25 Print topicpost

Posts: 2524
Ik wilde van me DT een 3 plaats koppeling maken. Dus ik belde naar 50cc.nl. Daar vertelde iemand mij dat je alleen het binnenhart hoeft te vervangen door een binnenhart van een 80cc koppeling. Het buitenhart zou gewoon goed genoeg zijn. Dus ik dat even nagevraagd hier op het forum en bij iemand op msn en beide partijen zeiden dat dat klopte.

Vervolgens heb ik de bestelling gedaan bij 50cc.nl. Een tijdje later kreeg ik het binnenhart binnen. Maar nu heb ik het erop gezet en wat blijkt: het buitenhart is te kort.

Heb ik nou een binnenhart van een 4 plaats gekregen? Was de informatie niet juist en moet je het buitenhart ook vervangen? of is er met mijn buitenhart geklooit?

hier nog enkele foto's:

 

Tsxdude AKU MicheL 14-8-2004 18:38 Print reply

Posts: 10676
Denk ook dat je een 80cc huis moet hebben...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Killerbean 14-8-2004 18:40 Print reply

Posts: 3243
klopt, ik heb er ook eens navraag over gedaan, dan moet je je hele koppelinghuis veranderen, die van dt80 erop zetten
 
RX loos
Roedi-Loerbeek 14-8-2004 18:41 Print reply

Posts: 1492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Denk ook dat je een 80cc huis moet hebben...


tja balen, toch ook maar een buitenhart er bij fixxen.
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
kpotappel86 14-8-2004 18:44 Print reply

Posts: 2679
dat wist je toch al dat je alles moest vervangen had ik op msn toch ook al eens verteld...

bij honda ken het wel blijven zitten maar bij een yamaha niet...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Tsxdude AKU MicheL 14-8-2004 18:45 Print reply

Posts: 10676
Kijk ff by een motorsloop ofzo...
kleine kans dat je er 1 vind van een 80cc dt...

Grafdingen

Nej, maar euhh zo hele veel waren er nie dus zal moeilijk worden.....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Bakbrommer 14-8-2004 18:58 Print reply

Posts: 58
Hey,

dat wilde ik dus binnenkort ook uitzoeken. Mooi dat ik dat dan nu weet. Dat hele koppelingshuis van een DT80 past er wel in? Dan ga ik dat ook meer eens onder m'n bakbrommer knutselen, want de originele koppeling slijt wel heel erg snel bij de duwerduw! (dan sta je met 2 bakken tegenover elkaar en probeer je elkaar weg te drukken).
Balen dat ik een 80cc blok had, maar die weg heb gadaan, omdat 90 km/h toch wel levensgevaarlijk is op een bakbrommer.

Giel


 
Killerbean 14-8-2004 19:45 Print reply

Posts: 3243
naar mijn weten past het koppelingshuis van de dt80 er zo in. ik weet hier nog een blok te liggen bij een winkel, moet gereviseerd worden en hij moest er geloof ik 200 euro voor hebben.

een koppelinghuis is bijna niet te vinden dus dan zou ik het gelijk goed doen een dt80 blok erop...maar of het past durf ik niet te zeggen
 
RX loos
Honda_mbiloss [Emiel] 14-8-2004 19:50 Print reply

Posts: 3697
koppelingshuize zijn best te vinden. Een rondje bij mij in de garage lopen is bv. ook een optie.
 
Bakbrommer 14-8-2004 19:55 Print reply

Posts: 58
De ophanging van een dt80 en een dt50 zijn identiek.
Kan een 50cc cilinder op een 80cc blok, nee zeker. Want een 5 bak lijkt me ook nog niet zo heel verkeerd. Anders maar ergens een losse 5 bak vandaan toveren.

Giel
 
Tsxdude AKU MicheL 14-8-2004 19:56 Print reply

Posts: 10676
Neej, slag is zoiezo anders...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
kpotappel86 14-8-2004 19:57 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bakbrommer

De ophanging van een dt80 en een dt50 zijn identiek.
Kan een 50cc cilinder op een 80cc blok, nee zeker. Want een 5 bak lijkt me ook nog niet zo heel verkeerd. Anders maar ergens een losse 5 bak vandaan toveren.

Giel


je ken wel gewoon die 5 bak in je 50cc blok bouwen evt....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Bakbrommer 14-8-2004 20:06 Print reply

Posts: 58
Oke, dank jullie wel. Dan ga ik (ook) opzoek naar een 80cc koppeling en een 5 bak.

Giel
 
kpotappel86 14-8-2004 20:30 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bakbrommer

Oke, dank jullie wel. Dan ga ik (ook) opzoek naar een 80cc koppeling en een 5 bak.

Giel


ik had een 4plaats koppeling van een dt80lc 2 ofzo paste wel maar voorplaat moest worden aangepast... die slipte noit ook niet met 70cc malossi en 20mm en homoet auspuff en koop origi platen van yamaha immi is echt troep...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 15-8-2004 9:57 Print reply

Posts: 2524
Ja ik heb ook al ori platen. Die van mij is dus een 3 plaats. Ik heb 50cc.nl een bericht gestuurd dat ik het niet echt fantastisch vind dat ze me daar mooi lekker maken dat je op een DT alleen het binnenhart hoeft te vervangen. En dat later blijkt dat het buitenhart ook moet. Ik hoop dus dat ze een alternatief voor me hebben. Het meest klote is dat ik hem al vier maanden geleden binnen heb gekregen. Maar een dag later werd ik plots opgeroepen voor het ziekenhuis en ik kon er pas nu weer iets aan doen met veel hulp van een vriend...

Mocht ik nou geen buitenhuis kunnen vinden. Kan ik dan eventueel rondrijden met wat ik nu heb maar dan 3 platen erin? zodat er 1 zeg maar geen grip heeft op het buitenhart, maar er wel 2 grip hebben op het binnenhart en er meer druk is? Bvd..
 
kpotappel86 15-8-2004 11:33 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ja ik heb ook al ori platen. Die van mij is dus een 3 plaats. Ik heb 50cc.nl een bericht gestuurd dat ik het niet echt fantastisch vind dat ze me daar mooi lekker maken dat je op een DT alleen het binnenhart hoeft te vervangen. En dat later blijkt dat het buitenhart ook moet. Ik hoop dus dat ze een alternatief voor me hebben. Het meest klote is dat ik hem al vier maanden geleden binnen heb gekregen. Maar een dag later werd ik plots opgeroepen voor het ziekenhuis en ik kon er pas nu weer iets aan doen met veel hulp van een vriend...

Mocht ik nou geen buitenhuis kunnen vinden. Kan ik dan eventueel rondrijden met wat ik nu heb maar dan 3 platen erin? zodat er 1 zeg maar geen grip heeft op het buitenhart, maar er wel 2 grip hebben op het binnenhart en er meer druk is? Bvd..


ik zou zo niet gaan rijden hbe j eook je voorplaat vervangen by the way ? daar hoor groefjes in te zitten origineel maar na tijdje slippen zijn die eruit... kijk dat ook ff na...

en regel ergens en koppelingshuis er stond er 1 in de sales...


 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 1508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved